Voinko mä mennä nukkumaan???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Kirjotin tuossa aiemmin siitä, että kun lapsi kaatui kylppärissä ja pää osui lattiaan. Ihan normaali vointinen oli. Soitettiin sinne terveysneuvontaan, käskivät seurailla ja jos ilmaantuu normaalista poikkeavia oireita, sitten päivystykseen. Mutta mulla on nyt ongelma, että mä en jotenkin vaan uskalla mennä nukkumaan :( :( Pelottaa että jotain sattuu, kun nukutaan. Miehen on pakko nukkua, se herää töihin kolmelta. Voinko mä mennä ja nukahtaa???

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
voit mennä, mutta tuskin saat unta.. nim kokemusta on

Mä veikkaan, että jossain vaiheessa uni tulee väistämättä, on ollut niin rankka työviikko ja olen ihan lopen uupunut. Mietin vain vielä, että tohdinko mennä. Jos tunnin välein laitan kellon soimaan, onko se tarpeeksi???

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Eikö sieltä ohjeisettu herättämään lasta?

Mä menisin nukkumaan, mutta laittaisin kellon aina 2h välein soimaan.

Joo, ohjeistettiin. Mutta en silti vain uskalla :/ Pelkään aina pahinta, tässäkin tilanteessa että lapsi esim. menehtyy :`( Tiedän, olen liian hysteerinen, ollut aina!

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mutta sanokaapa, olenko liian hysteerinen kun pelkään menettäväni lapsen kun hän kaatuu???

Kun tulee äidiksi, niin huolettomat päivät on ohi.

Mutta jos kerran oli ihan normaalivointinen, ni mee nukkumaan ja käske sun miehen herättää se ( ja kysyä vaikka nimeä) kun lähtee töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mutta sanokaapa, olenko liian hysteerinen kun pelkään menettäväni lapsen kun hän kaatuu???

Kun tulee äidiksi, niin huolettomat päivät on ohi.

Mutta jos kerran oli ihan normaalivointinen, ni mee nukkumaan ja käske sun miehen herättää se ( ja kysyä vaikka nimeä) kun lähtee töihin.

Ei lapsi kyllä osaa vastata vielä, on vasta 1v4kk ikäinen. Mutta joo mies katsoo kun lähtee töihin. .Itse herään varmaan tunnin välein. Toivottavasti selvitään säikähdyksellä!

Kyllä kai sitä kaikki on hysteerisiä lastensa kanssa enemmän tai vähemmän :D

Me soitettiin terveysneuvontaan, että sokeutuuko vauva nyt kun sen silmiin osui videotykin valosäde. Ei ne kuulemma aurinkoa katsoessaankaan silmä-vammaudu... oli vastaus :D

Koita nyt vaan relata! saisitko huomenna teille jonkun aamusta lapsenvahdiksi, niin saisit nukuttua lisää? Yö jää kuitenkin vajaaksi...

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kyllä kai sitä kaikki on hysteerisiä lastensa kanssa enemmän tai vähemmän :D

Me soitettiin terveysneuvontaan, että sokeutuuko vauva nyt kun sen silmiin osui videotykin valosäde. Ei ne kuulemma aurinkoa katsoessaankaan silmä-vammaudu... oli vastaus :D

Koita nyt vaan relata! saisitko huomenna teille jonkun aamusta lapsenvahdiksi, niin saisit nukuttua lisää? Yö jää kuitenkin vajaaksi...

Samaa mietin, mutta miehen vanhemmat menee sukuloimaan ja omat vanhemmat on ystävänsä 50 vuotis juhlissa, ja varmaan nauttivat jotain alkoholia, niin ei hekään voi katsoa. Omalle mummolleni voisin soittaa, mikäli olen ihan älyttömän väsynyt! Mutta katsotaan aamulla. Kiitos teille, olette kyllä auttavia ja ihania :) Nyt painun nukkumaan, että saa edes sen hetken unta. Hyvää yötä!

toivottavasti aloittaja meni jo :)
Yleensä ohjeena on juurikin parin tunnin välein herättely (ei tartte edes varsinaisesti herättää kunhan lapsi reagoi herättelyyn), etenkin kun lapsi ollut nukkumaan käydessä normaali. Itelle voi pedata pedin lapsen sängyn viereen tai ottaa lapsen omaan viekkuun nukkumaan; näin kuulee esim oksentelun tai muun epänormaalin ääntelyn/äänettömyyden.

Huoli kuuluu äidille ku porkkana lumiukolle, mutta hysteerisyys ei ole terveellistä, siitä kärsii äkkiä se lapsikin.

Yhteistyössä