Hae Anna.fi-sivustolta

Voiko tuntea rakkautta kaikkia kohtaan jollakin tavalla?

Viestiketju osiossa 'Elämänkatsomus' , käynnistäjänä amanda, 06.01.2017.

1. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    262
    Kuten ehkä monet on huomanneet, niin minun on hieman vaikea selittää kunnolla kaikkea suomen kielellä ja tämä rakkaus asia on sellainen jota en ole kyennyt tuomaan esille suomen kielellä. Nyt yritän tuoda rakkaudentunteen kaiakkia kohtaan, ruotsin kielellä. Ehkä olen sanonut saman asian pari kertaa kirjoituksessani, mutta antakaa se anteeksi minulle, en jaksa alkaa sitä nyt laittamaan uuteen malliin, se olla niin kuin ensin kirjoitin.
    Ja tällä minä en tarkoita, että itse osaisin aina tuntea rakkautta kaikkia kohtaa, en sano, että juuri minä rakastan aina kaikkia, mutta tunne sisimmäsini jossain lämpimän tunteen kaikkia kohtaan ja se on jokinlaista rakkautta..sanon nyt myös, että tiedän, että kaikkia voi rakastaa jos vain kykenee :) ja on haluja, pienikin rakkauadentunne on rakkautta. Pienestä on hyvä alkaa, ei kukaan ole seppä syntyessään.
    PS. oletteko samaa mieltä tästä mitä nyt kirjoita?

Man kan känna kärlek för alla människor...man behöver inte tycka om allt vad alla gör eller säger, men trots det känner man en ömhet, en varm kärlek mot alla människor...man känner det inom sig...det är ingen märkvärdig känsla...man ser andra med ömhet i blicken...men trots detta, måste man kunna skilja mellan gott och ont...det som är ont, det skall man inte acceptera, man måste våga säga emot ondskan...fast man är emot ondskan som finns i vissa människors ord eller handlingar, känner man kärlek även för dessa individer...vi är alla planetens barn, samma släkte...vi människor byter energi med varandra, vi tar och vi får, energi...ofta får man ond energi, man ta emot det ett tag, men sedan måste man sätta stopp för det, för man skall inte låta den andres onda negativa energi skada en själv, så man måste gå vidare, lämna det onda bakom sig, men trots det känner man en ömhet, kärlek för dessa individer som beter sig illa ibland...man är inte likgiltig mot dom, man hatar inte dom, men man ogillar deras onda beteende eller ord...men man glömmer inte att känna kärlek...det är mycket lättare att få energi från en positiv människa...det positiva goda energin strålar mot en genom orden, minen, kroppsprålet...när negativ energi träffar en, det kan göra ont i ens psyke, själen, det onda energin träffar en som en brännande eld, eller en kniv, till slut måste man våga gå undan för att inte skada sig själv i den andres alltför negativa ord eller handlingar, men kärleken känns trots allt detta...den allmänna kärleken som känns...man är inte någon kärleksguru eller liknande om känner kärlek för alla...det finns ju många olika nivåer även vid kärlek...man älskar alla på olika sätt, man känner olika, men det är kärlek iaf...
    Och man bör kanske kunna skilja mellan två saker i kärlek, för det första, antingen gillar, älskar man den andres personlighet, eller man ogillar den. och för det andra, man älskar alla själar, det allra innerta hos alla människor, som är oberoende av personlighet, man alltså älskar själva grunden i människan, de sk. själen, den som gör det möjligt att leva..själen har ingen personklighet, den är god, alltid god..
    Det gäller alltså att djupdyka hos människor och leta efter denna frifulla själslig tillstånd hos varje människa...men det är en annan ska om hittar den...många är så stressade och beroende av värdsliga saker och fåfänga att själen kan vara djupt begravt hos vissa.
    Tyvärr det finns många som inbillar att när man säger att man älskar alla, när man känner kärlek för alla, att man då måste acceptera allt från andra...dom har fel...fast man känner en inre kärlek för alla, innebär det inte att man måste tåla allt, man får säga emot det onda eller ibland är bäst att gå sin väg och lämna det onda bakom sig, för det är inte meningen att man skall skada sig själv.... det är ju en helt naturlig sak...kärlek innebär inte att man skall gilla det onda :) vi utbyter energi med varandra när vi umgås, det kan handla on positiv energi eller negativ energi...och man skall inte glömma att alla kan ibland göra eller säga fel, det är mänskligt att fela, vi skall inte döma varaandra alltför hårt...men gränser för det vad man skall tåla, det måste man våga göra.

