Voinko kieltäytyä tietyn ihmisen luovutetusta maidosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ksks synnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Ksks synnyttäjä

Vieras
Nimimerkillä ****** irc-galleriassa kirjoittava ihminen luovuttaa maitoa sairaalaan, johon itse olen menossa synnyttämään ihan lähiaikana. Mietin vain että voinko jo ennen synnytystä ilmoittaa että JOS minun vauvalleni joudutaan syystä tai toisesta antamaan sairaalassa pullomaitoa, niin tämän ihmisen maitoa ei saa lapselleni antaa? Sen verran tämän ihmisen juttuja olen naamakirjasta lukenu, etten todellakaan halua lapselleni hänen ryyppyilta ym maitojaan.

Moderaattori muokkasi tekstiä.

lienee käytännössä mahdotonta. Meille maito tulee maitokeittiöltä niin, että ei todellakaan osatolla tiedetä kenen maitoa se on. Aina on toki mahdollisuus kieltäytyä luovutetusta rintamaidosta ja antaa tarvittaessa korviketta.

Et varmaan voi, kun ne luovutetut maidot sekoitetaan keskenään. Jollet sitten kiellä antamasta mitään luovutettua maitoa vauvallesi, eli saa korviketta, jos tarvetta. Hyvinhän nuo luovutetut maidot testataan, mutta jos arveluttaa, niin voithan ottaa sairaalan maitokeittiöön yhteyttä etukäteen ja kertoa, mitä olet lukenut.

ne maidot kyllä testataan ennen kun ne edes hyväksytään luovutettaviksi. jos luovuttaa maitoa ei saa polttaa, juoda alkoholia, käyttää lääkkeitä( poikkeuksena muutama lääke, joita en nyt muista.) eli voit toki laittaa siihen esitietokaavakkeeseen maininnan että et halua tämän henkilön maitoa, mutta ei ne edes synnärillä anna kyseistä maitoa jos se ei täytä laatuvaatimuksia... ota omat korvikkeet mukaan...

Jos kyseisen henkilön luovuttama maito on epäkelvollista (ne siis testataan), se menee lähes suoraan viemäriin. Ja jos useamman kerran alkaa olemaan epäkelvollista maitoa, tämä hlö ei saa enää luovuttaa maitoa.
Joten ole huoleti, vauvasi voi saada vain hyvää maitoa. Ja tosiaankin, ne kaikki sekoitetaan. Ei saa siis vain yhden ihmisen maitoa.

Joo, sori tosta nimimerkistä, en tienny ettei saa laittaa. Kyllä mää olen ihan lukenut että esim viime perjantaina oli juomassa ja maitoa kuitenkin luovuttaa ja tämä oli nyt jo toinen kerta kun hän sitä tuolla naamakirjassa kirjottaa, kuinka on juovuksissa ja lypsää maitoa. Eli minun on siis parempi hommata korviketta valmiiksi JOS jotain sattuu ja vauva ei saa heti rintamaitoani. Tekeekö ne välillä pistokokeita että maito todella on puhdasta vaan onko se ensimmäisellä kerralla viety ainoa testi mitä tekevät?

Ja jos muuten ap et tiennyt niin se alkoholi kyllä haihtuu maidosta yhtä nopeasti kuin verestäkin :) Kyllähän imettävätkin voivat juoda alkoholia - voisi sanoa että siinä maidossa on yleensä vähemmän alkoholia kuin D-vitamiinitipoissa

Ja juu kyllä ne testaa niitä maitoja ihan jatkuvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo, sori tosta nimimerkistä, en tienny ettei saa laittaa. Kyllä mää olen ihan lukenut että esim viime perjantaina oli juomassa ja maitoa kuitenkin luovuttaa ja tämä oli nyt jo toinen kerta kun hän sitä tuolla naamakirjassa kirjottaa, kuinka on juovuksissa ja lypsää maitoa. Eli minun on siis parempi hommata korviketta valmiiksi JOS jotain sattuu ja vauva ei saa heti rintamaitoani. Tekeekö ne välillä pistokokeita että maito todella on puhdasta vaan onko se ensimmäisellä kerralla viety ainoa testi mitä tekevät?

Luitko yhtään mitä sulle vastattiin? Ne testataan joka kerta!

No huoh teidän kanssanne, ei siis kaikkien. Joo, enpä nyt todellakaan meinannu mitään irc-nimeä sanoa, vaan ihan tänän henkilön oikean nimen, huoh... Ja joo, todellakin tiedän, että alkoholi poistuu myös maidosta sitä mukaa kun poistuu verestäkin. En mää mikään teinipentu oo ja tää ei oo eka lapseni, että jotain tosta imetyksestä ja rintamaidostakin tiedän... Asian ydin tässä on se, että kun olen lukenut tämän luovuttajan alkoholin ja lääkkeiden käytöstä luovutusaikana, niin en hänen maitoaan lapselleni missään nimessä halua. Tuo luovutuskäytäntö kun ei ole minulle tuttua ,niin en tiedä mitä ne sille maidolle siellä sairaalassa tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Luitko yhtään mitä sulle vastattiin? Ne testataan joka kerta!

Juu, toki luin... Noi vastaukset on vaan tullu sillä aikaa kun kirjoitin... Miksi pitää hermoilla heti...

Yhteistyössä