Voinko perustaa verkkokaupan vaikka olen kodinhoitotuella ja muita kysymyksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä aasi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä aasi

Vieras
Niin, olen käsittänyt että kodinhoitotuella voi työskennellä sunnuntaisin ilman että vaikuttaa tukeen milläänlailla. Pitääkö se siis jonnekin ilmoittaa jos työskentelee sunnuntaisin ja mistä kukaan tietää työskenteleekö muina päivinä?

Haluaisin perustaa verkkokaupan, ja toisaalta tuki loppuu vuodenvaihteen jälkeen.

Entäpä onko verkkokaupan perustaminen kannattavaa? Onko teistä kukaan kokeillut sitä, paljonko sillä voi tienata?

Kaikki tieto on tervetullutta. Pitäisikö hakea starttirahaa? Entä mitä verkkokauppamallia suosittelisitte? Olen joitakin kokeillut enkä oikein tiedä mikä olisi hyvä ja edullinen ratkaisu. Haluaisin itse suunnitella sivut aika pitkälle mutta en tiedä osaanko ihan varmasti kaikkea kuitenkaan vaikka olisi valmis pohja.

Ja sitten, kannattaisiko se verkkokauppa ostaa kerralla vai kuukausimaksulla?

Kotihoidontuella saa tehdä töitä ihan niin paljon kuin haluaa, kunhan lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Tulot vaikuttavat sitten ansioista riippuvaan hoitolisään.

Kotihoidontukea maksetaan sillä perusteella, että lapset hoidetaan kotona. Olen yrittäjä, teen töitä kotona ja saan kotihoidontukea.

En tunne verkkokauppa-alaa, mutta yhtä mutkikasta se on saada kannattamaan kuin mikä tahansa yritys. Sadat verkkokaupat eivät tuota senttiäkään kun ne on jo ehditty lopettaa kannattamattomina. Sitten on verkkokauppoja, jotka tuottavat. On isoja menestyviä kivijalkayrityksiä, joiden verkkokauppa taas EI ole kannattavaa.

Todellakin se on kotihoidontuki, eikä kodinhoitotuki. Jos sinulla ei ole kokemusta mistään tuotelaueesta tai kaupan kokemustga, niin unohtaisin koko verkkokaupan heti alkuunsa. Suomessa syntyy ja kuolee verkkkauppoja tuhansia vuodessa. Suurin osa vain siksi, että ei ole ymmärrystä liiketoiminnasta ja myynnin sekä markkinoinnin osaamista. Tämä verkkokauppa kodin murkkaan viillitys on mennyt jo älyttömyyksiin ja harrastelijat menettävät rahansa, pahimmassa tapauksessa kotinsa ja muun omaisuutensa. Valtio menettää vielä rahaa annettuina turhuna tukina ja maksamattomina veroina ja tyhmemmät tavarantoimittajat saamattoina laskusaatavina. Unohda koko juttu.

yhdyn ylläolevaan kommenttiin. kyllä tuhansia verkkokauppoja kaatuu ja kuolee Suomessa vuosittain, mutta jos sinulla on oikea motivaatio ja yrittäjä luonnetta siitä vaan perusta verkkokauppa sillä netistä ostaminen on jatkuvasti kasvava ilmiö ja yksi tulevaisuuden kaupankäynnistä varmasti!

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä aasi;26746879:
Niin, olen käsittänyt että kodinhoitotuella voi työskennellä sunnuntaisin ilman että vaikuttaa tukeen milläänlailla. Pitääkö se siis jonnekin ilmoittaa jos työskentelee sunnuntaisin ja mistä kukaan tietää työskenteleekö muina päivinä?

Haluaisin perustaa verkkokaupan, ja toisaalta tuki loppuu vuodenvaihteen jälkeen.

Entäpä onko verkkokaupan perustaminen kannattavaa? Onko teistä kukaan kokeillut sitä, paljonko sillä voi tienata?

Kaikki tieto on tervetullutta. Pitäisikö hakea starttirahaa? Entä mitä verkkokauppamallia suosittelisitte? Olen joitakin kokeillut enkä oikein tiedä mikä olisi hyvä ja edullinen ratkaisu. Haluaisin itse suunnitella sivut aika pitkälle mutta en tiedä osaanko ihan varmasti kaikkea kuitenkaan vaikka olisi valmis pohja.

Ja sitten, kannattaisiko se verkkokauppa ostaa kerralla vai kuukausimaksulla?

mutta muista verotus. En usko että heti saat 1000 euron tilauksia. joten oot niin sanotusti kokeilu asteella. Jos haluat tuottavuutta firmalle mainosta. Google on yks mutta nykysin kallis klikkeihin verratuna. Tee itses tunnetuks muilla keinoin. (ilmasella)

Yhteistyössä