Voinko estää etän tapaamisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolissaan"

Vieras
Siis tilanne tämä.
Lapsen isä uhkailee ja kiristää minua millon milläkin.On uhannut tappaa sekä lyödä..toivoo minun kuolemaa jne.
Tästä tehty rikosilmoituksia ja haettu lähestymiskieltoa tälläviikolla.
Tätä siis jatkunut viime lokakuusta lähtien.
Mies on ulkomaalainen.

Lapsi on "hänellä" joka toisen viikon to-ma,perjantaina pojan pitäsii olla päivähoidossa ja maanantaina pitäs olla palautus päiväkotiin..näin ei ole ikinä tapahtunut.Isä tuo lapsen omien aikataulujensa mukaan maanantaina,joskus jopa 21.30 aikoihin joka on liian myöhään.Tähän ei riitä edes sanominen.Tapaamis sopimuksessa siis luke eettä palautus maanatai aamuna päiväkotiin josta minä sitten lapsen haen.

Toinen asia,pojan isä asuu vanhempiensa luona 55 neliön kaksiossa jossa poltetaan tupakkaa sisällä,poika haisee aivan kaamealle ja kaikki hänen vaattensakin myös kun hän tulee kotiin.Tästäkin on sanottu mutta ei mene jakeluun,pojan mummo siis polttaa sisällä.
Poika on täysin mummonsa hoteissa tuon 4päivää,isä on millon missäkin,saatan törmätä häneen kaupungilla tai nähdä hänet yöllä töissä jne.
Onko ihan ok teidän mielestänne?Isä ei siis kynen hoitamaan lasta itse eikä toimi sovin mukaisesti tapaamisten suhteen.

Vaatii minua ostamaan pojalle vaatteet yms vaikka hänen ei tarvitse maksaa elatusmaksuja koska hän maksaa mukamas 750e vuokra,siis tästä asunnosta joss ahäna suu vanhempineen.MItään tositetta ei tästä ole näytetty eikä lv sitä edes vaatinut.
LV:n mielestä lapsi on isällään puolet kuukaudesta siis jokatoisen viikon to-ma ja sitten seuraavan viikon to-pe jolloin pojan pitäs olla päiväkodissa
itse laskin että poika on 2viikossa 5 päivää isällään eli 10päivää kuukaudesta!ei puolta.hänen tulons aovat oikeasti korkeammat kun minulla,tekee kahta työtä ja yhtä pimeenä.

Ja kaikenkukkuraksi hän sanoo että poika on HÄNEN äidilleen niin tärkeä,ja että hänen vanhemmillaan on oikeus atvata lasta ja siksi hän pitää nyt niistä kynsinhampain kiinni.

Olemme olleet jopa turvakodissa hänen uhkaavan käytöksesnsä takia ja poliisi on jouduttu soittamaan päiväkodille jne.
näen lapsesta että hän kärsii,käytös on muuttunut kovin ja selkeästikkin isän luona on ihan eri säännöt kun kotona.
Lapsi vajaa 4v

Onko mulla näillä perusteilla syytä olla antamatta lasta hänelle huomenna?
Ja minulla siis ykisnhuoltajuus...

Olen lastensuojeluun ollut yhteydessä toissapäivänä ja he olivat mulle vähän nihkeitä mutta sitten kun isäni soitti niin sieltä oli sanottu ettei tietenkään tarvitse antaa.

Toisaalta hyvä, että lapsen isovanhemmat ovat kiinnostuneita ja pitävät huolta, jos isä ei siihen itsenäisesti kykene. Oletko väleissä isovanhempien kanssa? Pystyisitkö keskustelemaan heidän kanssaan? Mitä lapsi itse on mieltä vierailuista?

