VOIKO TÄMÄ ENÄÄ OLLA TOTTA??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EI voi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EI voi

Vieras
Juu sain vasta tietää, että olen raskaana..ei siinä mitään, mutta syön pillereitä, olen juonut energiaa juomaa useamman pullollisen ollessani yövuorossa. päänsärkylääkkeitä olen vetäny harvase päivä. vasta vedin kännit (yhdet sellaset) sillon poltin myös muutaman tupakan (yleensä en polta) ja pillereitä olen syönyt kokoajan, sellasta mitä ei todellakaan tekisi jos raskaudesta tietäs.. siis IHAN HIRVEÄÄ!!pelottaa jos lapselle on aiheutunut jotain haittaa.. en todellakaan edes vielä tiedä kuinka pitkällä raskaus on..
MIten tällästä voi ees sattua. olen niin järkyttyny etten voi mennä edes töihin.

vuotoa tuli vähän n.3vko sitten, mutta runsaammin oisko 3kk sitten.. tosi vaikea tietää millon olisi tullut ne oikeat menkat. nyt tuli parina päivänä sellasta rusehtavaa vuotoa johon ei kyl ees suojaa tarvinu..

Ei ole mitään hätää sulla eikä vauvalla. Pillereitä jotkut syö epähuomiossa vaikka kuinka pitkälle. Mäkin esikosta vedin lärvit kahtena peräkkäisenä vloppuna (oltiin just muutettu ja oli kahdet tuparit eri porukoille..), viikkoja oli tolloin joku ehkä 4, ja en normaalisti edes juopottele kuin ehkä 2 kertaa vuodessa ja silloin ne kerrat sattui just siihen.. Ja polttelin päivittäin vkolle 4 asti kun en tiennyt olevani paksuna. Harmittaa vähän kun olin aiemmin aatellut että sit ku ehkäisy jää pois niin loppuu muutki paheet ku ei tiedä koskaan koska tärppää, mut poju on ihan terve, enkä edes raskauden aikana pohtinut koko asiaa. Onnea odotukseen! Kai on kuitenkin ihan iloinen asia tämä odotus??

Alkuperäinen kirjoittaja äippä :
Ei ole mitään hätää sulla eikä vauvalla. Pillereitä jotkut syö epähuomiossa vaikka kuinka pitkälle. Mäkin esikosta vedin lärvit kahtena peräkkäisenä vloppuna (oltiin just muutettu ja oli kahdet tuparit eri porukoille..), viikkoja oli tolloin joku ehkä 4, ja en normaalisti edes juopottele kuin ehkä 2 kertaa vuodessa ja silloin ne kerrat sattui just siihen.. Ja polttelin päivittäin vkolle 4 asti kun en tiennyt olevani paksuna. Harmittaa vähän kun olin aiemmin aatellut että sit ku ehkäisy jää pois niin loppuu muutki paheet ku ei tiedä koskaan koska tärppää, mut poju on ihan terve, enkä edes raskauden aikana pohtinut koko asiaa. Onnea odotukseen! Kai on kuitenkin ihan iloinen asia tämä odotus??

juu siis on vauva itessään iloinen asia.

Ei vauvalla ole mitään hätää, teillä ei ole vielä edes yhteinen verenkierto vauvan kanssa, joten nyt kun elelet terveellisesti niin eiköhän sieltä terve vauva synny. Onnea!

No kuules, mulla ollu jussina viimeksi menkat. Pillereitä oon syöny, sidukkaaki pari ottanu (en tosin kännejä). Ja koko ajan tietoisena siitä että EHKÄ SAATAN olla raskaana. Olenko sitten huono äiti kun teen tuota kaikkea vaikka tiedän riskin, siitä en tiiä. Mutta 4 negatiivista testiä oon jo tehny. viimeksi ku olis menkat pitäny tulla, niin tuli juuri sellaista rusehtavaa vuotoa, jollaista tuli silloinkin kun aloin odottamaan esikkoa. Jos ei keskiviikkoon mennessä menkat kuuluu niin marssin verikokeisiin. Sieltä ainaki selviää 100% kasvaako pikkuihminen masussa vaiko ei.

Ihan alkuraskaudesta vauva on onneksi vielä ihan turvassa niin alkoholilta kuin muiltakin myrkyiltä. Se on neuvolalääkärin mukaan luonnon oma tapa suojata vauvaa siinä vaiheessa, kun äiti ei edes tiedä olevansa raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei vauvalla ole mitään hätää, teillä ei ole vielä edes yhteinen verenkierto vauvan kanssa, joten nyt kun elelet terveellisesti niin eiköhän sieltä terve vauva synny. Onnea!

mistä sä tiedät onko jo yhteinen verenkierto? mulla tuli vain mieleen, että että se tuhruinen vuoto ei välttämättä ole mikään hyvä merkki. en halua pelotella, mutta tosi asia se on.

musta on hassua, miten täällä nämä äipät suhtautuu niin eri tavalla näihin asioihin eri asiayhteydessä. jos aloitus ois ollut tämä sama, mutta mitään ei olisi puhuttu siitä että vahingossa olisi näitä tehnyt (vaikka sitten sanonut suoraan että tahallaan ) niin täällä manailtaisiin kehitysvammaisuutta vähintään. ei se vauva siellä kohdussa tiedä tekeekö äiti vahingossa vai tahallaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
musta on hassua, miten täällä nämä äipät suhtautuu niin eri tavalla näihin asioihin eri asiayhteydessä. jos aloitus ois ollut tämä sama, mutta mitään ei olisi puhuttu siitä että vahingossa olisi näitä tehnyt (vaikka sitten sanonut suoraan että tahallaan ) niin täällä manailtaisiin kehitysvammaisuutta vähintään. ei se vauva siellä kohdussa tiedä tekeekö äiti vahingossa vai tahallaan :whistle:

tiedätkö mä mietin tätä samaa... ja itse olen hirveän tarkka raskaana ollessa kaikesta ja nyt on niin paha olla henkisesti, koska olen toiminut periaatteitani vastaan (vahingossa kylläkin, mutta silti).

Uusimassa vauva-lehdessä oli juttu 17-v tytöstä, joka oli saanut tietää olevansa raskaana päivää ennen synnytystä! Ja käsittääkseni oli syönyt koko ajan pillereitä ja luulisin, että muutenkin viettänyt normaalia elämää, johon varmaankin on kuulunut esim. alkoholi silloin tällöin (?). Ja terve tyttö oli syntynyt.

Tätä mä en olekaan tiennyt. Millä se vauva siellä elää, ellei äidin verenkierrolla?
Neljä lasta synnyttänyt, mutta tämän kokoinen aukko tiedoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Tätä mä en olekaan tiennyt. Millä se vauva siellä elää, ellei äidin verenkierrolla?
Neljä lasta synnyttänyt, mutta tämän kokoinen aukko tiedoissa.

Alussahan sikiö saa ravintonsa ruskuaispussista, ennenkun sille kehittyy istukka. Tämä tapahtuu siinä viikkojen 4-6 aikana. Ja istukan läpihän nuo kaikki myrkytkin sikiöön välittyy.

No mä kun odotin kolmatta lastani, niin raskauden alkuvaiheessa kävin viisaudenhampaan poistoleikkauksessa. Otin sitten särkylääkkeitä normaalin puudutuksen lisäksi. Eikä vauvalla ollut loppujen lopuksi mitään hätää, täysin terveenä syntyi ja terve on ollut siitä lähtien... :hug:

Yhteistyössä