Voiko varattu mennä tanssimaan toisen miehen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja aviovaimo kysyy
  • Ensimmäinen viesti
aviovaimo kysyy
Eli jos olen porukalla tai mieheni kanssa kahden raflassa/diskossa/whatever paikassa missä on tanssia, onko moraalisesti kiellettyä vai sallittua mun mennä tanssimaan toisen miehen kanssa?

En tarkoita että omasta pöydästäni lähtisin hakemaan erikseen jostain tanssiseuraa vaan, jos vaikka juoma/veski/röökikoppi matkalla joku kysyy tulisinko tanssahtelemaan, miten on, saako mennä?

Olen joskus ollut tuossa tilanteessa ja kysynyt mieheltäni voinko mennä, no antoi luvan mutta istui kuin viimeisellä tuomiolla pöydässä sillävälin kuin minä tanssin.

Toisaalta on aika tylsää istua kahden mieheni kanssa koko ilta kuin suolapatsaat, jos olemme kahden siellä raflassa? Onko hauskanpito muiden kanssa siis sallittua vai ei?

Entä miten suhtaudutte siihen kun toinen osapuoli polttaa ja röökikopissa juttelee mahdollisesti toisten miesten/naisten kanssa ja jopa nauraa??
 
Utelias
Johan sinä outoja kyselet? Minkälaisen miehen kanssa mahtanet olla naimisissa.
Tietysti, jos joku hakee tanssimaan niin voit lähteä tanssimaan hänen kanssaan samoin voit myös tanssiessa jutella kyseisen henkilön kanssa, jos haluat. Ei kai miehesi pue sinua burkaan? Kysymyksistä päätellen voisi näin kuvitella
 
ap.
Johan sinä outoja kyselet? Minkälaisen miehen kanssa mahtanet olla naimisissa.
Tietysti, jos joku hakee tanssimaan niin voit lähteä tanssimaan hänen kanssaan samoin voit myös tanssiessa jutella kyseisen henkilön kanssa, jos haluat. Ei kai miehesi pue sinua burkaan? Kysymyksistä päätellen voisi näin kuvitella

Ajattelin vain onko se mukavaa miestäni kohtaan. Itse en pitäisi jos olisimme yhdessä raflassa ja joku suttura hakisi miestäni tanssimaan ja tämä menisi. Ystäväpiirissämme on sama juttu. En tiedä sitten?
 
Viimeksi muokattu:
tarkoittamatta
Ajattelin vain onko se mukavaa miestäni kohtaan.
Jaa miehesi mielestäkö? Ajattelitko saada moraalin avulla mitä tunteita hän milloinkin tuntee?

istui kuin viimeisellä tuomiolla pöydässä sillävälin kuin minä tanssin
Jos hänen mielestään on mukavaa istua kuin viimeisellä tuomiolla, niin sitten se voi olla häntä kohtaan mukavaa tai ehkä sitten ei. Miksi et kysy sitä häneltä itseltään vaan meiltä jotka emme sitä voi tietää?
 
Viimeksi muokattu:
Zedd
Ajattelin vain onko se mukavaa miestäni kohtaan. Itse en pitäisi jos olisimme yhdessä raflassa ja joku suttura hakisi miestäni tanssimaan ja tämä menisi. Ystäväpiirissämme on sama juttu. En tiedä sitten?
Samat säännöt koskevat kumpaakin. Meillä on siten, että jos olemme yhdessä liikkeellä, niin silloin kieltäydytään tanssimisesta muiden kanssa. Kuitenkin esim. pikkujouluissa kumpikin tanssii esim. työkavereiden kanssa. Hitaita ei tanssita koskaan muiden kuin toistemme kanssa. Jos olemme liikkeellä kaveriporukassa, niin silloin esim. paras kaverini saattaa mennä tanssimaan mieheni kanssa, koska parhaan kaverini mies ei tanssi itse ikinä. Meillä nämä asiat on juteltu. Mustasukkaisuus on karissut pois vuosien myötä.
 
Viimeksi muokattu:
Mihin se enää mahtuisi?
Samat säännöt koskevat kumpaakin. Meillä on siten, että jos olemme yhdessä liikkeellä, niin silloin kieltäydytään tanssimisesta muiden kanssa. Kuitenkin esim. pikkujouluissa kumpikin tanssii esim. työkavereiden kanssa. Hitaita ei tanssita koskaan muiden kuin toistemme kanssa. Jos olemme liikkeellä kaveriporukassa, niin silloin esim. paras kaverini saattaa mennä tanssimaan mieheni kanssa, koska parhaan kaverini mies ei tanssi itse ikinä. Meillä nämä asiat on juteltu. Mustasukkaisuus on karissut pois vuosien myötä.
Se nyt vielä puuttuisi, että tuntisitte yhä mustasukkaisuutta, vaikkei kummallekaan sallita pisaraakaan normaalia elämää. Miten heikko on parisuhde, jos tuollaiset asiat ovat jotenkin epäilyksenalaisia ja kiellettyä? On siinä ilmeisesti vakka kantensa löytänyt. Huh, huh.
 
