Hae Anna.fi-sivustolta

Voileipägrilli

Viestiketju osiossa 'Omat ruokaohjeet' , käynnistäjänä sarnie, 30.10.2007.

1. sarnie Vierailija

Kuinka monella teistä ko. laite on ja mitä siinä valmistatte? Kaipaisin uusia ideoita, koska meillä se tuntuu lojuvan käyttämättömänä suurimman osan aikaa ja silloin tällöin vaan teemme toasteja, joihin laitamme ehkä juustoa ja parman kinkkua tai tavallista.

2. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Minulla on. Malli on sellainen, ettei sillä voi tehdä muuta kuin lämpimiä leipiä. Jos olisin ostanut laitteen itse en olisi ostanut tuollaista mallia. Laitteen sain eräästä (nimeä en enää muista) postimyyntifirmasta markalla silloin markka-aikaan, kun jollain tietyllä summalla tilasin tavaraa. Hyvin harvoin tulee laitetta nykyään käytettyä.

3. Kysymyshän oli, mitä teet voileipägrillillä. Ei mistä olet sen saanut tai monellako markalla olet tavaraa ostanut.

4. Yksinkertaista Vierailija

Eipä sillä ihmeitä valmistella. Meillä laitetaan lapsille välipalaa, paahtoleipää ja juustoa ja kinkkua väliin, broilerifileitä tai mitä nyt itse katsoo mukaan soveltuvan.

5. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Et sitten löytänyt tekstistä sitä vastausta?

6. cchillian Vierailija

Ja sinähän siihen kysymykseen myös osaat itsekin vastata...??

Itse teen aika perusleipiä, eli väliin kinkkua, juustoa, mausteita sekä paprika-sipulisilppua.

7. Hmmm... joo mutta millä tavalla niitä teet, mitä leipää käytät, mitä väliin jne???

8. kysymys oli Vierailija

En. Sanoit että grilli on ja sillä VOI tehdä lämpimiä voileipiä, mutta et kertonut teetkö niitä tai mitä niihin laitat. Se että harvoin käytät ei ole sama kuin ei koskaan. Voisitko googlettaa muutaman vastauksen?

9. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Voileipägrillilllä tehdään ainakin meillä lämpimiä voileipiä eli toasteja, joissa siis kahden leipäsiivun välissä täytettä+ juustoa. Täytteenä mitä milloinkin.

10. kysymys oli Vierailija

Cchillianille

Juu, itse en osaa vastata, koska meillä ei voileipägrilliä ole, mutta mielelläni kuulisin VASTAUKSIA, joista voisi saada uusia vinkkejä leipien tekoon ihan tavallisessa uunissa. En ole kiinnostunut Jänksin postimyyntiostoksista.

11. Yksinkertaista Vierailija

Meillä käytetään vaaleaa tai sekapaahtoleipää. Kun ei asuta Suomessa, löytyy vain niitä lajeja. Voihan siihen käyttää ruisleipääkin jos haluaa. Maistuu varmaan hyvälle.

Muistan keneltä sain grillin lahjaksi mutta en tiedä itä maksoi. Itse olisin valinnut saman mallin.:D Jos se on tässä mainittava.

12. auta Vierailija

Missä myydään "mitä milloinkin"? Onko tavallisessa citymarketissa? Täysin uusi tuote minulle. Voiko sitä käyttää muuten kuin voileipiin?

13. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Uunissa tehdätät leivät ovat useimmiten avoleipiä, joissa ei ole kantta. Uunissa tehtäviin lämpimiin l eipiin voi laittaa hieman enemmän päällystää eli täytettä, kuin voileipägrillillä tehtäviin leipiin, kun leipää ei tarvitse puristaa grillin sisään. Toivottavasti ymmärsitte mitä tuo viimeinen lause tarkoittaa, ettei tarvitse alkaa rautalangasta vääntämään.

14. ?? Vierailija

Oletpa kovin ärhäkällä tuulella Jx. No, ymmärrän, syksy on pimeää ja masentavaa aikaa ja silloin pinnakin kiristyy helposti.

Minulla ei ole voileipägrilliä enää. Annoin sen opiskelevalle nuorelle hänen muuttaessaan kotoa. Syy oli juuri se, että sitä ei tullut juurikaan käytettyä, mutta nuori arveli laittavansa sillä iltapalaa useinkin. En tiedä, miten ahkerassa käytössä on. Perustäytteet leivissä meillä olivat juusto, paprika, tomaatti ja usein lisänä myös kinkkua tai broileria.

