Voiko tyhjennysvuoto alkaa ennen viimeistä e-pilleriä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmentynyt!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämmentynyt!!

Vieras
Eli otin tänä aamuna levystä viimeisen pillerin. Vessaan mentäessä olikin pikkuhousuissa ruskeaa tuhrua ja pyyhkiessä tuli lisää tummanruskeaa/mustahkoa tuhrua. Päivän mittaan siteeseen ei ole juuri mitään tullut mutta pyyhkiessä hieman tuhrua jää paperiin.

pillereinä microgynon, niitä syönyt nyt 4kk. Ennen raskautta samat pillerit käytössä eikä ikinä ole käynyt näin, että vuoto/tuhru alkaisi ennen kun viimeinen pilleri otettu?! Vakituisessa parisuhteessa olen ja papa-koe otettu muutama kk sitten eikä siinä mitään erikoista ollut.

Heittääkö hormonit vai mitä häh? Kyllä aikuinen nainen pysty olee hämillään ku pöksyis olikin tuhrua yllättäen! Yleensä vuoto alkaa 2-3pv vikan pillerin ottamisen jälkeen.

Itse olen syönyt aikoinani Harmonet ja Yasmin -pillereita ja mulla alkoi jostain ihme syystä aina vuoto ennen kuin viimeinen pilleri oli laatasta syöty. En koskaan ole lääkäriltäkään kysynyt mistä moinen, mutta on varmaankin aika outoa, kun pillereillä pitäisi periaatteessa pystyä estämäänkin vuoto syömällä vaikka kaksi laattaa peräkkäin.

En muista varmasti, mutta oliskohan ko pillereissä niin, että hormonimäärät alkaa laskea rajusti jo niissä viimeisissä pillereissä, ja herkkä keho reagoisi niihin?

normaalisti aiemminkin syönyt 2levyä putkeen ja silti mennyt 2-3pv ennen ku vuoto alkanut eli olisi kiva jatkossakin pystyä syömään kaksi levyä putkeen ilman, että tulee tämmöisiä ikäviä yllätyksiä odottamatta.

Onko hormonimäärien mahdollisella laskulla jotain väliä? :D Teho säilyy normaalina kuitenkin vai?

2 levyä syön pillereitä putkeen, lähes poikkeuksetta. Kuka nyt kuukausittain vuotoa haluisi, jos ei oo pakko vuotaa!

Tänään taas ei pikkuhousunsuojaan ole jäänyt kuin pieni läntti. Pyyhkiessä iiiiiihan haalean vaaleanpunaista tuhrua. Onko nyt vaan tavallista pidempi tyhjennysvuoto (eli vuoto yltyisi, kun sen oikeasti kuuluisikin alkaa) vai erittäin niukka tyhjennysvuoto?

Eikö muilla vastaavaa kokemusta ole??

Yhteistyössä