Seuraavanlaisesti sanoo eräs toinen saman asian kuin minä, selvemmin ja lyhyemmin :)
    Netistä poimittua.

"Visst kan man ha kärlek till alla. Det är en kärlek som är ovillkorlig och handlar inte om hur personligheten handlar utan om själens kärlek. Själen känner ingen separation från andra själar. På själens nivå är vi alla förenade och genom själens kärlek som strömmar genom hjärtat kan vi känna denna kärlek även på det fysiska planet.
    Denna kärlek är inte personlig utan av en mer opersonlig karaktär. Det är inte peronlighetens handlingar eller beteenden eller vad han/hon säger som avgör utan är oberoende av detta.
    Om man säger att det inte går att älska alla då är det den personliga kärleken som menas (det är egentligen solarplexuskänslor) medan själens kärlek (hjärtchakrat) förenar oss med alla.
    Med kärlek och att älska alla människor så menar jag inte att acceptera alla handlingar. Gör någon en illa eller begår skadliga handlingar så kan man såklart ta avstånd från handlingen."

Last edited: 06.01.2017
  2. [::] Vierailija

Minusta "rakastaa kaikkia" vaikuttaa kliseeltä. Minulle rakkaus on jotain vahvempaa, harvoihin ja valittuihin suuntautuvaa, eikä silloin voi kaikkia rakastaa. En tällä hetkellä myöskään vihaa ketään. Mutta kaikkia kohtaan voi olla yleisen positiivinen tai negatiivinen suhtautumistapa. Minulla on positiivinen suhtautumistapa, vaikka ei ehkä aina siltä vaikuta. Uskon että kaikissa on jotain hyvää, mutta meissä on myös taipumus vähemmän hyvään.

Mielestäni ei kaikista edes tarvitse pitää. Ja jos on tarpeeksi vahvat omat rajat, niin kenenkään pahat sanat ei uppoa liian syvälle, vaan niihin voi pitää tarvittavan etäisyyden. Läheisen, rakkaan ihmisen sanoilla on suurempi vaikutus kuin tuntemattomien. Sellaisten mielipiteillä, jotka eivät minua ollenkaan tunne, on pienenpi vaikutus ja joskus ei mitään vaikutusta.

3. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    262
    Kyllä kaikista ihmisistä voi tykätä, jopa rakastaa heitä omalla tavallaan. Ihmistä voi rakastaa ihmisenä, pallomme asukkaana. Mutta kaikkien mielipiteitä ja ulosantia ei tarvitse tykätä. Jos ei tykkää jonkin sanoista, ei se tarkoita, että ei tykkäisi siitä ihmisestä.
    Minun mielestäni jokaisen ihmisen sisällä on joitain hyvääkin sen vähemmän hyvän lisäksi. Kaikkien ihmisten persoonallisuudesta ei voi tykätä, mutta silti voi tykätä siitä ihmisestä ihmisenä, sillä siellä sisimmässä olemme kaikki samalaisia "sieluja", olentoja, siis alunperin, se on omat kokemuksemme ja omat ajatuksemme kun on muokanneet persoonallisuuksiamme.
    Itse rakastan, tykkään, hyväksyn kaikki ihmiset, mutta en hyväksy kaikkien persoonallisuuksia ja sanoja ja käytöstä ja tekoja.
    Me ihmiset kun emme aina voi käytöksellemme mitään, kokemukset tekee usein kepposia meille ja jos voi huonosti, niin sitä ärtyisämpi silloin on ja riidanhaluinen, sellaisiakin ihmisiä voi rakastaa, rakastaa aheitä ihmisinä, sillä he ei juuri tällä hetkellä voi mitään tilanteelleen mihin ovat juutuneet kiinni. Ehkä aikanaan he pääsee irti siitä ja etenevät kehityksessään eteenpäin.
    Jos katsoo vain henkilön persoonallisuutta, niin silloin on joskus vaikeaa tykätä hänestä.
    PS. tätä en tyrkytä kenellään ja en odota, että muut olisi samaa mieltä kanssani, jokainen ajatelkoon rakkaudesta omalla tavallaan. Tämän sanon siksi, kun lukijoina voi myös olla heitä jotka tuolla toisaalla vastustavat syvästi tätä mielipidettäni, käyttäytymällä riitaisasti ja syyttävästi :)

