voiko vauva (9kk) vieroittaa itse itsensä rinnasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tanja

Vieras
Tässä on nyt muutama päivä jo mennyt että vauva totaalisesti kieltäytyy imemästä rintaa päivällä. Imetys onnistunut vain aamusta just herättyä tai vähän unisena ja vaivoin illalla nukkumaan mennessä. Tarkoittaako tämä nyt sitä ettää imetys loppuu tähän??? Miten pian vauva oppii juomaan nokkamukista tai tuttipullosta? Olen kokeillut erilaisia tutteja ja erilaisia nokkamukeja, mutta ei juo mistään vettä, korviketta tai lypsettyä maitoa... alkaa olla vitsit vähissä. Toisaalta kai ihan ok, mutta mietin mikä vika minussa on kun ei tissi enää kelpaa enkä ollut ajatellut että tämä imetys nyt jo loppuis... ja huolettaa vauva että saako tarpeeks nestettä. ollaan vielä justiin lomallekin lähdössä *huokaus* kiitos jos joku osaa auttaa!

No meillä 8 kk iässä tapahtui tuo vieroitus juuri noin. Imetys onnistui enää aamuisin, muuten yhtä huutoa. Vähän pahaltahan se tuntuu itsestä kun ei vauvalle rinta kelpaa, mutta se on kuitenkin luonnollista, eikä johdu mitenkään siitä mitä äiti tekee :)
Meillä ei tuttipullon syönnissä ole mitään ongelmia.. en osaa auttaa.

Voihan hän. Minun yksi pienokainen on ollut noin fiksu. Muut kaksi eivät ole olleet, ja heidän kanssa vieroitus oli oikeasti vietävän vaikeaa.

Äitien pitää joskus vaan karaista itsensä. Pitää uskaltaa päästää irti, vähä vähältä, ja vieroitus on yleensä yksi ensimmäisistä kerroista.

Piika-äiti, ja takana jo monta kertaa, jolloin on pitänyt päästää irti...

Omatoimisen lapsen olet saanut.Meillä on myös tyttäret itse lopetelleet rintamaidon. Siirryttiin tuttipulloon ja yhdellä hetkeksi nokkamukiin.Kaikki alle vuodenikäisenä juoneet normaali muovimukista.
Itsellä oli hiukan vaikeuksia saada maidontulo loppumaan.

Samanikäisenä meillä tyttö alkoi vieroksua rintaa ihan tosissaan. Siirryttiin sitten suoraan sellaiseen venttiilillä varustettuun nokkamukiin, mistä piti imeä ja se kelpasi. Ihan kätevää, kun ei tarvittu pullosta vieroittamista ja tutistakin päästiin 1v:na.

Eikös se ole se luonnollinen tapa ;) Voihan olla myös että maidon maussa on tapahtunut muutos. Onko sulla lääkekuuri tai oletko syönyt jotain erilaista kuin ennen?

Vierottumiselta toi silti kuulostaa, jos ammu- tai iltamaito vielä menee.

meillä keskimmäinen lopetti just tolleen syönnin 6kk ikäisenä, muutama päivä hormoonikierukan laiton jälkeen...
ja sitte kolmannen odotuksen yhteydessä vasta kuulin että monesti maidonmaku voi muuttua silleen hormoonikierukan jälkeen että voi vauva lopettaa syönnin...

eli mieti voiko joku tollanen tai mikä tahansa lääkekuuri tai erikoinen syönti olla syynä maidon makuun... :whistle:

Yhteistyössä