Viimeksi muokattu:
pouts
Jos lähden tyttöporukalla, niin saatan tanssia rennosti, hauskaa pitäen vieraiden miesten kanssa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että liimaudun vain yhteen tapaukseen..tai että liimaudun ylipäätään kehenkään, tanssin, jos joku sattuu vieressä katsahtamaan minuun hymyillen ja pyörähdän siinä hänen kanssaan..
Toinen juttu on kanssa tanssit (iskelmämeininki..), joissa kyllä tanssin mielelläni kaikkien kynnelle kykenevien kanssa. Mieheni ei niin tansseista välitä, mutta varmasti ymmärtää sen, että kun kavaljeerikavalkadini ikä on 30v-65v ja kerta kaikkiaan vaan pidän tanssimisesta, että siinä ei sen kummempaa ole.

Minusta olisi työrkeyden huippu, jos olisin mieheni kanssa kahdestaan ja lähtisin hänen nenän edestään toisen kanssa tanssimaan. Mutta kaikki taaplaa tyylillään.
 
man
Ajattelin vain onko se mukavaa miestäni kohtaan. Itse en pitäisi jos olisimme yhdessä raflassa ja joku suttura hakisi miestäni tanssimaan ja tämä menisi. Ystäväpiirissämme on sama juttu. En tiedä sitten?

Onhan se niin, että toiset ei välitä ja toiset välittää. Sekin vaikuttaa tunteisiin kuka se tanssittaja on ja kuinka "hauskaa" sinulla silloin on? Hyvin helposti tulee riitaa näistä asioista. Kyllä se pitää itse päättää puolison kanssa, mennäkkö vai eikö mennä? Toisaalta, jos minä tulisin sinua pokkaamaan etkä lähtisi, niin pahan mielen siitä saisin. Päätä asiasta puolisosi kanssa etukäteen. Tai sitten pysytte kotona.
 
Viimeksi muokattu:
Ankka
Jos itse et pidä siitä, että miehesi hakee muita naisia vessareissullaan tanssimaan, et myöskään sinä voi mennä toisten kanssa. Ihan sama asiahan se on. Sun on hyväksyttävä, että miehesi tanssittaa muita naisia, jos itse haluat tanssia muiden miesten kanssa.

Älä tee toiselle sitä mitä et halua itsellesi tehtävän, se sääntö päteee aina.
 
aplle
Ajattelin vain onko se mukavaa miestäni kohtaan. Itse en pitäisi jos olisimme yhdessä raflassa ja joku suttura hakisi miestäni tanssimaan ja tämä menisi. Ystäväpiirissämme on sama juttu. En tiedä sitten?
No mitäs sitten kyselet, tiedäthän tuon ilmankin. Jos et itse salli mitään toiselle, miksi sinun pitäisi hillua vieraiden miesten kanssa. tanssipaikathan ovat iskupaikkoja.
 
Viimeksi muokattu:
tuttua
Eli jos olen porukalla tai mieheni kanssa kahden raflassa/diskossa/whatever paikassa missä on tanssia, onko moraalisesti kiellettyä vai sallittua mun mennä tanssimaan toisen miehen kanssa?

En tarkoita että omasta pöydästäni lähtisin hakemaan erikseen jostain tanssiseuraa vaan, jos vaikka juoma/veski/röökikoppi matkalla joku kysyy tulisinko tanssahtelemaan, miten on, saako mennä?

Olen joskus ollut tuossa tilanteessa ja kysynyt mieheltäni voinko mennä, no antoi luvan mutta istui kuin viimeisellä tuomiolla pöydässä sillävälin kuin minä tanssin.

Toisaalta on aika tylsää istua kahden mieheni kanssa koko ilta kuin suolapatsaat, jos olemme kahden siellä raflassa? Onko hauskanpito muiden kanssa siis sallittua vai ei?

