Voinkohan olla raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a-p-u-v-a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a-p-u-v-a

Vieras
Olemme harrastaneet mieheni kanssa seksiä nyt noin neljän kuukauden ajan ilman minkäänlaista ehkäisyä ajatuksella, että lapsi saa tulla jos on tullakseen. Minulla on aina ollut miltei kellontarkka kuukautiskierto, 28 tai 29 päivää. Kahden viimeisen vuoden aikana eivät ole poikenneet kertaakaan tuosta. Nyt sitten kuitenkin kaksi viimeistä kiertoa ovat olleet todella omituiset, toisella kerralla menkat alkoivat vasta 37/28-29 ja toisella kerralla 32/28-29 jolloin verta tuli vain vähän kahtena päivänä ja sitten loppuivat kuin seinään. Normaalisti minulla menkat suht runsaat ja kestävät sen 5 pvä.. Testejä olen tehnyt kasapäin, vaan miinusta näyttävät kaikki. Viimeisistä kuukautisista on nyt aikaa kolme viikkoa ja viimeksi raskaustestin tein eilen.

Huolestuttavaa tässä on se, että kaksi viikkoa sitten sairastuin flunssaan. Alkoi ihan kuumeella, yskällä ja nuhalla, nyt sitten iski poskiontelontulehdus ja kuume noussut jo yli 38 asteen. Viime viikolla alkoi myös oksentelu ja kuvotus. Lääkärissä kävin eilen, ja määräsi antibiootit, vahvoja kipulääkkeitä ja yskänlääkettä. Antibiootti- ja kipulääkkeissä on maininta ettei saisi käyttää raskausaikana, kipulääkkeissä sanotaan ettei saisi käyttää jos edes epäilee raskautta. :/
Tästä raskauden mahdollisuudesta mainitsin kyllä lääkärille ja pyysin päästä veritestiin, mutta vastaukseksi sain vain että kyllä ne kotitestit ovat aivan täysin 100% luotettavia ja aivan varmasti en ole raskaana jos ne miinusta näyttävät! :o Huolestuttaa kun omalla äidilläni kävi aikoinaan niin, että kaksi sisarustani näkyi noissa kotitesteissä vasta reilusti kolmannella kuulla, veritestillä totesivat raskaudet kun kuukautiset jäivät poikkeen. Ja tämänkin lääkärille kerroin. Ei silti suostunut, lähinnä minulle vain naureskeli! :/

Lääkkeitä en ole uskaltanut syödä, ainoastaan panadolia olen napsinut ja yskänlääkettä ottanut. Tällä viikolla yritän päästä eri lääkärille jos ei tauti ala talttua.

Onko kenellekään täällä käynyt niin, ettei raskaus ole noissa pissatesteissä heti ensimmäisillä kuukausilla näkynyt? Tai onko jollakulla tullut kuukautistentapaiset vaikka onkin jo ollut raskaana?

Ei tässä oikein tiedä että mitä nyt pitäisi ajatella, en uskalla noita lääkkeitäkään oikein syödä jos on riski että olen raskaana. :(

käytitkö ehkäisynä pillereitä sen 2v aikana kun menkat oli täysin säännölliset?
jos käytit, niin pillerit ne on säännöllistänyt ja kun lopetit (ilm 4kk sitten?) niin vähän saattavat heitellä..

Mitään muuta ehkäisyä kuin kondomia en ole koskaan käyttänyt, ei siis johdu tuo heittely ainakaan niistä pillereistä.. Ja mielestäni en ole kyllä erityisemmin hermoillutkaan tämän vauva-ajatuksen kanssa, tulee sitten kun tulee, ressaamaan en ala.

On ihan mahdollista ettei raskaus näy kotitestissä vielä silloinkaan kun maha on jo selvästi näkyvänä. Joillakin ihmisillä ei erity tarpeeksi sitä hormonia ja jos äidilläsi on ollut samoin niin minusta vielä isompi syy epäillä että on mahdollista että raskautesi ei vain näy virtsatestissä. Vaadi siis verestä otettava raskaustesti.
Ja jos olet raskaana niin sitten ainakin teet valituksen lääkäristä. Noita ylimielisiä paskiaisia on liikaa lääkärien joukossa.

Alkuperäinen kirjoittaja a-p-u-v-a:
Loppuviikosta sain terveyskeskukseen ajan, toivottavasti tällä kertaa vähän mukavammalle lääkärille... :(

No kyllä mä ymmärrän sitä lääkäriäkin. Jos sun viime menkoista on vasta kolme viikkoa ja kotitesti näyttää negaa, ni ei ole syytä ottaa vielä veritestiä.
Jos kaikki kuumeilevat pääsis aina halutessaan veritesteihin "ennen aikojaan", ni voi sitä jonojen määrää.

Siis viimeiset kuukautiset olivat kolme viikkoa sitten, kestivät vain kaksi päivää ja olivat todella niukat, ja alkoivat vielä hiukka myöhässä eli kiertopäivänä 32. Normaalisti alkavat joko 28 tai viimeistään 29 päivä ja kestävät sen viisi päivää. :/

Iiiihan sellanen pikanen kysymys että jos ootte aikasemmin kumin kanssa touhunnu niin onko 100% varmaa ettei kummallakaan ole sukupuolitautia?Nekin kun noihin menkkoihin aika nopsaa vaikuttaa...
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen, kyllä, voit olla raskaana.
Verikokeisiin eivät kovin herkästi päästä, itellä oli menkat 3vko myöhässä eikä silti annettu mahdollisuutta verikokeeseen, sitten se plussakin onneks jo tuli.

Sen antibiootin kehottaisin kuitenkin aloittamaan jos sulla todella se poskiontelon tulehdus on. Mikä antibiootti kyseessä? Niitä voi aika turvallisin mielin syödä vaikka olisikin raskaana.
Sen sijaan ne vahvat kipulääkkeet jättäisin sinuna nyt syömättä varmuuden vuoksi, vaikka panadolia mielummin.

Terveyskeskuksen r-testi on ihan yhtä herkkä ja luotettava kuin kotitestikin. Odottele jonkin aikaa ja tee testi uudestaan, joskus plussa vaan tulee myöhässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Iiiihan sellanen pikanen kysymys että jos ootte aikasemmin kumin kanssa touhunnu niin onko 100% varmaa ettei kummallakaan ole sukupuolitautia?Nekin kun noihin menkkoihin aika nopsaa vaikuttaa...
Itselläni on ollut ennen tuota nykyistä miestäni kaksi seurustelukumppania, ja otatin testit aikonaan varmuuden vuoksi eikä mitään löytynyt. Aikaa tästä on vissiin jo reilut viisi vuotta, eikä sen jälkeen ole muita ollut kuin tuo aviomies. Miehelleni olen ensimmäinen, ja keskeytettyä yhdyntää ollaan ilman kumia harrastettu jo vuosia aina kierron loppuvaiheessa. Joten luulisi että olisi jo tullut ilmi mikäli hällä joku tauti olisikin.. Ei siis johtune sukupuolitaudeista.

Toivottavasti tähän asiaan saadaan kohta jonkinlainen vastaus, olisin iloinen vaikka en raskaana olisikaan, kunhan nyt jonkun varmuuden saisi.. :(

Yhteistyössä