Voinko mennä tyhjentämään vuokralaisen asunnon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuokranantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vuokranantaja

Vieras
Vuokraan asuntoa keski-ikäiselle naiselle ja vuokrasopimus päättyy toukokuussa. Hän on kuitenkin alusta asti aiheuttanut ongelmia ja naapurit ovat joutuneet jatkuvasti kutsumaan poliiseja. Nyt hän jätti kahden kuun vuokrat maksamatta ja hänelle on lähetetty ilmoitus vuokrasopimuksen purkamisesta ja välittömästä häädöstä, hänen olisi pitänyt poistua asunnosta perjantaina, mutta hän ei ole noutanut kirjattua kirjettään postista. Häneen ei saa mitään yhteyttä ja nyt kuulin välikäden kautta, että vuokralainen on kadottanut kaikki asunnon avaimet ja punkkaa jonkun kaverin luona. Mitä oikein voin tehdä? Voinko mennä paikalle isännöitsijän kanssa tyhjentämään asunnon? Pyytää ulosottomiestä kantamaan tavarat ulos? Minulla ei ole MITÄÄN keinoa saada häneen yhteyttä, puhelinnumerokin on vaihtunut, enkä tiedä uutta eikä löydy numeropalveluista. Asuntoonhan hän ei edes pääse, koska on kadottanut avaimet.

Tuollaisissa asioissa on todella tärkeää noudattaa lakeja ja säädöksiä ettet joudu oikeuteen, joten otapa ihan oikeasti jostain selvää, miten tuon asian saa laillisesti hoidettua. Googleta vaikka, että mistä löytäisit jonkun paikan mihin voi soittaa tai suoraan näet nettisivuilta vuokranantajan oikeudet ja häädön suorittamisen.

saman kokeneena voin kertoa, että ET VOI! Onkohan sinulle sattunut sama keski-ikäinen nainen asuntoon kuin minulle sattui. Häädön saa tehdä vain viranomainen. Sinä et voi mennä sinne kantamaan tavaroita ulos. Ja se häätöilmoitus on annettava hänelle käteen henkilökohtaisesti, jos sitä ei ole hänelle saatu, niin et voi mitään. Minulla kesti 9kk ennen kuin sain naisen ulos asunnosta. Sinä aikana ei tullut vuokratuloja ja ehtihän hän tupakoida ja pilata koko asunnon. Ja jee...saan 100 euroa kuussa nykyään noita vuokrarästejä häneltä. JIPPIII!! Valitettavasti vuokranantajan oikeudet ovat hyvin pienet vuokralaisen oikeuksiin nähden! Siksi en suosittele tätä kenellekään täysijärkiselle!

Jos sinulla on joku välikäsi, joka mahdollisesti tietää vuokralaisen nykyisestä punkkauspaikasta, niin sitä kautta viestilappua naiselle, että ottaa sinuun yhteyttä tavaroiden noutamiseksi.

[QUOTE="a.p";27711456]Tässä asiassa kuuluu soittaa kuluttajaliittoon, mutta se aukeaa vasta tiistaina. Miksi ihmeessä en kysyisi täältä kun täällä saa aina nopeasti vastauksen ja jollain voi olla kokemusta jos on ollut samanlaisessa tilanteessa? Kiitos vaan mutta mua ei ole kusetettu missään ja tiedän kyllä miten vuokranantajan kuuluu toimia, mutta kuinka usein joutuu tilanteeseen, jossa vuokralainen vain katoaa maan pinnalta. Että mitäpä jos menet pätemään johonkin muualle.

Nyt yksi tyhmä kysymys... :D Parasta tosiaan on varmasti ottaa poliisiin yhteyttä, mitä nyt olen tutkinut niin paikalle tulisi mennä poliisin kanssa, mutta mihin numeroon soitan? Hätäkeskukseen vai? Kun poliisilla ei enää ole omaa numeroa ja tällä pienellä paikkakunnalla ei ole ollenkaan omaa poliisia.[/QUOTE]

älä välitä noista huutelijoista. Tilanne on vaikea. Niin se oli minullakin. Ei auttanut muu kuin ottaa itselle lakimies joka hoiti kaiken ja sen avulla sain ihmisen asunnosta ulos. Sitä ennen yritin kaikkia mahdollisia keinoja, myös poliisia. Eivät voineet mitään. Ihan pitää virallisia teitä pitkin mennä. Meillä myös ihminen hävisi kuin tuhka tuuleen sopivasti.

[QUOTE="a.p";27711456]Tässä asiassa kuuluu soittaa kuluttajaliittoon, mutta se aukeaa vasta tiistaina. Miksi ihmeessä en kysyisi täältä kun täällä saa aina nopeasti vastauksen ja jollain voi olla kokemusta jos on ollut samanlaisessa tilanteessa? Kiitos vaan mutta mua ei ole kusetettu missään ja tiedän kyllä miten vuokranantajan kuuluu toimia, mutta kuinka usein joutuu tilanteeseen, jossa vuokralainen vain katoaa maan pinnalta. Että mitäpä jos menet pätemään johonkin muualle.

Nyt yksi tyhmä kysymys... :D Parasta tosiaan on varmasti ottaa poliisiin yhteyttä, mitä nyt olen tutkinut niin paikalle tulisi mennä poliisin kanssa, mutta mihin numeroon soitan? Hätäkeskukseen vai? Kun poliisilla ei enää ole omaa numeroa ja tällä pienellä paikkakunnalla ei ole ollenkaan omaa poliisia.[/QUOTE]

Jopa on kiire sulla,ettet jaksa odottaa sinne aukeamiasikaan.
Ei ole kusetettu vai? Vuokrat on sulle maksamatta ja vuokralainen hävinnyt :D Salli mun nauraa. Olet oikeasti tyhmempi kuin aloituksesta sai käsityksenkään.

