Voinko olla raskaana..?

  • Viestiketjun aloittaja Eka yhdyntä
  • Ensimmäinen viesti
Eka yhdyntä
Tämä kuulostaa tyhmältä, mutta: olen jo vähän "varttuneempi" nuori nainen ja olin ensimmäistä kertaa yhdynnässä viime yönä. En syö e-pillereitä ja käytimme kondomia, alusta loppuun asti. Lasti meni sekä lakanoille että kondomiin, joka ainakin yöpöydällä ollessaan näytti ihan ehjältä. Alushousuissa en ollut aamulla mitään spermaan viittaavaa, enkä huomannut mitään jämia pesun yhteydessä yölläkään. Mies oli sitä mieltä, että ei pitäisi olla mitään raskauden vaaraa ja hän kyllä vaikutti osaavan homman.. ;-)

Silti olen ihan paniikissa että olen raskaana! Minulla on nuoruusiän diabetes, joten en voi vaan ihan tuosta noin tulla raskaaksi..

Miksi, oi miksi, en odottanut siihen asti kun syön pillereitä - mutta kai mikään ole 100 % varmaa, paitsi polvien pitäminen yhdessä..

Sanokaa te kokeneemmat, että olen paniikissa aivan turhaan!
 
Eka yhdyntä
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;10317307:
No jos noin ahhdistaa, niin käy hakemassa jälkiehkäisypillerit apteekista.
No onhan se mielessä käynyt, mutta ei niitä ole tarkoitus huvikseen syödä, ts. pitää olla aika painavat syyt hakea sellainen. Eli sinun mielestäsi minä siis olen voinut tulla raskaaksi - vaikka kertomani faktat ainakin oman järkeni mukaan puhuvat raskaaksi tulemisen mahdollisuutta vastaan..?
 
eräsperäs.
Alkuperäinen kirjoittaja Eka yhdyntä;10317352:
No onhan se mielessä käynyt, mutta ei niitä ole tarkoitus huvikseen syödä, ts. pitää olla aika painavat syyt hakea sellainen. Eli sinun mielestäsi minä siis olen voinut tulla raskaaksi - vaikka kertomani faktat ainakin oman järkeni mukaan puhuvat raskaaksi tulemisen mahdollisuutta vastaan..?
No kondomi ei ole 100% varma, kuten ei mikään muukaan ehkäisyväline. Eli kieltäydyn vakuuttelemasta, että et missään tapauksessa ole voinut tulla raskaaksi.

Todennäköistä se tuskin on. Mutta tämän tiedät itsekin, joten ihmetyttää mitä tällä avauksella oikein hait, vakuutteluja näkemyksellesi?

Raskauden pelko on mielestäni ihan painava syy ne pillerit hakea, oman mielerauhan kannalta, vieläpä jos sinulla on hoitavan lääkärin kielto tulla raskaaski nykyisen lääkityksesi aikana.

Jos sinä et niiden jälkiyhkäisypillereide popsimisesta tee mitään tapaa, niin tuskin tällä yhdellä kerralla on mitään väliä.

Toki voit jättää ne pillerit hakematta ja hermoilla ja järkeillä seuraavt 4 viikkoa. Ihan kuinka haluat.
 
Eka yhdyntä
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;10317374:
No kondomi ei ole 100% varma, kuten ei mikään muukaan ehkäisyväline. Eli kieltäydyn vakuuttelemasta, että et missään tapauksessa ole voinut tulla raskaaksi.

Todennäköistä se tuskin on. Mutta tämän tiedät itsekin, joten ihmetyttää mitä tällä avauksella oikein hait, vakuutteluja näkemyksellesi?

Raskauden pelko on mielestäni ihan painava syy ne pillerit hakea, oman mielerauhan kannalta, vieläpä jos sinulla on hoitavan lääkärin kielto tulla raskaaski nykyisen lääkityksesi aikana.

Jos sinä et niiden jälkiyhkäisypillereide popsimisesta tee mitään tapaa, niin tuskin tällä yhdellä kerralla on mitään väliä.

Toki voit jättää ne pillerit hakematta ja hermoilla ja järkeillä seuraavt 4 viikkoa. Ihan kuinka haluat.

Lähinnä ajan takaa sitä, että osaisin vetää rajan siihen milloin kannattaa oikeasti huolestua raskaaksi tulemisen mahdollisuudesta. Oletetaan että esim. loppuviikosta olemme taas yhdynnässä ja kondomi jää emättimen aukolle, ei siis mihinkään sen syvemmälle - olenko taas paniikissa? Vai onko tuo "normaalia"? Vai onko kaikista parhain vaihtoehto se, että kondomi jää siittimen päälle kun se vedetään ulos emättimestä? Jos olisi käynyt noin, tuskin hermoilisin.

Olen niin kokematon, että en osaa luottaa kondomiin. Kyllähän monet muutkin harrastavat seksiä kondomin kanssa (niin että nainen ei syö e-pillereitä), eivätkä he silti jokaisen yhdynnän jälkeen ole paniikissa! Mihin siis vedetään raja?

