Voiko toipua kolmessa kuukaudessa erosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Diinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Diinu

Jäsen
05.04.2005
968
0
16
Olen tapaillut miestä, joka erosi vaimostaan neljä kuukautta sitten. Voiko siinä ajassa toipua erosta vai mahtaako hän vain etsiä ihmistä täyttämään entisen vaimon paikan? Olisi melkein valmis yhteen muuttamaan ja epäilyttää, että voiko olla päässyt eroon jo entisestä suhteesta...

No kyllä minäkin olin epäileväinen alkuun, mutta nyt ollaan jo oltu yhdessä kohta 10 vuotta.Mieheni oli todella onnellinen tavattuaan minut ja vasta silloin hän ikäänkuin hoksasi että ero olikin hyvä asia ja harmitteli etteivät eronneet jo aiemmin, koska liitto oli onneton.
Että kyllä sitä voi löytää sen onnen pian eron jälkeenkin...tosin kyllä sitä oli monta hankaluutta alkuun kun ero oli tuore, exä loukkaantunut ja lapset mukana sopassa.Helpompaa varmaan olisi kaikille osapuolille jos aikaa erosta olisi kulunut enemmän ,mutta kun ihmisellä on vain tämä yksi elämä.... =)

riippuu niin ihmisestä ja siitä onko eroa käsitellyt. jotkut kun eivät käsittele eroa ja sit samat ongelmat tulee esiin uudessa suhteessa. mut en sano etteikö joku siihen pystyis..

Kai se täydellinen erosta toipuminen ottaa aikansa, ei silti tarkota sitä etteikö vois olla valmis uuteen suhteeseen. Mutta mun mielestä on aika nopeaa toimintaa jos vasta eronnut ja sitten jo suunnilleen yhteen muuttamassa seuraavan kanssa.
Ite olen eronnu alle puoli vuotta sitten ja uus suhde on, mutta en vois vielä todella pitkään aikaan edes kuvitella mitään yhteen muuttamista tai muutakaan suhteen "vakavoittamista" ihan jo senkään takia että molemmilla on lapsia ja mun mielestä pitää sillon suhteen olla tosi vakavalla pohjalla jos aletaan uutta perhettä perustaan kun lapset on jo yhdestä erosta joutunu toipumaan. Ja loppujen lopuks jos toista rakastaa, niin kaikki voi olla hyvin ilman yhdessä asumista tai kihloja tai naimisiin menoakin.

Mä olin itse eronnut 1,5 vuotta aiemmin ja nykyinen mieheni oli eronnut vain muutama kuukausi aiemmin, tosin he olivat asuneet erossa jo puoli vuotta ennen sitä..mutta me aloimme seurustelemaan keväällä ja kesällä heillä oli ero selvä. Syksyllä muutimme jo yhteen, löysimme toisistamme sen mitä olimme aina etsineet, joten meille kävi hyvin. Mutta eihän tuollaiseen ole mitään yleispätevää toimintamallia, ihmiset kun on erilaisia, kuten erotkin.

Olen sitä mieltä, että erosta voi toipua 4kk:ssa.
Mieheni ainakin oli mielessään ja tunnetasolla eronnut exästänsä jo vuosia sitten, joten oli täysin toipunut, kun samantien yhteen mentiin. Me asuttiin kyl erillään 7kk, ennenkuin yhteen muutettiin. Mutta seurusteltiin kuitenkin ja nähtiin usein. =)

Se riippuu ihan siitä, onko eron käsitellyt. Meillä mies aloitti suhteen kanssani heti, kun oli muuttanut pois kotoaan. Siinä vaiheessa hänellä ja ex-vaimollaan oli vielä harkinta-aika. Mies on kertonut, että he olivat ex-vaimon kanssa keskustelleet erosta vuosien aikana monesti. Mieheni oli prosessoinut eroa päässään jo avioliittoaikanaan, eikä hänelle tuottanut mitään vaikeuksia "toipua" erosta. Ex-rouva näytti kyllä katuvan eroa myöhemmin.

Mutta olen kyllä seurustellut myös miehen kanssa, joka oli eronnut vuosi aiemmin, ja aina vain oli valtavia vihantunteita exää kohtaan. Eli mies ei ollut selvittänyt asioita. Tällaisen tyypin kanssa seurustelu oli täysin mahdotonta! Eli kannattaa varmaan tarkkailla tilannetta. Ei ole hyvä, jos mies ei pääse yhtään yli vihasta. Silloin on vaikea aloittaa uutta!

Eikä varmaan ihan heti kannata muuttaa yhteen! Se asia joutaa kyllä odottaa! Meillä ei tosin odotettu kuin noin puoli vuotta, sitten asuttiin jo yhdessä. Alkoi tuntua hullulta, kun mies eleli yksikseen ja makseli vuokria, kun mulla oli iso omistusasunto.

Yhteistyössä