Joo hätänumeroon tietty soittelet, onhan sulla hätä, rahat saamaatta :) O´ou, vittu mikä dille. Nyt kyllä paljastui tämä aloitus provoksi

Joo tämä nainen on täysi juoppo eikä todellakaan tule ikinä hoitamaan mitään asioitaan... Ajattelin ottaa riskin ja heittää naisen ulos, ei tollainen juoppo kuitenkaan jaksa/osaa siitä mitään aloittaa. Mutta mihin ihmeeseen ne tavarat voisi laittaa?

Jopa on kiire sulla,ettet jaksa odottaa sinne aukeamiasikaan.
Ei ole kusetettu vai? Vuokrat on sulle maksamatta ja vuokralainen hävinnyt :D Salli mun nauraa. Olet oikeasti tyhmempi kuin aloituksesta sai käsityksenkään.

Joo hätänumeroon tietty soittelet, onhan sulla hätä, rahat saamaatta :) O´ou, vittu mikä dille. Nyt kyllä paljastui tämä aloitus provoksi

mikä sinua tässä naurattaa? Näin voi käydä eikä ole edes harvinaista. Se, että ihminen jättää vuokrat maksamatta niin ei se ole kovin harvinaista nykyään ja mitä vuokranantajana voit tehdä. Antaa sen häädön, mutta jos ihminen ei ole tavoiteltavissa, niin miten toimitat sen häädön? Itse olet hyvin yksinkertainen jos ei mene perille. Ja se on muuten hyvin vittumaista, että et saa vuokratuloja ja kuitenkin muut kustannukset juoksee asunnosta koko ajan. Ei tämä ole mitään hyväntekeväisyyttä, vaikka jotkut niin olettaa. Sossu on sitten erikseen. Joillakin on luulo, että voi tehdä ihan mitä tahansa toisen omaisuudella!!!!

[QUOTE="a.p";27711491]Joo tämä nainen on täysi juoppo eikä todellakaan tule ikinä hoitamaan mitään asioitaan... Ajattelin ottaa riskin ja heittää naisen ulos, ei tollainen juoppo kuitenkaan jaksa/osaa siitä mitään aloittaa. Mutta mihin ihmeeseen ne tavarat voisi laittaa?[/QUOTE]

sitten kun saat viralalisen häädön hänelle järjestettyä, niin vaikka siihen pihalle!

mikä sinua tässä naurattaa? Näin voi käydä eikä ole edes harvinaista. Se, että ihminen jättää vuokrat maksamatta niin ei se ole kovin harvinaista nykyään ja mitä vuokranantajana voit tehdä. Antaa sen häädön, mutta jos ihminen ei ole tavoiteltavissa, niin miten toimitat sen häädön? Itse olet hyvin yksinkertainen jos ei mene perille. Ja se on muuten hyvin vittumaista, että et saa vuokratuloja ja kuitenkin muut kustannukset juoksee asunnosta koko ajan. Ei tämä ole mitään hyväntekeväisyyttä, vaikka jotkut niin olettaa. Sossu on sitten erikseen. Joillakin on luulo, että voi tehdä ihan mitä tahansa toisen omaisuudella!!!!

Totta, en aio edes ottaa tohon enää mitään kantaa kun tolla harmaalla ei selvästikkään oo kaikki muumit siellä laaksossa.

Mitä jos pitäisi sen omaisuuden ihan itellään eikä menisi vuokraileemaan ssitä kelleen jos ei ota asioista selvää miten voi käydä. Minusta se on todellakin tyhmyyttää,että ei ota selvää jos näin käy. Ota siis selvää jostain muualta kun täältä palstalta missä voi saada ihan väärää tietoa.

Mut tämä aloitushan on ihan selvä provo,kai sinkin sen tajusit tuosta älytyhmästä kysymyksetä. Soitanko hätänumeroon :D
Tulisiko sinulle edes pieneen mieleen soittaa hätänumeroon?

Mitä jos pitäisi sen omaisuuden ihan itellään eikä menisi vuokraileemaan ssitä kelleen jos ei ota asioista selvää miten voi käydä. Minusta se on todellakin tyhmyyttää,että ei ota selvää jos näin käy. Ota siis selvää jostain muualta kun täältä palstalta missä voi saada ihan väärää tietoa.

Mut tämä aloitushan on ihan selvä provo,kai sinkin sen tajusit tuosta älytyhmästä kysymyksetä. Soitanko hätänumeroon :D

Hätänumeroon soitetaan myös, jos esimerkiksi naapurissa soitetaan musiikkia lujalla, joten kyllä, soittaisin tästäkin.

[QUOTE="a.p";27711520]Totta, en aio edes ottaa tohon enää mitään kantaa kun tolla harmaalla ei selvästikkään oo kaikki muumit siellä laaksossa.[/QUOTE]

Mihinhän sun muumis on mahtanu kadota jos kerta juopolle menet asuntosi vuokraamaan, heheh
Ei selvempää provoa voi olla

Hankipa elämä kun sulla ei tunnu olevan muuta tekemistä kun urputtaa näillä palstoilla :O

Yhteistyössä