Voiko tämä edes olla totta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eräss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eräss

Vieras
Lapsemme 2v on moniallerginen, vain kourallinen ruoka-aineita hänelle käy. Lisäksi on vilja-allergia sekä maitoallergia tietysti. Pähkinästä saa anafylaktisen reaktion.
Ruoka-aineista (useimmista) saa kutisevan ja kiusallisen nokkosihottuman, tulee herkistymisen jälkeen koko vartalolle tai sitten kasvoihin, selkään, vatsaan ja taipeisiin.

Lapsemme on saavuttanut mahtavan uhmaiän, ja kiukkua ja itkuraivaria alkaa nyt tulla useammin. Lapsi siis kiukkuaa niin, että huutaa ja raivoaa monta minuuttia, jonka aikana "kylpee hiessä", tukkakin on märkä hiestä. Näiden kohtausten jälkeen on vartaloon tullut nokkosihottumaa, kasvot, selkä, kaula, vatsa ja kädet olivat täynnä tätä kutisevaa ihottumaa... näin on käynyt myös muutaman muun kerran, että huutamisen jälkeen ilmestyy ihottuma.

Olen kuullut että omalle hiellekin voi atoopikko olla allerginen. Voisiko kyse olla siitä? Ja mitä ihmettä tässä sitten voisi tehdä, jos näin on, lapsihan huutaa joka päivä..?

Sama minulla. Olen yli 50-v atoopikko. Oma hiki on niitä pahimpia aineita. Ihan järkyttävä kutina ja ihottuma tulee, ja se kirvelee ja kutiaa, olo on kuin tulessa. Raapiminen on tuossa tosi pahaksi, itse joudun välillä menemään suihkuun (ilman pesuaineita) tuon takia. Vesi helpottaa, on vähän aikaa parempi olo.

• Tykkää
Reactions: Pinki
Niin tosiaan, nuo näppylät tulevat näiden hikisten raivokohtausten jälkeen, siksi epäilen siitepölyallergiaa.

Eli kannattaa ilmeisesti viedä lapsi raivokohtauksen jälkeen suihkuun, jos kotona ollaan. Lapsi tietysti raapii ihottumaansa. On tosiaan sellaista punaläiskäistä (voimakkaan punaista) ihottumaa, jossa keskellä kohoaa niitä paukamia

Niin siis tarkoitin että epäilen ettäkö olisi siitepölyallergiaa, luulen siis että tulee tuosta hiestä... atooppinen iho todettiin jo vauva-iässä kolmikuisena..

Yhteistyössä