Last edited: 08.01.2017
  4. Rakkaudella Vierailija

On olemassa erään teorian mukaan kolme rakkauden lajia:

1. Eros ( fyysinen rakkaus, seksi)
    2. Filia (toverillinen rakkaus, ystävyys)
    3. Agape (jumalallinen, itsensä unohtava rakkaus)

Raamatussa puhutaan paljon rakkaudesta. Joku on sanonut, että Raamattu on rakkauskertomus;
    ainakin Uusi Testamentti on minusta Rakkauskertomus. Ja miksei, sillä
    Jumala on Rakkaus

5. Engel Vierailija

Ajatus kaikkien ihmisten rakastamisesta on pelkkää utopiaa.
    Sehän tarkoittaisi käytännössä, että kehitys pysähtyisi. Hyväksyisimme rakkaudella, ahneuden, sorron, luonnon tuhon, riiston ja väkivallan harjoittajat.
    Maailmassa on niin paljon kielteisiä ilmiöitä ja niihin liittyviä ihmisiä, ettei korkean moraalin omaava ihminen voi tuntea niitä kohtaan muuta kuin vihaa.
    Ehdotonta oikeudenmukaisuutta ihmiskunta tuskin koskaan saavuttaa, mutta jo pelkkä pyrkimys sitä kohden on jaloa toimintaa.

6. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    262
    Engel et siis viitsinyt lukenut mitä kirjoitin aikaisemmin. Lue, niin näet, että kysymyksessä ei ole pahuuden rakastaminen :) Tätä ei tuolla toisaallakaan puolella foorumia ymmärtäneet, että persoonallisuuksien tekemiä huonoja asioita ei tarvitse rakastaa, mutta siitä huolimatta itse ihmistä voi rakastaa.

7. Rakkaudella Vierailija

Kaikkien ihmisten rakastaminen ei tarkoita sitä, että pitäisi ihmisten tekemät vääryydet, sorto, väkivalta, ahneus, hyväksikäyttö, rikollisuus, tapot ja murhat, huumeiden käyttö, ihmiskauppa. jne hyväksyä "rakkauden nimessä". ei tietenkään , mutta voimme rakastaa näitä ihmisiä siinä mielessä, että heilläkin on ihmisarvo kuten meillä kaikilla. Voimme ainakin yrittää auttaa heitä pääsemään irti pahuuden voimista, voimme rukoilla heidän puolestaan, kohdella heitä inhimillisesti, hoitaa heitä sairauden kohdatessa, olla ihminen ihmiselle. Heidän tekonsa ovat tuomittavia, niitä ei kenenkään pidä tietenkään rakastaa ja vääryyden tekijän tulee ottaa vastuu omista teoistaan ja kärsiä lain vaatima rangaistus.

8. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    262
    Hienosti kirjoitettu, kiitos.

9. Dejah Thoris Vierailija

Amanda, tuo mistä sinä puhut suomeksi ja mistä tuo rakkaudella puhuu ei ole rakastamista vaan normaalia toisen ihmisen huomioonottamista. Ruotsinkielistä tekstiäsi en jaksa lukea. Toisella palstalla kukaan ei vastustanut mitään rakkautta eikä muutenkaan suhtautunut noinkuin sinä väität täällä. Sinä siellä vain et kuunnellut mitä sinulle sanottiin. Puhuit ja huusit päälle kuuntelematta ketään, niinkuin yleensä teet jos toiset on erimieltä. Ja sysäät muiden syyksi. Ala näyttämään sitä rakkauttasi ja kuuntele muita.

10. [::] Vierailija

Minunkin mielestä tuossa Amandan tekstissä, sekä suomeksi että ruotsiksi, oli kysymys normaalista, empaattisesta suhtautumisesta toisiin, eikä rakkaudesta. Siihen kuuluu kyky asettua toisen asemaan, kyky ymmärtää, mutta ei hyväksyä mitä vain. Mutta ei ymmärtää siten kuin jos olisi piuhat aivoista aivoihin, sellaista ymmärrystä ei ole olemassakaan. Se, mitä hän sanoo sieluksi, on ihmisyys meissä kaikissa, se, joka yhdistää meitä kaikkia.

