Voiko tietää etukäteen, että tulee paljon maitoa? Siis ennen synnytystä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämättön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämättön

Vieras
Joo, siis olen toisella kolmanneksella raskaana. Kyseessä toinen raskaus. Ekassa tissit ei olleet koko raskausaikana yhtään kipeät, vauva syntyi sektiolla ja maitoa alkoi tippua pari pv sektion jälkeen. Maitoa tuli ihan kohtalaisesti.

Nyt tällä kertaa tissit olivat ihan alussa kipeähköt mutta kipu hävisi sitten, nyt tissit ovat kipeytyneet uudelleen, erityisesti nännit. Voiko tästä päätellä mitään tulevasta maidontuotannosta? ALkaako maitoa erittyä jo ennen vauvan syntymää?

En tiiä sen paremmin, mut neuvolasta saamani lappusen mukaan ternimaitoa alkaa kehittyä jo joskus puolivälissä raskautta. Itse olen nyt toisessa raskaudessa tuntenut jo nyt (22. rv) kuinka tissit "kihelmöi" välillä kuten silloin kun imetin esikoista, ja kuulin vaikkapa vauvan itkun. Olen olettanut että maidoneritykseen tuo liittyisi.

Mulla tihkuu nyt 29+3 ihan pikkasen maitoa välillä, mutta ei se tarkoita sitä, että maidontulo ois taattu sit ku vauva syntyy.

Esikoiselta oli sama homma ja kakkoselta kans, mutta kumpaakaan en kauaa imettäny ku maitoa ei yksinkertaisesti tullut vaikka mitä teki.. en siis luota siihen, että tälläkään kertaa onnistuisi, mutta toivotaan parasta =)

Yhteistyössä