Ei tarvitse hermostua, kysyn kun en tiedä, en kiusatakseni tms.
 
eräsperäs.
Alkuperäinen kirjoittaja Eka yhdyntä;10317429:
. Oletetaan että esim. loppuviikosta olemme taas yhdynnässä ja kondomi jää emättimen aukolle, ei siis mihinkään sen syvemmälle - olenko taas paniikissa? Vai onko tuo "normaalia"? Vai onko kaikista parhain vaihtoehto se, että kondomi jää siittimen päälle kun se vedetään ulos emättimestä? Jos olisi käynyt noin, tuskin hermoilisin.
Kondomi ei jää emättimen aukolle, jos mies osaa homman ja vetää siittimen ulos emättimestä kondomista samalla kiinni pitäen. Näin se on tarkoitus tehdä ja näin varmistetaan paras ehkäisyteho.

Kuuklaa kondomin käyttö ja näytä ohjeet myös poikaystävllesi, hiukan hakusessa tuntuu asia hänelläkin olevan.

Käytä kortsun kanssa myös spermisidiä. Löytyy apteekista.
 
Eka yhdyntä
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;10317492:
Kondomi ei jää emättimen aukolle, jos mies osaa homman ja vetää siittimen ulos emättimestä kondomista samalla kiinni pitäen. Näin se on tarkoitus tehdä ja näin varmistetaan paras ehkäisyteho.

Kuuklaa kondomin käyttö ja näytä ohjeet myös poikaystävllesi, hiukan hakusessa tuntuu asia hänelläkin olevan.

Käytä kortsun kanssa myös spermisidiä. Löytyy apteekista.
Ok, tuota juuri ajoinkin takaa. Mies on kyllä kokenut, pidin itsestään selvänä että hän pitää kondomista kiinni, mutta nytpä tiedän paremmin. Käytön näytti osaavan, (minä en, mutta pitänee opetella), mutta en sitten tiedä miksi siinä lopussa noin kävi.

Viidennen puhelun jälkeen sain jälkiehkäisyreseptin apteekkiin. Ja loppuviikolle lääkärin e-pillereitä varten. Tämän tytön polvet pysyvät nyt yhdessä jonkun aikaa :)
 
eräsperäs.
Alkuperäinen kirjoittaja Eka yhdyntä;10317501:
Ok, tuota juuri ajoinkin takaa. Mies on kyllä kokenut, pidin itsestään selvänä että hän pitää kondomista kiinni, mutta nytpä tiedän paremmin. Käytön näytti osaavan, (minä en, mutta pitänee opetella), mutta en sitten tiedä miksi siinä lopussa noin kävi.

Viidennen puhelun jälkeen sain jälkiehkäisyreseptin apteekkiin. Ja loppuviikolle lääkärin e-pillereitä varten. Tämän tytön polvet pysyvät nyt yhdessä jonkun aikaa :)

Jälkiehkäisy on reseptivapaata, yli 15 vuotialle. Oletan siis sinun olevan tätä nuorempi.

Jos sinä pidit itsestään selvänä, että poikaystävsi pitää kondomista kiinni eikä homma toiminutkaan kuten kuvittelit, niin oikea osoite asian ihmettelylle "miten ensi perjantaina käy?" on poikaystäväsi ja hänen neuvomisensa ehkäisyvälineiden oikeaan käyttöön.

Seksi elämäkannattaa toisaan aloittaa vasta sitten kun kehtaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä kumppaninsa kanssa.
 
Eka yhdyntä
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;10317515:
Jälkiehkäisy on reseptivapaata, yli 15 vuotialle. Oletan siis sinun olevan tätä nuorempi.

Jos sinä pidit itsestään selvänä, että poikaystävsi pitää kondomista kiinni eikä homma toiminutkaan kuten kuvittelit, niin oikea osoite asian ihmettelylle "miten ensi perjantaina käy?" on poikaystäväsi ja hänen neuvomisensa ehkäisyvälineiden oikeaan käyttöön.

Seksi elämäkannattaa toisaan aloittaa vasta sitten kun kehtaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä kumppaninsa kanssa.
Minä olen 27-vuotias, mies on 36-vuotias. Minulle se oli ensimmäinen yhdyntä, miehelle ei.
Terveyskeskuksesta minulle sanottiin, että tarvitsen reseptin jälkiehkäisyä varten. Kovasti ihmettelin tätä sairaanhoitajalle. Apteekissa selvisi, että sen saa ilman reseptiäkin, kuten olin ajatellutkin.

Kyllä, pidin itsestään selvänä että mies pitää kondomista kiinni.
Vaikka olenkin kokematon, osaan kyllä puhua asioista niiden oikeilla nimillä: ei nyt vain tullut mieleenkään muistuttaa miestä pitämään kondomista kiinni. On varmasti paljon mitä en tiedä, ja kuulostan varmaan ihan tyhmältä, mutta joka tapauksessa olen hoitanut tämän asian ihan asiallisesti.