Rakkaus on jotain muuta, intiimipää, syvempää. Sen eteen voi jo tehdä melkein mitä vain. Kestävässä rakkaudessa rakastamme juuri sitä ihmistä kaikkine ominaisuuksineen. Joistain ominaisuuksista pidämme ja toisista emme, mutta rakastamme silti. Joskus rakastamme vaikka emme tunne henkilöä tarpeeksi hyvin. Rakkaudella on tietty kohde, se ei kohdistu suureen massaan, vaan yksilöihin. Kaikkia ei kukaan ehdi oppia tuntemaan, joten kaikkia ei voi rakastaa.

Hoitajamme, useimmiten äiti, on meidän ensimmäinen rakkauden kohde. Pienen lapsen maailmassa äiti/hoitaja on koko maailma ja kaikki ihmiset, kun meillä ei ole parempaa tietoa asiasta (rakkautemme kohdistuu vain äitiin). Pienen lapsen mielellä voisi kuvitella että kaikkia voi rakastaa, koska äiti on "kaikki." Uskonnon ideologia on usein kuin pienen lapsen maailma, siksi kai siellä puhutaan kaikkien rakastamisesta..

11. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    262
    Rakkautta on monenlaista. Jokainen tuntee rakkauden omalla tavallaan. Jotkut katsoo raakkauden vain naisen ja miehen väliseksi rakkaudeksi. Useat havaitsee äidin ja isän rakkauden lapsiaan kohtaan. Jotkut tuntee jotain kaukaista tykkäämistä muille sukulaisilleen, siis oman perheensä ulkopuolisiile sukulaisilleen. Ilkeitä ja pahoja vanhempiaan voi rakastaa. Ja niin edelleen.
    Kun jotkut alkaa puhua kaikkia käsittävästä rakkaudentunteesta, niin useimmat ei valitettavasti hyväksy sitä. Miksi?
    Se on niin, että jokainen meistä tuntee omalla tavallamme, jopa rakkauden tunteet ja alkavat inttää, että että ei kaikkia voi rakastaa, kun he siis itse eivät koe sellaista tunnetta sisimmässään. Se on ymmärrettävää.
    Ja vielä päätteeksi se, että rakkaudentunne kaikkia kohtaan ei tietenkään edellytö, että pahaa tai ilkeyksiä olisi hyväksyttävä, mutta itse ihmisen voi hyväksyä oli hän millainen tahansa, tntea jonkinlaista rakkautta.
    Minä näen asian niin, että jokaisessa ihmisessä on jotain hyvää ja sisimmässämme olemme kaikki samanlaisia ihmisiä. Miksi tuijottaa vain ihmisen persoonallisuuteen? Ei ihmisten persoonallisuukista ole kysymys, on kysymys ihmisen sisäisestä olemuksesta, joka on hyvä, jota voi rakastaa jos niin pitkälle pääsee.
    En voi sanoa, että itse aina tunnen kovinkaan suurta rakkautta kaikkia kohtaan, mutta en vihaa ketään, en edes vihollisiani tai heitä jotka ei minusta pidä mielipiteitteni takia tai kirjoitusteni takia, tunnen jonkinlaista rakkaudentunnetta kuitenkin ja sitä ei kukaan voi viedä pois minulta.
    Muut saa olla tuntemasta rakkautta kaikkia kohtaan, sehän ei ole minun asia miten muut tuntee. Jokainen tuntee tavallaan.

12. [::] Vierailija

Tietenkin jokainen tuntee tavallaan. Mielikuvitusmaailma on rajaton, siellä voi rakastaakin rajattomasti kaikkia maailman ihmisiä. Elämä voi jatkua ikuisuuksia jne.

Järkimaailma on rajallinen, siellä rakastetaan tiettyjä yksilöitä, muut voi hyväksyä, vaikka ei rakastakaan. Elämälläkin on rajansa. Kukin siis tavallaan riippuen tunne-elämän kehityksen tasosta.

13. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    262
    Sinäkin fantisoit, esim. olet fantisoinut minusta :) Miksi, kutsut minua muslimiksi? Fantisoit siis, et tiedä minusta paljoakaan, mutta kun osaan Islamia ja kirjoitan Islamista, niin aloit fantisoimaa, että olisin muslimi :), mielikuvitustasi se on.