Uunissa teen monenlaisia voileipiä. Yleensä käytän ruisleipää, jonka päälle sipaisen levitettä, yrttimausteita, pippuria sekä sitten varsinaisia täytteitä kuten jauhelihapihviä, kinkkua, kalaa tai sieniä. Päälle joko juustoa raastettuna tai viipaleena tai sitten juustosta, kananmunasta ja mausteista tehdyn seoksen.

15. Gilmoren tyttö Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Voileipägrillissä teemme sellaisia toasteja, joissa on pohja, välissä täyte ja päällä toinen leipä kantena. Suosikkitäyte on "makutonnikala" eli mausttu tonnikala ja juustoraaste - eli yksinkertaista, nopeaa, edullista ja maistuvaa. Myös kinkku, sipaisu sinappia ja juusto ovat maistuva täyte, sekä normaali tonnikala ja homejuustomurut. Uunissa tehtäviin kuumiin voileipiin voi panna samoja täytteitä, mutta niihin lisään normaalisti vielä tomaatinviipaleita.

16. kysymys oli Vierailija

Ymmärrän aivan hyvin, mutta niitä täyte-ehdotuksia odottelen edelleen :) Osaan kyllä soveltaa tavallisiin lämpimiin voileipiin, mutta meidänkään lähikaupassa ei ole näkynyt mitä milloinkin -purkkeja. Kinkku/juusto/tonnikala-variaatiot olen kyllä kokeillut, joten jos olisi jotain erilaista.

17. Tursake Vierailija

Meillä pannaan pikkelsiä ja majoneessia, juustoa, makkaroita, punajuurisalaattia leipien väliin niin etta laidoilta tursuu. Ne vähän palaa siihen mutta kaikki odottaa vierellä lusikat käsissä ja hyökkää kilvan sitä rapeaa palanutta massaa lusikoimaan. Päällystä pannaan niin paljon kun grilli sietää. Uuniin vaan on pantu leipäpala ja juustosuikale päälle.

18. Gilmoren tyttö Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Myös mozzrellajuusto ja (aurinkokuivattu) tomaatti + pesto sopivat hyvin, samoin halloumi- tai fetajuusto.

19. djmj Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä olen tehnyt hampurilaisia vastaavanlaisella laitteella, eli vohveliraudalla ja hyviä on tullut. Pihveinä olen käyttänyt itse tehtyjä pihvejä sekä pakastepihvejä (lidlistä), molemmat raakoja siis. Raakojen kanssa pitää muistaa sitten käyttää rasvaa vaikka laitteet yleensä ovatkin teflonia.

Sitten olen lisäksi paistanut makkaraa, kananmunaa ja sipulia yms. :) Haittapuolena tästä ruoanlaitosta on tietysti että laite likaantuu helposti.

20. Homssu-Hellu Vierailija

tällaiset kirjoituksesi saavat sinut näyttämään erityisen fiksulta? Olet todella lapsellinen ja tyhmä jänkätessäsi joka sanasta.

Jos ei muuta sanomista ole, ole hiljaa. Raamatussakin sanotaan, että tyhmäkin käy viisaasta, kun vaiti on.

21. Asialla sama... Vierailija

...varmaankin joka kyselee yhtä äimänkäkenä muka " missä on sellainen paikka kuin Sankt Moritz" kun ei ole nähnyt muita kirjoitustapoja kuin Saint Moritz." Aina kuin ihmeenkaupalla ilmestyy samat hölmöt kysymykset kehiin.

22. TML Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Meillä on sellainen voileipägrilli, joka jakaa neliönmuotoisen leivän kahdeksi kolmioksi. Leipien sisään ei siis mahdu mitään broilerinfileitä tms isoa.

Harvoin tulee käytettyä, mutta mm. tämmöisiä on tehty:

- raakaa kananmunaa, punasipulihakkelusta ja tomaattikuutioita seoksena
    - auraa ja ananasta
    - auraa ja broilerikuutioita (ja persikkaa)
    - murskattua valkosipulia, persiljahaketta ja kinkkua
    - maapähkinätahnaa/kastiketta ja possunfilekuutioita
    - piparjuuritahnaa, viinimarjahyytelöä ja kylmäsavuporoa

23. Mahtuu sinne Vierailija

Meillä on samanlainen ja kun painaa oikein kahden ihmisen voimalla tai istuu päälle niin kyllä broilerifilekin litistyy sinne. TML, ei pidä olla niin saamaton.

24. TML Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jouluksi taidan turauttaa kinkun tuossa grillissä.

Ei muuta kuin kinkku tilaukseen ja Ramirentistä lainaan tämä niin jo onnistuu! http://www.cramo.fi/Web/Apps/Products/ProductGroup.aspx?id=9239&epslanguage=FI

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri