Voileipäkakun teko edessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Niin auttakaa, kun täyttää edellisenä päivänä ja kuorruttaa sit tarjoilupäivänä. Monissa ohjeissa on, että käriä voileipäkakku tiukasti folioon tai tuorekelmuun täyttämisen jälkeen.

Ja ottaa sitte foliosta/tuorekelmusta pois seuraavana päivänä kun kuorruttaa. Mites se onnistuu ottaa niin ettei kakku "repsahda", kun on kuiteski kostutettu ja täytetty? Ajattelin tehdä paahtoleivistä(graham).

mie tehin tässä yks päivä sillee että tehin sen voileipäkakun silikoni vuokaan. tuli pieni ku vaan kolme leipäkerrosta... mut sitte laitoin siihen pussin päälle. tuorekelmu oli päässy loppumaan. ja sit seuraavan päivänä sen sai tosi helposti siitä silikonivuoasta pois ja vaan kuorrutti ja oli ihanan kostea ei siis liian. nam!! ja se oli broileri-voileipäkakku.

minä laitan tarjottimen päälle pitkästi voipaperia pituus ja leveyssuuntaan ja siihen lähen kakkua kokoamaan.
Kun teet paahtoleivästä niin lado ne leivät sitten että uuteen kierrokseen saumakohdat tulee aina erikohtaan. Kun kakku on täytetty kääri se siihen voipaperiin , joka sulla on jo valmiina siinä kakun alla.
Kakku yönyli jääkaappiin. Päälle ruukaan laittaa esim. muutaman maitopurkin painoksi. Seuraavana päivänä voipaperit pois ja koristelu. Voipaperi lähtee helposti pois. Tarvittaessa olen paistinlastalla avustanut. Ja alimmaiseksi jää sitte suoraan se tarjotin tarjoilualustaksi. Hyvin teki kakku taas viikonloppuna kauppaansa :p

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kertokaa hyvä kinkku tai broileri voileipäkakun ohje, kiitos!

Minä laitan usein jotain hyvää leikkelekinkkua pienittynä, keltaista paprikaa kermaviilin sekaan ja maustan sen. Kostutusta ei edes erikseen tarvitse, koska tuosta kermaviilistä sitä tulee tarpeeksi,. Jos haluaa eri täytteitä, niin yhteen väliin käy vaikkapa munavoi. Päälle sulatejuustoa, juustoraatetta, paprikarenkaita, kinkkua, persiljaa.

Mie tehin tuon linkin ohjeen mukaan, paitsi en käyttäny maustamatonta kanaa ku just sillo kaupasta ei sitä saanu niin laitoin hunajamarinoitua kanaa. ja majoneesin unohdin. oli tosi hyvää!!!
http://biber82.vuodatus.net/blog/645867

Käärit sen alustan kanssa mihin teet, tai sitten jos teet pyöreän niin täytä se siihen vuokaan ja kelmu ympärille. Tällä lailla saa tasaiset reunatkin kakkuun.
Seuraavana päivänä sen keikautat ulos niinkuin hiekkakakun ;) Alustaa johon kakku tulee, käytän "kantena" kun keikautan.
Koskaan ei ole levinnyt tuollakaan tapaa pöydälle.

Tuolta voit vilkaista miten olen tehnyt

http://www.jousimies.vuodatus.net/blog/category/Voileip%E4kakkuja

Mä en kyl ymmärrä miten joku jaksaa nähdä vaivaa kääriä KOKO kakku kelmuun tai vielä väsätä sitä johonkin vuokaan ja keikautella siitä sitten pois.. ihan nättejä on tullut, kun on pistänyt kakun alustalle ja päälle kelmun tiukasti :)

Yhteistyössä