juu meidän alstenvalvojalle olen koittanut soittaa ja lastensuojeluunkin.
PÄiväkotiin olen ilmoittanut ettei poikaa saa antaa isälle,ja voi olla että huomenna kun tuo hakupäivä on niin haen pojan aikaseen tai sitten en vie ollenkaan.
Olen ottanut tämänviikon sairaslomaa koska en pysty keskittymään mihinkään töihin,ja ex olisi siellä mun työpaikalla kuitenkin.
Meinasin saada hänet päälleni maanataina.
Hän on aivan uskomaton,järjestää lapsen nähden ihmeellisiä kohtauskia yms.
Omasta mielestä suojelen tällä lastani mutta pelottaa että homma kosahtaa omaan nilkkaan :/

Isävanhempine mielestä minä olen jakonainen,pojan isänisä on sanonut että minut voidaan tarvittaessa poistaa yms. räkivät päin naamaa..ja mummo yrittää savustaa pojan sillä tupakalla.
Jopa päiväkodista on kyselty tästä tupakasta :X
Mutta onko istten ok että lapsi on to-ma isovanhemmillaan kun voisi olla sitten kotonakin ja isovanhemmillaan vaikka päivän? tms.
Hitsi että kaduttaa kun tuohon tapaamis sopimukseen nimeni laitoin eikä isä suostu sitä muuttamaan "ksoka äiti haluaa nähdä poikaa,äiti ei kestäisis sitä"
POikaa yritetään aksvattaa musimikulttuuriin ja minut poistaa jne.

Ensinnäkin: sinulla on velvollisuus puuttua asiaan jos tiedät että lapsen turvallinen kasvu ja kehitys on vaarassa isän tapaamisten aikana. Jos et puutu asiaan ja jotain tapahtuu, se kosahtaa oitis sun nilkkaan. Itse yksinhuoltajana ilmoitin isälle ettei tapaamiset jatku ennenkuin lopettaa juomisen ja sisällä polttamisen. Ja tähän kysyin lastensuojelun kannan. Heidän mielestään minulla oli velvollisuus puuttua asiaan, varsinkin kun lapset olivat ruvenneet oireilemaan. Tapaamiset jäi kokonaan pois kaksi vuotta sitten eikä isä vieläkään ole onnistunut järjestämään valvottuja tapaamisia, eikä ole minua oikeuteenkaan haastanut. Luultavasti ei tee asioille mitään kun tietää että olosuhdeselvitys tehdään ennenkuin tapaamisia myönnetään.

Onko teillä käräjäoikeuden vahvistamaa tapaamissopimusta ja elatussopimusta? Jos teillä on lastenvalvojan luona tehty sopimus, sen voi kiertää. Soita kuitenkin sille lastensuojeluun ja kysy onko sinulla oikeus näiden asioiden takia jättää tapaaminen väliin. Jos he sanovat että ei ole, anna lapsi hänelle mutta laita käräjäoikeuteen vireille uusi tapaamissopimus ja elatusmaksu- asia.

kiitos Seanna!

Meillä on lastenvalvojalla tehty tapaamis sopimus ja "0-sopimus" elareissa,nyttemmin selvisi että ex huojannut tulonsa ja menonsa.
Ex uhkaa aina oikeustoimilla,ja varmasti asian eteen jotain tekeekin nyt jos laitan pisteen tälle pelille.
Oikeusteitse tämä on pakko käydy kun ei tämä muuten toimi.
Ja varmaankin on niin että jos lastensuojelun mielestä tämä on oikeutettu toimenpide niin tapaamiset on jäissä kunnes uusi tapaamis sopimus on tehty?tai haettu sitten valvottuja tapaamisia tms?
Itse en edes uskalla liikkua alueilla joissa tiedän isän oleskelevan,pidän häntä todellisena uhakana :(
Tekee pahaa omalla tavallaan erottaa lapsi isästään mutta en näe muuta keinoa,varsinkaan kun ei isä sitä vastuuta itse kanna.Oletan että lapsi on isovanhempien luona sillon kun isä yöt töissä ja päivällä nukkuu..varmuuttahan mulla ei tsätä ole.
Ja poika on alkanut puhumana outoja juttuja,siis ihan tälläsiä "äiti on paska (käyttää juu tuota sanaa),mene pois,en halua kotiin,isi rakastaa minua" kaikki tämä laknut tässä puolenvuoden mittaan.
Kuitenkin kaikki minun ja pojan välillä ok,tätä tällasta ilmaantuu kun poika tulee isältään.
Ja aina se " mummon aknssa,mummo istä,mummon kanssa täälä ja siellä"..ei ikinä isi :/

Ota rauhallisesti. Jos mies ilmestyy lähellesi, soita poliisit. Joka kerta. Riittää kun näet hänet keittiön ikkunasta. Tarpeeksi monta kertaa kun poliisit tulee paikalle, saat niiden käyntiraporttien avulla lähestymiskiellon. Lasta se ei koske ellei ole myös lapsen henkeä uhannut. Muista kuitenkin aina pitää lastensuojelu tilanteen tasalla, niin heilläkin on sitten tieto missä mennään kun poliisin ilmoitukset sinne menee. Käy oikeusaputoimistossa kysymässä neuvoa miten asiassa kannattaa edetä. Sekä uhkailun että tapaamisten kanssa.

Vinkki: kirjaa kaikki lapsen sanomiset ylös: päivämäärä, kellon aika, tilanne ja lapsen lausahdus. Jokaikinen. Jos sinulla on ystävä joka voisi olla luonasi usein ja aina kun ystävän aikana mies ottaa puhelimella yhteyttä, kerro hänelle laittavasi puhelun kaiuttimeen ja annat ystävän kuulla kaiken. Sillä tavalla saat ystävän todistamaan uhkaukset ym. (tämän neuvon antoi mulle rikospoliisi)

Jos tulee tekstareita, älä vastaa niihin. Jos vastaat pidä huoli ettet syyllisty haukkumiseen, herjaamiseen, syyttelyyn tai uhkailuun. Tallenna kaikki viestit äläkä pyyhi puhelimesi lokititetoja. Tarvittaessa voit antaa puhelimen sossuille ja poliisille todisteena uhkailuista.

Älä pelkää ihmistä joka sanallisesti uhkailee. Loppupeleissä sellainen ihminen on heikko ja sellaisella menee kaikki kuviot sekaisin kun pidät pääsi ja viet kaiken loppuun asti Jos pelko pahenee, muuta ja salaa osoitetietosi ja ilmoita lapsen vaihdosta että tapahtuu tarhalla/sossussa/poliisilaitoksella tmv. Sinulla on oikeus suojata itsesi ja huolehtia siitä ettei lapsen tarvitse nähdä tai kuulla uhkauksia ja sinun haukkumista.

Voimia sulle, rankka on tie mutta kyllä se lopulta helpottaa <3

Kaikki viestit ja puhelinsoitot talteen vaikka paperille kello ajat ja kesto ja pvm.. haet kunnon asianajaja.. älä mene oikeusaputoimistoon... ne tekee työnsä vaan koska on pakko niitä ei kiinnostaa miten käy.. yksityiset asianajaajat hoitaa myös tämmöset asiat ja joka ilmaiseksi.. että valtio maksaa.

Tuossa joku sanoi että jos annat lapses sinne vaikka tiedät ettei se oo mitenkään turvallista niin sua syytetään..

hae oikeuden kautta muutos tapaamisiin ja elatusmaksuihin.. sekä hae samalla yksinhuoltahjuutta ellei sitä jo sulla on..
ja kaikki uhkaukset viet poliisilaitokselle ja ilmoitat myös lastensuojelulle niistä.. teet itselles pohjatälle kaikkeen...ja mitä enemmän ihmisiä sulla on puolellas niin sen paremmin sulla on asiat ja puolustus... ja exällä pitää olla myös mustavalkoisella todistus näistä sen syytöksistä.. jos meinaa jotain voittaa.. ja jos elatusmaksut menee oikeuteen HÄNELLÄ PITÄÄ olla kuitit kaikista. IHAN KAIKISTA.... tsemppiä ja voimia sulle..

Itellä ollut ja vieläki ongelmia exän kanss joka on ihan suomalainen.. mutta aika samanlaista..

Yhteistyössä