Lisäys.
    2017-01-24

Se mikä olen ei kuulu tälle palstalle jos en itse halua kertoa itsestäni. Minua saatte luulla miksi tahansa, kuvitusta ja fantasiaahan se vain on. Ja toisekseen, muslimeja on monenlaisia, ei kaikki muslimit ole kovinkaan uskovaisia, monet uskoo omalla tavallaa, sisäisesti, sitä sen koommin tuomasta julki muille, siis ihan samalla tavalla kuin muunkin uskoiset, on monenlaisia uskovaisia.
    Tunne-elämässä rakastaminen kaikkia näkyy olevan erittäin vaikea pala purra monelle.
    Minä en väitä vastaan, sitä, että sinä et rakasta kaikkia millään tavalla, Monet ei edes hyväksy kaikkia, ateistit ei näytä hyväksyvän uskovaisia ja eräät uskovaiset ei näy hyväksyvän ateisteja, sen näkee ulosannista millä tavalla puhuu muun uskoisista. Sanomalla uskovaisia mielikuvituksessa eläviksi, näyttää se jo että ei hyväksy uskovaisia.
    Tunteet jyllää, esim. minä en hyväksy terrorismia, vihaan terrorismia, mutta sisimmäsäni ajattelen, että terroristit on raukkoja eksyneitä sieluja joilla on palava viha sydämessään, mutta siellä kaikkein syvimmällä ihmisessä he on aivan kuin me muutkin ja tunnen rakkautta raukkoja rikollisia kohtaan, määrätyllä tavalla tietenkin, Jos tarpeeksi syvälle pääsee esim. rikollisen, knarkarin, murhaajan, terroristin ja niin edelleen,csisimpään, niin sieltä paljastuu esille hetkeksi ihan tavallinen ihminen tunteineen. Tiedän, että se on vaikeaa nähdä ihminen persoonallisuuden taakse, persoonallisuus värjää koko näkemyksen ihmisestä usein.

Last edited: 24.01.2017
  14. Rise Vierailija

Ethän sinä voi olla muslimi, kun et osaa islamin oppia. Osaat vain kopioida kohtia ostamastasi koraanista.

En minäkään ole harras, oppinut kristitty, vaikka osaan ihan ulkoa isä meidän - rukouksen. Ja raamattua osaan kopioida vaikka sivukaupalla.

Olet itseäsi täynnä ja kuvittelet olevasi muiden yläpuolella. Ihmettelet vielä,miksi kaikki eivät rakasta ja ihaile sinua.

15. Dejah Thoris Vierailija

Ei ole kyse siitä että ei hyväksytä, vaan siitä että ollaan eri mieltä. Ja siitä sinä hiillyt ja alat selostamaan mitä muut tarkoittaa niinkuin nytkin ja niinkuin tuossa islam -ketjussa. Kukaan ei intä yhtään mitään, vain sinä intät, kun et hyväksy toisten eri mieltä oloa.

Ja edelleenkin se mitä sinä kuvailet kaikkien rakastamiseksi ei minusta sitä ole, vaan normaalia sympatiaa ja empatiaa. Ja minä tulen tuota mieltä olemaan maailman tappiin, sinun on hyväksyttävä se.
    Minun eikä kenenkään muunkaan joka ei sitä mieltä ole ei tarvitse olla sitä mieltä että sinun selostamasi on kaikkien rakastamista. Homma menee raiteiltaan kun sinä et siedä sitä että muut eivät ota sinun käsityksiä ominaan.

16. [::] Vierailija

Kun aloit kirjoittamaan tänne, jollain KL tai vastaavalla nimimerkillä, niin kerroit olevasi muslimi. Kuvasikin oli huivipää tytön kuva. Myöhemmin olet poistanut nuo aikaisemmat kirjoituksesi, kieltänyt olevasi muslimi ja kieltänyt kirjoittaneesi että olet muslimi. Taisit saada sellaista palautetta, että et viitsinytkään enää olla muslimi? Että sellaista mielikuvitusta...

Tottakai hyväksyn muslimit ja uskovaiset, en ole kieltämässä heidän olomassaoloaan tai tapaansa ajatella. Kerron vain sen, mitä mieltä olen heidän uskonnoistaan ja uskostaan.

