voinko ottaa hiivalääkkeen vaikka antibioottikuuria on vielä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ompahan taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ompahan taas

Vieras
eli minulla on 10 päivän v-pen 1500-kuuri joka aiheutti minulle hiivan. voinko ottaa diflucanin nyt puolessa välissä vai onko riski että hiiva uusisi vielä kuurin viimeisinä neljänä päivänä? en haluaisi ostella noita useampia, maksavat kumminkin melkein kaksikymppiä...

Ei kannata ottaa vielä. Menee ihan hukkaan toi hiivalääke abkuurin aikana.

Käy apteekista Lactal Balans puikkoja/geeliä. Se helpottaa, suosittelen!

Ja osta myös Lacto Seven -tabletteja. Ennen kärsin jatkuvaan hiivatulehduksista, mutta kun olen syönyt säännöllisesti Lacto Seveniä niin ei ole enää tullut hiivaa.

kannattaa ottaa. itsellä oli juuri sama homma. ja oireet oli niin aphat että pakko oli ottaa hiiva lääke kesken kuuron ja apteekista sanoi juuri niin että voi ottaa jos oireet niin pahat ettei voi olla ja voi laittaa puikon kuurin jälkeen jos tulee uudestaan. mutta itellä meni ohi kyllä silloin vaikka kuuri oli puolessa välissä :)

minulla on edellisestä hiivasta jäljellä voidetta joka sen verran helpottaa oloa että voinen varmuuden vuoksi odottaa kuurin loppuun. onneksi en usein tästä kärsi, ja onneksi tuli lopulta reseptivapaaksi tuo suun kautta otettava lääke! :)

Yhteistyössä