Voiko tänää syödä vielä toissapäivänä tehtyä jauhelihakastiketta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Idiootti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä syödään monesti samaa ruokaa kolmena päivänä...Neljänteen päivään mä vedän rajan, mut kolme päivää menee ihan hyvin kun on jääkaapissa ollut eikä oo sen sataan kertaan lämmitetty koko roskaa uudestaan...

Mä teen aina soppaa 10 litran kattilallisen ja sitä syödään niin pitkää kuin sitä riittää... kyllästyyhän siihen joten välissä jotain muutakin. Mutta kyllä kylmässä säilytettynä viikon verran säilyy kun lämmittää vaan tarvittavan määrän ja nopeasti kylmään takaisin. :) No ehkä ihan viikkoa en ole säilönyt mutta viisi päivää ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Mä teen aina soppaa 10 litran kattilallisen ja sitä syödään niin pitkää kuin sitä riittää... kyllästyyhän siihen joten välissä jotain muutakin. Mutta kyllä kylmässä säilytettynä viikon verran säilyy kun lämmittää vaan tarvittavan määrän ja nopeasti kylmään takaisin. :) No ehkä ihan viikkoa en ole säilönyt mutta viisi päivää ainakin.

Sen verran lisään että muksuille en kyllä anna enää kuin ehkä tuon 3 päivää säilöttyä ruokaa, miehen kanssa syödään sitten jämät pois jos jää. :)

Nyt kun olen yksin viikot, syön vähintään 3 päivää samaa ruokaa. Joten kyllä minusta sitä voi syödä. Aikoinaan ku asuin yksin, söin joitain kastikkeita jopa 5 päivää, laitoin vain pari kauhallista aina joko riisin tai makaroonin sekaan. Muuten kastike oli koko ajan jääkaapissa. Ja hengissä olen edelleen.

Yhteistyössä