Mutta.

Se mikä nyt ajatuttaa on se, että mies ei ymmärrä raskauden pelkoani, sitä että aion aloittaa e-pillerit (ei tällaista enää toiste ikinä!) tai että otin jälkiehkäisylääkkeen. En uskalla harrastaa seksiä ilman e-pillereitä, ettei kumin kanssa käy enää noin! Kyllä hän sanoi ymmärtävänsä, mutta en ole ihan vakuuttunut.. Voiko olla jokin syy siihen, että mies ei halua että nainen syö pillereitä? Tyyliin, voiko hän pelätä että himot häviävät tms.? Ymmärsin, että hänen mielestään kondomi riittäisi nyt kun tapaillaan vasta.
 
mulkku
Alkuperäinen kirjoittaja Eka yhdyntä;10318065:
Minä olen 27-vuotias, mies on 36-vuotias. Minulle se oli ensimmäinen yhdyntä, miehelle ei.
Terveyskeskuksesta minulle sanottiin, että tarvitsen reseptin jälkiehkäisyä varten. Kovasti ihmettelin tätä sairaanhoitajalle. Apteekissa selvisi, että sen saa ilman reseptiäkin, kuten olin ajatellutkin.

Kyllä, pidin itsestään selvänä että mies pitää kondomista kiinni.
Vaikka olenkin kokematon, osaan kyllä puhua asioista niiden oikeilla nimillä: ei nyt vain tullut mieleenkään muistuttaa miestä pitämään kondomista kiinni. On varmasti paljon mitä en tiedä, ja kuulostan varmaan ihan tyhmältä, mutta joka tapauksessa olen hoitanut tämän asian ihan asiallisesti.

Mutta.

Se mikä nyt ajatuttaa on se, että mies ei ymmärrä raskauden pelkoani, sitä että aion aloittaa e-pillerit (ei tällaista enää toiste ikinä!) tai että otin jälkiehkäisylääkkeen. En uskalla harrastaa seksiä ilman e-pillereitä, ettei kumin kanssa käy enää noin! Kyllä hän sanoi ymmärtävänsä, mutta en ole ihan vakuuttunut.. Voiko olla jokin syy siihen, että mies ei halua että nainen syö pillereitä? Tyyliin, voiko hän pelätä että himot häviävät tms.? Ymmärsin, että hänen mielestään kondomi riittäisi nyt kun tapaillaan vasta.
Tietenkin olet raskaana, jos sitä mälliä on kerran ollut yöpöydälläkin. Täältä saat aina luotettavat raskausanalyysit, turha mennä mitään testejä tekemään. Nyt ei muuta kuin tenavalle nimeä keksimään, olikohan viime vuoden suosikki Eetu
 
Sivupersoona
Tottakai naista aina enemmän huolettaa raskaaksi tuleminen.

Varovainen kannattaa olla aina.

En minäkään ole milloinkaan vaimolle pillereiden syöntiä esittänyt.

Kondomi on yksin toiminut. Sitäkin varmempaa keinoa olemme useinmiten käyttänyt, eli hoitanut homman käsin. Silloin ei tule pelkotiloja jälkikäteen ja varmasti tuntuu yhtähyvälle, kun homman voi tehdä vapautuneesti. Kannattaa ehdottaa ja kokeilla.
 
Julia!
Minulla on ollut kuukautiset kohta vuoden, ja olin tänään ensimmäistä kertaa poikaystäväni kanssa sängyssä..ja se kondomi vähän jäi eikä mulla oo mitään pillereitäkään.
Voinko olla raskaana vaikka tämä oli ensimmäinen kerta?
Jos voin ja olen mun vanhemmat tappaa mut :/
Miten selitän vanhemmille jos olen?
 
juntti
Minulla on ollut kuukautiset kohta vuoden, ja olin tänään ensimmäistä kertaa poikaystäväni kanssa sängyssä..ja se kondomi vähän jäi eikä mulla oo mitään pillereitäkään.
Voinko olla raskaana vaikka tämä oli ensimmäinen kerta?
Jos voin ja olen mun vanhemmat tappaa mut :/
Miten selitän vanhemmille jos olen?

Tän on pakko olla provo? ei noin typeriä ihmisiä ole olemassakaan
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Kondomi ei jää emättimen aukolle, jos mies osaa homman ja vetää siittimen ulos emättimestä kondomista samalla kiinni pitäen. Näin se on tarkoitus tehdä ja näin varmistetaan paras ehkäisyteho.

Kuuklaa kondomin käyttö ja näytä ohjeet myös poikaystävllesi, hiukan hakusessa tuntuu asia hänelläkin olevan.

Käytä kortsun kanssa myös spermisidiä. Löytyy apteekista.
Kihottavaa.Mun vaimoa naidaan kimpassa joka viikko kolmistaan,kerran tullut tiineeksi,odotan tulis taas. Kiihotun vieraasta spermasta vaimon kohdussa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä