Voiko terveyskeskuksesta saada lähetteen yksityiselle ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
Maitoaltistukseen pitäis päästä mutta julkisella puolella kestää ja yksityiselle on pitkä matka. Voiko tkn lääkäri kirjoittaa lähetteen maitoaltistukseen kun on lääkäriaika muutenkin parin pvän päästä kotilaupungissa vai pitääkö varata yksityiselle lääkäriaika jotta saan eka lähetteen ja sittenvielä toisen kerran matkustamaan lopulta siihen altistukseen?

eivät kyllä varmasti kirjoita. Yksityiseltä saattoi ennen laittaa lähetteen esim. sairaalaan (jos eivät terveyskeskuksessa olleet tajunneet hoitaa...) Mutta kuulin huhua että nyt sekään ei ole enää sallittua

Luulisin, että voi. En nyt tiiä onko yhtään sama asia, mutta itse tarvin fysioterapiaa ja kunnallisella oli pitkät jonot joten tk-lääkäri kirjotti lähetteen yksityiselle ft:lle.

no ei voi, ihan senkin vuoksi että jos virkalääkäri tekee johonkin lähetteen niin sitte joku vois vaatia kuntaa maksumieheksi..
mutta soita sinne yksityiselle, jos saat vaikka lääkärin soittoajalla kiinni, jos onnistuis että olis se lääkärikäynti ja altistus samalla reissulla.

[QUOTE="vieras";25809645]Ei kai sinne yksityiselle mitään lähetteitä tarvita. Kyllähän ne tekevät kaikki mahdolliset tutkimukset, jos vaan asiakkaalta löytyy rahaa.[/QUOTE]

juu mutta tutkimukseen pitää olla lääkärin lähete, jotta itse tutkimuksesta saa kela-korvauksen tai jos haluaa vakuutuksesta saada rahat takaisin.

Soitin tänään Terveystalon ajanvaraukseen ja kerroin että maitoaltistukseen pitäis vauvan päästä niin kysyi lähetettä. Että jossei ole niin pitää varata eka lääkärinaika. Kysyi että meil on tkn lääkäriaika iha just että voiko hän kirjoittaa vai pitääkö käyä saman asian takia kahdella eri lääkärillä, ei tiennyt ja lupasi että huomenna soittelevat mulle takas asiasta. Siksi kysyin. :p kai se on sit varauduttava useampaan reissuun.

Yhteistyössä