Entä miten suhtaudutte siihen kun toinen osapuoli polttaa ja röökikopissa juttelee mahdollisesti toisten miesten/naisten kanssa ja jopa nauraa??
its en ennen tansseissa käynyt tanssimassa muiden naisten kanssa kuin omani. annoin kuitenkin vaimoni tanssi toisten miesten kanssa, vaikka olin hieman mustasukkainen. nyt kun molemmilla on omia reissuja jossa eei tainssi kuin vieraiden kanssa tilanne on helpompi. siihen on vaikuttanut asiasta puhuminen ja luottamus toiseen. siihen kyllä parisuhteemme rakentuu että jos toinen pois, niin luotetaan häneen(jos luottamuksen veroinen). harvoin vieraan kanssa tanssiessa jätetään oma istumaan yksin illan lopuksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kaisa ja Juho
meillä on vuosia harrastettu tanssia ravintolat, lavatanssit, juhlat ja ym.missä tanssitaan. Ei me toisiimme sielä nojailla kumpikin tanssii kuinka tuuri käy. Mutta sitten on se yx sääntö josta on laulukin tehty se viimeinen valssi! Tanssihan on mukava tapa tavata tuttuja ja tutustua uusiin ystäviin. Täälä pohojanmaalla on suorastaan häpeä jos on tullut tanssimaan on sitten varattu tai vapaa ja antaa ''päihin''!! Ainut syy kieltäytyä on toisen liiallinen humala tai muu epäsiisteys.
 
HAvu
Aika erikoista jos menette ravintolaan jossa on tanssia vaikka miehesi ei tanssi.Jotain kummaa tuossa on. Mitä se hauskanpitäminen on.... ?
Minä en tanssi ja käyn usein ravintoloissa ja juhlissa missä on myöx tanssia. Pidän hauskaa omalla tavallani, eli juttelen ihmisten kanssa. Hauskanpitoa on muutakin kuin tanssi!

Jos mies pitäisi tanssimisesta, niin saisi toki tanssia naisten kanssa. Yökerhojen "hitaat" missä kaulaillaan ja liimaudutaan toiseen kiinni hitaasti ympäri pyörien ei kuitenkaan ole mitään tanssia, saati parisuhteessa olevalle sopivaa muiden kuin oman puolison kanssa. Oikeat tanssit erikseen!
 
Viimeksi muokattu:
Suti
Eli jos olen porukalla tai mieheni kanssa kahden raflassa/diskossa/whatever paikassa missä on tanssia, onko moraalisesti kiellettyä vai sallittua mun mennä tanssimaan toisen miehen kanssa?

Entä miten suhtaudutte siihen kun toinen osapuoli polttaa ja röökikopissa juttelee mahdollisesti toisten miesten/naisten kanssa ja jopa nauraa??
Olet todennäköisesti sitä ikäpolvea, joka vetää poskitangoja: KYLLÄ VOI varattu tanssia vieraan kanssa nuita paritansseja ja lattareitakin.

Joka parisuhteessa on kuitenkin omat säännöt, niitä ei voi yleistää, mutta yleinen mielipide varmasti kuitenkin on, että voi tanssia vieraankin kanssa, kun ollaan yhdessä puolison kanssa juhlimassa. Toivottavasti miehesi on myös kova tanssimaan. Nuita asioita kannattaisi vähän miettiä, ennen kuin ryhtyy parisuhteeseen: jos tanssiminen on tärkeää, pitäisi valita tanssitaitoinen kumppani.

Itse en kyllä lähtisi tanssiahinkkaamaan vieraiden miesten kanssa, mutta poikkeuksena olisi, jos löytyisi joku todella osaava lattaritanssija esim. salsa, rumba, mambo. (tanssiessa on tärkeintä, että mies osaa paremmin tanssia, sillä sehän se vie enkä minä).

Juu, röökikopissa voi jutella kenen kanssa haluaa, ethän se kuitenkaan käyntikortteja rupee keräilemään.

Miehesi siis mustasukkainen eli on epävarma asemastaan perheessä ja parisuhteessa, silloin voi tuollaisia ongelmia tulla eteen.
 
Viimeksi muokattu:
kynä
Samat säännöt koskevat kumpaakin. Meillä on siten, että jos olemme yhdessä liikkeellä, niin silloin kieltäydytään tanssimisesta muiden kanssa. Kuitenkin esim. pikkujouluissa kumpikin tanssii esim. työkavereiden kanssa. Hitaita ei tanssita koskaan muiden kuin toistemme kanssa. Jos olemme liikkeellä kaveriporukassa, niin silloin esim. paras kaverini saattaa mennä tanssimaan mieheni kanssa, koska parhaan kaverini mies ei tanssi itse ikinä. Meillä nämä asiat on juteltu. Mustasukkaisuus on karissut pois vuosien myötä.

Oletko täysin varma ettei se kaverisi ole miehesi perään?
 
Viimeksi muokattu:
annaliisanen
Onhan se niin, että toiset ei välitä ja toiset välittää. Sekin vaikuttaa tunteisiin kuka se tanssittaja on ja kuinka "hauskaa" sinulla silloin on? Hyvin helposti tulee riitaa näistä asioista. Kyllä se pitää itse päättää puolison kanssa, mennäkkö vai eikö mennä? Toisaalta, jos minä tulisin sinua pokkaamaan etkä lähtisi, niin pahan mielen siitä saisin. Päätä asiasta puolisosi kanssa etukäteen. Tai sitten pysytte kotona.

