Voiko tämä olla tottakaan enää, auttakaa. Lapsen mahataudista :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti neuvoa vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti neuvoa vailla

Vieras
lapsella 2,8v oli alkoi mahatauti kaksi viikoa sitten ja kesti neljä päivää. Sen jälkeen mieheni sai mahataudin ja minä sain sen neljä päivää sitten. Eilen lapselle ei juurikaan ruoka maistunut ja illalla oksensi. Nyt aamulla söi ihan hyvin, mutta hetken päästä oksensi ihan kunnolla. Voiko sama mahatauti olla kaksi kertaa peräkkäin noin lyhyessä ajassa? Vai mitä tää on? Niinä muutamana terveenä päivänä lapsi söi todella hyvin jha leikki ja ulkoili normaalisti. Mikä neuvoksi? Huomenna pitäis mennä töihin, kesäloma loppuu. Pari viikkoa lomasta meni sairastellessa. väsynyt olin ennen lomaa, mutta väsyneenpi olen loman jälkeen.

Viruksen aiheuttamat mahataudit voi kestää. Meilläkin oli, lapset pääsi aika vähällä, mutta mulla oli yks terve päivä ja sitte alkoi taas, luulin että saan jo syötyä kunnon ruokaa, menin syömään ja alkoi uudestaan. jaksuja! Muistakaa antaa nestettä pienissä erissä n. vartin välein.

No meillä kiersi juuri noin örkkistauti kahteenkertaan kaikki läpi. Sitten meni hermot ja desinfioin ihan koko kämpän. Ovet, oven kahvat, hanat, ihan kaikki mihin vain yleensä kosketaan. Petivaatteet ja pyyhkeet vaihtoon. Se tautihan tarttuu aina uudelleen juuri esim. ovenkahvoista.

Voi tulla uudestaan. Nyt on eri "kantaa" oleva kuin aiempi oksennustauti ja tarttui uudelleen. Koita saada lapsi juomaan paljon ja anna silti syödä jos kerran mieli tekee. Huolehdi hygieniasta vaikka ylikorostetusti ja käsittele ovenkahvat jne desinfionointiaineella, käsille vessareissujen jälkeen ja ennen syöntiä käsidesiä.

Paranemista ja voimia!

Yhteistyössä