Vois kuvitella että uudessa asunnossa ois lämmin mutta kakkat... *rutinavaroitus*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

as if

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
18 068
4
38
Meillä on kesällä valmistunut kämppä ja ihan sairaan kylmä... Kuukausi takaperin täällä käytiin jo säätämässä lattialämmitystä kun yksi huone oli aivan kylmä. Keskiviikkona soitin uudelleen lattilämmitysmiehelle kun nyt kun tuli pakkaset meillä on kaksi makuuhuonetta jäätäviä (18c) ja kylppärin, kodarin ja eteisen laattalattiat jääkylmiä... Kaikki on väännetty täysille pari viikkoa sitten mutta eivät vaan lämpene (valo palaa punaisena). Koomista on että ainoa paikka jossa lattia tuntuu edes vähän lämpimältä on yksi vaatehuone.
Lisäksi meillä on kaikki ikkunanvälit aivan jäässä, osaisko joku sanoa mistä se johtuu? Katsoin että muissakin yhtiön asunnoissa voi olla vähän mutta meillä on ehdottomasti eniten (jotkut ikkunat kokonaan).
Oon nyt kaksi päivää päivystänyt kotona että tänne olis tultu jotain säätöjä tekemään, torstaina piti tulla mutta eipä oo ketään näkynyt. Hienoa kun on luvattu nyt vielä kylmempää, mä soitan huomenna kyllä päivystävälle huoltomiehelle jos noi makkareitten lämpötilat laskee enää yhtään.
Mahtavaa maksaa 1200e/kk kämpästä jossa ei tarkene olla:kieh::kieh::kieh::kieh::kieh:

Ja siis meillä on maalämpö/vesikiertoinen lattialämmitys, jos se jotenkin asiaan vaikuttaa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";22540824]Liian tiiviit ikkunat, siit tulee se jää väliin.[/QUOTE]

Ok, ja mitä asialle pitäis tehdä? Soittaa varmaan siitäkin huoltomiehelle? Nimimerkillä tumpelo :D

Ok, ja mitä asialle pitäis tehdä? Soittaa varmaan siitäkin huoltomiehelle? Nimimerkillä tumpelo :D

Teillä on varmaan ihan uudet ikkunat? Ja niitä ei oo varmaan tiivisteillä tiivistetty? Joten en tiedä mitä niille pitää tehdä, mut vanhassa talossa tehdään noihin ikkunaeristeisiin pari pienen pientä reikää ja jää ongelma katoaa. Eli ulommainen lasi tehdään "harvemmaksi".

[QUOTE="vieras";22540830]Niin ja meil on vanhatalo, joten en tiiä noista lattilämmityksistä sun muista. Mut meil talo on pakkasil aina +18-20 väliltä.[/QUOTE]

Mä oisin tyytyväinen tohon 20 asteeseen, tai 21c ois paras, ei koko kämpän tarvii mikään sauna olla. Mutta 18c on kyllä liian kylmä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";22540855]Teillä on varmaan ihan uudet ikkunat? Ja niitä ei oo varmaan tiivisteillä tiivistetty? Joten en tiedä mitä niille pitää tehdä, mut vanhassa talossa tehdään noihin ikkunaeristeisiin pari pienen pientä reikää ja jää ongelma katoaa. Eli ulommainen lasi tehdään "harvemmaksi".[/QUOTE]

Uudet ikkunat on joo... Mä otan suosiolla yhteyttä ammattilaiseen.

[QUOTE="mimmi";22540923]Rivitalo ? Mä olen muuten kuullut aikas paljon huonoa tuosta vesikiertoisesta lattialämmityksestä ja maalämmöstä, vaikka niitä ensin kovasti hehkutettiin.[/QUOTE]

Jep, rivari. Alkaa aika huonolta tuntumaan kans :kieh:
Onni onnettomuudessa tosiaan on rivari ja voi vaan soittaa huoltoyhtiöön... Just tämmösten asioiden takia munsta ei oo omakotiasukkaaksi :D

omakotitalossa oli vesikiertoinen lattialämmitys kylppärissä (kaukolämpö lähteenä). Oli kyllä erinomaisen surkea systeemin, lattia ei ollut koskaan lämmin.

Nykyisessä talossa suora sähkölämmitys lattioissa ja ah autuutta kun pääsee huonekohtaisesti vääntämään sopivat lämmöt. Lämmöntalteenottojärjestelmä on pitänyt sähkölaskunkin, jos nyt ei edullisena, niin kuitenkin siedettävänä.

[QUOTE="mä";22540989]Jumankekka ku on kallis kämppä! :O Mistäpäin Suomea ja onko isokin?[/QUOTE]

Turussa 127m2 aso, en mä nyt niin kalliina tätä sinänsä pidä. Lämpötilaan nähden vaan :D

Vesikidroisen lämmityksen säätö on yleensäkin haasteellista ja sekä lattialämpö että maalämpö lisäävät vaikeusastetta. Saatat joutua vaivaamaan huoltohemmpja pitkäänkin ennen kuin kaikki toimii kuten pitääkin.

Asustelin 2003 väsätyssä kerrostalossa, sai patterit olla täysillä aina näin talvis aikaan et siä tarkeni. Vetoa riitti. Lämpö nousi nippa nappa niukin naukin rapiaan 20 raatiin.

Voi v***u, tällä hetkellä kahdessa huoneessa lämpötila +16c :kieh:
Päivystävälle huoltomiehelle soitettu ja huomenna pitäis apua tulla...
Pakkanen ulkona vaan kiristyy niin taidanpa laittaa ens yöksi lapsille toppapuvut päälle että tarkenee nukkua.

Tietääks joku et ellei tää asia nyt etene minnekään niin voinko mä vaatia alennusta vastikkeesta kun puolet makuuhuoneista on lähes asumiskelvottomia?

[QUOTE="Majuri";22551019]Hähää, palelkaa perkele niin osaatte sitten nauttia kesähelteistä[/QUOTE]

Osaan mä muutenkin, kertaakaan en viime kesänä valittanut :xmas:

Yhteistyössä