Näinhän se melkein on että mitä komeampi ja ihanampi hakija se vieras mies on, sitä todennäköisemmin saat multa pakit, koska olen mieheni kanssa liikkeellä. Kun en halua koko yötä tapella asiasta oman miehen kanssa. Sama toisinpäin, jos miestäni hakisi joku platinablondi, en tykkäisi, mutta jos joku harmaavarpunen, siitä vaan. Näin se menee....
 
Viimeksi muokattu:
vaimo täällä
Juu, röökikopissa voi jutella kenen kanssa haluaa, ethän se kuitenkaan käyntikortteja rupee keräilemään.

Miehesi siis mustasukkainen eli on epävarma asemastaan perheessä ja parisuhteessa, silloin voi tuollaisia ongelmia tulla eteen.

Hyvän tanssitaidon omaavat miehet ovat pettureita. Poikkeus voi vahvistaa säännön jossain, mutta pääsääntö näin.
 
Viimeksi muokattu:
Aikuinen nainen
Jestas sentään, en ollut uskoa silmiäni tätä ketjua lukiessani! Miten omistushaluisia, mustasukkaisia ja pikkusieluisia ihmiset voivatkaan olla!

Olen aina käynyt tanssimassa yksin, yhdessä tyttöjen kanssa sekä oman mieheni kanssa. Olen aina tanssinut kaikkien hakijoiden kanssa, ellei ole selvää syytä kieltäytyä, kuten esim. kaatokänni hakijalla. Jo oma äitini opetti minulle, että tanssikutsusta kieltäytyminen on epäkohteliasta. Jos istun mieheni kanssa, niin toki tanssiinhakija kohteliaasti ns. kysyy luvan mieheltäni, se voi olla ihan sanaton kysymys. Ihan samoin menettelee mieheni; hän ei ehkä ole ihan niin kova tanssimaan kuin minä, mutta tanssii kuitenkin, myös muiden kanssa.

Minusta sellaiset pariskunnat, jotka istua nököttävät omassa pöydässään ja tanssivat vain ja ainoastaan oman parinsa kanssa ovat äärimmäisen ikävystyttäviä. Minusta tanssimisessa ei ole ollenkaan kyse mistään mustasukkaisuuden aiheesta!
 
tarpeet on
Toisaalta on aika tylsää istua kahden mieheni kanssa koko ilta kuin suolapatsaat, jos olemme kahden siellä raflassa? Onko hauskanpito muiden kanssa siis sallittua vai ei?

Entä miten suhtaudutte siihen kun toinen osapuoli polttaa ja röökikopissa juttelee mahdollisesti toisten miesten/naisten kanssa ja jopa nauraa??
mitäs varten te menette ravintolaan jos siellä on tylsää istuskella suolapatsaina?
kysyitkö ihan tosissas, saako vieraiden kanssa jutella? perin outoa olisi, että ei yleisillä paikoilla puhuisi toisten kanssa. pysykää kotona jos on noin vaikeaa!
 
Viimeksi muokattu:
Inhorealisti1
Johan sinä outoja kyselet? Minkälaisen miehen kanssa mahtanet olla naimisissa.
Tietysti, jos joku hakee tanssimaan niin voit lähteä tanssimaan hänen kanssaan samoin voit myös tanssiessa jutella kyseisen henkilön kanssa, jos haluat. Ei kai miehesi pue sinua burkaan? Kysymyksistä päätellen voisi näin kuvitella
Tanssiravintoloissa ja lavoillahan ihmiset tanssivat ristiin eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Mutta yökerhoissa on vähän toinen meininki. En minä ainakaan jätä vaimoani pöytään istumaan yksinään ja mene jonkun vieraan naisen kanssa tanssimaan. Eikä niin tee vaimonikaan. Me tanssimme yhdessä tai sitten olemme tanssimatta. Ja samoin näyttää tekevän muutkin ihmiset.
 
Viimeksi muokattu:
junttimaista
On tosi junttimaista mieheltä tai naiselta käydä pokkaamassa kahdestaan istuvan pariskunnan toista osapuolta tanssimaan. Siinä on kysymys käytöstapojen puutteesta. Eri asia on, jos ollaan isolla porukalla tanssimassa, niin tottakait voidaan tanssia kaikkien porukan jäsenten kanssa. Mielestäni myös yksityisissä juhlissa, vaikkapa häissä tai synttäreillä voi pyytää tanssimaan kaikkia, mutta siltä toiselta osapuolelta on kysyttävä lupa, saako miehesi tai naisesi viedä tanssiin.
 

Yhteistyössä