Voinko saada kolmannen sektiolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvahaaveita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvahaaveita

Vieras
Hei mammat, joiden kaikki lapset on syntyneet sektioilla! Montako teillä on ja onko kaikki mennyt hyvin?

Itse olen viimeisilläni raskaana, odotan toista lasta. Esikoinen on 2-vuotias. Olen hyvissä ajoin liikenteessä, tiedän, mutta nyt jo itää mielessä pieni haave, että josko tämänkin jälkeen vielä yhden lapsen saisi... pienen iltatähden. =)

Mutta minkälaisia kokemuksia täällä, voiko saada kolmatta sektiota vai onko riskit jo liian suuret? Lapseni syntyvät siis suunnitellusti sektiolla, alakautta kun en pysty synnyttämään.

Taustatietoja vielä, itse olen nyt 27, tämä viimeinen lapsi olisi toiveissa ehkä joskus 30-vuotiaana. Olen hoikka ja hyvässä fyysisessä kunnossa ja eka sektio sujui moitteettomasti (lääkäri sanoi että sen kun teet toisen vaikka heti perään...). Raskaudet on olleet helppoja.

Mutta tosiaan, minkälaiset ovat nykysuositukset sektioiden määrästä?

Alkuperäinen kirjoittaja ulkomalainen äiskä:
mitkä riskit? minuakin kiinostaa!
nyt odotan toista, sektiolla hänkin on tulossa.
ei tullut mielleen mitään riskeja...

No kai se on tiedossa ettei leikelty kohtu ole enää uudenveroinen.. Toisin sanoen, leikkausarpihan voi vaikka revetä. Mutta kuinka todennäköistä se on, sitä en tiedä.

Itsellä kaksi ensimmäistä syntyneet sektiolla ja nyt myös kolmas syntyy sektiolla. en tiedä mitään suosituksia, mutta kakkosen syntymän jälkeen juttelin mahdollisesta kolmannesta lapsesta gynen kanssa sairaalassa, niin sanoi vain, että hyvä olisi olla taukoa 1v. raskauksien välillä ja kolmas tulee automaattisesti sektiolla, kohtu ei enään kestäisi ponnistamista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ulkomalainen äiskä:
mitkä riskit? minuakin kiinostaa!
nyt odotan toista, sektiolla hänkin on tulossa.
ei tullut mielleen mitään riskeja...

No kai se on tiedossa ettei leikelty kohtu ole enää uudenveroinen.. Toisin sanoen, leikkausarpihan voi vaikka revetä. Mutta kuinka todennäköistä se on, sitä en tiedä.

auch :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pian äitix3:
Itsellä kaksi ensimmäistä syntyneet sektiolla ja nyt myös kolmas syntyy sektiolla. en tiedä mitään suosituksia, mutta kakkosen syntymän jälkeen juttelin mahdollisesta kolmannesta lapsesta gynen kanssa sairaalassa, niin sanoi vain, että hyvä olisi olla taukoa 1v. raskauksien välillä ja kolmas tulee automaattisesti sektiolla, kohtu ei enään kestäisi ponnistamista.

Ok, eli eivät siis kieltäneet suoraan tai pelotelleet millään hirmuriskeillä? :)

Yhteistyössä