Voileipägalluppi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytönjapojanmamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytönjapojanmamma

Vieras
Mitäs teillä leivän päällä, yleensä? Ja millainen leipä?

Mulla tässä tumma leipä, päällä margariinia, juustoa, ohutta kinkkua ja salaattia

Ajankuluksi tämmöstä

yleensä tummaa leipää,syön kyllä vaaleetakin,suosin kaikki täysjyvä ja sellasia.margariinia,salaneuvos juustoa tai edamia,kalkkunaleikettä,kinkkua tai metukkaa,nyt on leivän päällä valkosipulileikettä ja sitte vielä yleensä laitan kurkkuu tai tomaattia..

hapan- tai sekaleipä siihen levite.. joskus jaksan pistää päälliset silloin se on joko kurkkua, tomaattia, salaattia, sipulia tai sinappia tai sitten kaikkea noita yhdessä

Ruisleipä tai ruistoast.
Päälle tartar-kastiketta, naudanfilettä, tomaattia...
Myös teen aika usein tonnikalasta mössön, jossa suolakurkkua, majoneesia, mausteita, valkosipulia ja päälle tomaattia.
Ja lisää: katkarapuleipä, tartar-kastike, katkarapu, punasipulia, kurkkua, munaa, sitruunanmehua, tilliä...

Pullat, viinerit ja keksit ei maistu koskaan, mutta kunnon herkkuleipä AINA!!!

Mun lemppari on ihan vaan leipä + margariini... Ihan oikeesti. Eikä oo ees rahasta kiinni.. Oonkohan outo? :/

Mua ällöttää ne kinkku- ym-leikkeleet, kiiltelevät kosteina paketeissaan.. Ja meetu on niiiiin rasvaista ja suolaista, yök. Ja juustostakaan en hirveästi välitä. Kurkku on niin neutraalin makuista ja salaatti mautonta ja tuorejuustoja en käytä, kun rypsimargariini on parempaa. Tomaatti taitaa olla ainut, minkä kelpuutan... Se sopii leipään ku leipään.

No joskus maksamakkarahimo iskee ja joskus proteiinin puutteessa levitän tonnikalaa (öljyssä) leivälle. Mutta tosi harvoin näitä.

Yhteistyössä