Jokaisen terroristin ja pahantekijän sisimmässä on ihmisen siemen. Ehkä sieltä löytyy pieni, hyljätty ja kaltoinkohdetlu lapsi? Lapsi, joka kasvoi kieroon kun ei muuta mahdollisuutta ollut tai ettei löytänyt parempaa tietä kasvaa toisenlaiseksi ihmiseksi? Sitä ihmisen siementä voi olla vaikeaa löytää tai tavoittaa, jos elämä on sekoittanut pään niin ettei terve järjenkäyttö toimi.

17. Dejah Thoris Vierailija

Minäkin muistan. Hänen kirjoituksensa ovat kehittyneet kyllä tuosta, koska silloin ne olivat välillä ihan järkyttäviä. Muistan miten minäkin (eri nikillä) keskustelin hänen kanssaan niin hän väitti kylmästi tietävänsä paremmin kuin minä mitä minä tunnen, tiedän, ajattelen ja uskon. Vaikka sanoin että väärässä on niin ei, hän tiesi paremmin. Ei minun sanomiseni omista tuntemuksista auttanut mitään, hän tiesi, minä en mitä minä tunnen.

Alussa kun tuonne toisaalle tuli uudestaan Amandana, niin kirjoitteli ihan asiallisesti, sittemmin on mennyt yli pahasti välillä ja menossa tuohon taannoiseen KL -tyyliin. Taantuu.

18. [::] Vierailija

Mullekin jäi mieleen tämä nimimerkki, koska kirjoitukset poikkesivat niin paljon totutusta. Ei minua haittaa mitä kukakin tänne kirjoittelee. Nuo extreme-jutut voi olla tosi huvittavia.

19. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    262
    Se on ihmeelistä tuo ainainen mielikuvitus nikeistä. Pallolla akat kaakatta melkien joka päivä ja kuvittelee nikeistä vaikka mitä, niin kuin nyt esim. minusta taas jälleen kerran. Minä viis meinaan teidän mielikuvitustuoteistanne minusta, sellainen on lapsellista ja eräänlaissta yrittämistä alentaa toisia, ehkä tai ehkä ei, jokin negatiivinen tarkoitus sillä kuitenkin on, sillä positiiviset ihmiset ei toimi noin tälläkään foorumilla.
    Olin kauan sitten omalla etunimelläni yhdessä suomalaisessa foorumissa ja siellä tapahtui sama, minua luultiin joksikin joka oli siellä aikaisemmin kirjoittanut ja sama tapahtuu taas täällä. Onkohan se jokin suomalaisten akilleenkantapää tuo nikki juttu kun siitä kiistelevät niin paljon joka puolella? Nikit vain kiinnostaa ja joillekin riitely ja riidanhaasto on ykkösenä kaikessa. Aika kyllästyttävää tuollainen käytös :)

Mitä tulee rakkauteen. rakkaus on Jumalan tavoin abstrakti tunne. Tunne jonka tuntee ja etenkin kaikkia rakastavaa tunnetta on vaikea kuvailla sanoin etenkin jos eräät ei hyväksy edes sellaista tunnetta olevaksi.
    Se tunne on vaan, se ei häviä pois haukkui joku siitä kuinka paljon tahansa.
    Rakkautta voi tuntea sielun tasolla, sillä ei ole mitään tekemistä fyyssisen rakkauden kanssa. En sano, että se on helppo tunne, mutta joskus se on helppo ja joskus vaikeampi. Kun se tunne tuntuu vaikealta, täytyy silloin vain yrittää tehdä kaikkensa jotta edes pienikin rakkauden tunne pysyisi jäljellä sitä tai sitä kohtaan. Tapahtumat tietenkin vaikeuttaa asiaa, koska olemme ihmisiä omine persoonallisuuksimme ja kaikista persoonallisuuksi ei voi tykätä ja sen takia esim. minä silloin hiljennyn sellaista persoonallisuutta kohtaan, en halua sitä negatiivisyyttä ottaa vastaan, jokaisella on oma raja kuinka paljon haluaa ottaa vastaan toisen negatiivistä energiaa.
    Mutta silti sielujen tasolla olemme kaikki samanlaisia ja voimme rakastaa toinen toistamme, miksi sitä kutsutaan, muistaakseni, universaalinen rakkaus, tunne joka ei vaadi toiselta yhtään mitään, se on vain tunne jonka tuntee. Tietenkin jotkut ei tunne sitä, mutta se ei estä sitä, että eräät muut voi tuntea sitä, eller hur? :)

20. Dejah Thoris Vierailija

Nikki ei sitten kai ollut KL, mutta joku muu kaksi isoa kirjainta, (FC, FK ....)jos näkisin muistaisin.
    Kun tulit uudestaan pallolle myönsit että olit aiemminkin kirjoittanut, tuota nikkiä mitä
    [:] etsii, minäkin etsin silloin jo. Tiesin kuka olet mutta nikki on hukassa.

Äläpä valehtele ja höpötä omiasi tuosta rakastamisesta, että sitä ei muka edes "eräät" hyväksy. Taas pelkurimaista kiertelyä kun et uskalla suoraan sanoa ketkä eivät hyväksy.

Koita nyt hyvä ihminen tajuta että sitä mitä sinä sanot rakkaudeksi, SITÄ tunnetta ei kaikki sano rakkaudeksi, se ei tarkoita että ei uskottaisi rakkauden olemassaoloa. Olet kummallinen jankkaaja. Toistenkin pitää jankata kun sinä et tajua. Pysähdy vähän miettimään välillä mitä toiset kirjoittaa äläkä laita jatkuvasti sanoja suuhun.

21. Engel Vierailija

Miten on amanda ?
    Olen ymmärtänyt, että koraanissa lukee, ettei muslimi saa tappaa toista muslimia.
    Afganistanissa, Irakissa, Syyriassa, Libyassa ja Myös Turkissa tapetaan tällä hetkellä "uskonveljiä" oikein urakalla.
    Valtaisan tuhovoiman omaavia autopommeja räjäytetään keskellä ihmisjoukkoa, kuolleita ja haavoittuneita voi olla satoja.
    Nämä terroriteot ovat jo niin yleisiä, että lännen mediat sivuuttavat ne pienin otsikoin, jos mainitsevat lainkaan.

22. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    262
    Olet ymmärtänyt lukemasi aivan oikein. Koraani, sunna, koko Islam kieltää muslimeja tappamasta muita muslimeja. Kieltää myös tappamasta muun uskoisia, ainoastaan vain itsepuolustus on luvallista. Ota nyt kuitenkin huomioon, että kielto koskee kaikkia uskovaisia muslimeja. Ne muslimit jotka ei enää usko kunnolla uskontoonsa, uskovat enemmän rahaan, valtaan ja mahtiin ja pahantekoon, he ei noudata Ismin sääntöjä.
    Tämä sama pätee myös eräisiin tapakristittyihin ja ateisteihin, vallanhimoisiin ihmisiin jotka tappaa muita ja tekee muitakin rikoksia, hekään ei toimi Kristinuskon tai ihmisyyden sääntöjen mukaisesti, he ajattelee vain omaa etuaan tai järjestönsä etuja
    Mitä tämä on? Se kertoo ihmisten pahuudesta. Ei siis kerro yhtään mitään mistään uskonnoista tai uskovaisista ihmisistä.

23. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    262
    Jos joku on tunnistavinaan itsesnsä muitten kirjoituksista, niin silloin probleema on sen joka tunnistaa tai on tunnistavinaan itsensä muitten kirjoituksista.
    Suoraan puhuminen ja rääkyminen ja syyttely ja ainainen riitely on hyvin negatiivistä. Kenenkään ei ole pakko ottaa negatiivistä energiaa vastaan jatkuvasti. Parempi on kääntää selkä jatkuvalle negatiivisyydelle, sillä negatiibǘinen ihminen kylvää negatiivisyyttään ympärilleen ja sen on helposti tarttuvaa jos ei osaa olla varuillaan.
    On siis parasta katsoa omaa käytöstään, eikä mennä mukaan negatiivisten soppaan :)

24. Dejah Thoris Vierailija

Probleema on sinulla, sinun korvien välissä, sinä kuvittelet koko ajan jonkun tunnistavan itsensä jostakin. Sano nyt ihan suoraan kuka mielestäsi tunnistaa itsensä ja mistä? Kun minä en ole huomannut sellaista.

25. Dejah Thoris Vierailija

Ei taarvitse olla tapakristitty, ihan Jumalaan uskovat uskovaiset kristityt voi tehdä jumalansa nimissä pahaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri