Voisiko joku kirjoittaa minulle tänne yhden päivän esimerkkiruokavalion jos haluan laihduttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pituutta 159, painoa 71kg. Liikuntaa pystyn harrastamaan lastenrattaita työnnellen ja kuntopyörällä. Miten siis pitäisi syödä (mitä, minkä verran ja kuinka usein) jos haluan laihtua 16kg.

Kaunis kiitos jos joku jaksaa jelpata! Ja vielä jos osaisi sanoa minkä verran kannattaa kävellä ja kuntopyöräillä? :wave:

Aamu: lasi vettä, kahvi mustana
välipala: tee ja puolikas omena
lounas: vihaneessalaatti
päivällinen: 2 kananmunan valkuaista
iltapala: kofeiiniton tee, puolikas omena

Takuulla laihtuu!

Alkuperäinen kirjoittaja lkodko:

Takuulla laihtuu!

No ei todellakaan laihdu. Suosittelen ap:lle Kiloklubia, saat hyvät ohjeet elämäntaparemppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:

Takuulla laihtuu!

No ei todellakaan laihdu. Suosittelen ap:lle Kiloklubia, saat hyvät ohjeet elämäntaparemppaan.

Ootko kokeillut? Takuulla laihtuu!

Syöt normaaliruokaa mutta pieniä annoksia. Löydät oman määräsi, kun testaat viikon. Sääntö on, että syöt vähemmän kuin kulutat. Jos paino ei laske, syöt liikaa, vähennä kuihan. Tuollaista edellisen ohjeen nälkäkuuria jaksat vain viikon ja sitten repsahdat. 16kg vaatii puoli vuotta minmissään, etkä voi olla koko puolta vuotta nälässä. siis NORMAALIA ruokaa (muista järkevä annoskoko ja puolet laustasesta kasviksia), tsekkaa rasvan osuutta, herkut pois ja tilalle kasviksia ja hedelmiä. Jotain kurkusta alas parin tunnin välein, ettet tunne jatkuvaa nälkää. Opi erottamaan OIKEA nälkä ja herkun himo. Herkkuhimon iskiessä lasi vettä, odotat 5-10 minuuttia jolloin ehdit miettiä, tarvitsetko todella jotain vai pitääkö vain opetella hillitsemään himoja.

Onnea matkaan, onnistut kyllä, muttaa nälässä ei saa olla:-)

Takuulla laihtuu!

Jaksaako joku elää päivästä toiseen tuollaisella ruualla? En mä ainakaan.

Takuulla laihtuu!

Jaksaako joku elää päivästä toiseen tuollaisella ruualla? En mä ainakaan.

No ei todellakaan, mutta ei tässä nyt ollutkaan siitä kysymys!

Alkuperäinen kirjoittaja mun ohjeeni:
Syöt normaaliruokaa mutta pieniä annoksia. Löydät oman määräsi, kun testaat viikon. Sääntö on, että syöt vähemmän kuin kulutat. Jos paino ei laske, syöt liikaa, vähennä kuihan. Tuollaista edellisen ohjeen nälkäkuuria jaksat vain viikon ja sitten repsahdat. 16kg vaatii puoli vuotta minmissään, etkä voi olla koko puolta vuotta nälässä. siis NORMAALIA ruokaa (muista järkevä annoskoko ja puolet laustasesta kasviksia), tsekkaa rasvan osuutta, herkut pois ja tilalle kasviksia ja hedelmiä. Jotain kurkusta alas parin tunnin välein, ettet tunne jatkuvaa nälkää. Opi erottamaan OIKEA nälkä ja herkun himo. Herkkuhimon iskiessä lasi vettä, odotat 5-10 minuuttia jolloin ehdit miettiä, tarvitsetko todella jotain vai pitääkö vain opetella hillitsemään himoja.

Onnea matkaan, onnistut kyllä, muttaa nälässä ei saa olla:-)

Kiitos monipuolisesta vastauksesta. :flower: Tämän yritän muistaa ja noudataa. Alkaa todella ahdistaa nämä kilot ja kun mikään vaate ei enää mahdu päälle. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
ap, mitä syöt nyt?

Syömiseni on ihan retuperällä. :ashamed: Saatan olla pitkälle iltaa vähällä ruoalla mutta illalla alkaa se kaapeilla ravaaminen ja suuhun eksyy ne kaikkei epäterveellisimmät ruoat. Lisäksi saatan elää päiviä ilman lämmintä ruokaa, mussutan vaan leipää, tmv. Teen kyllä ruoan joka päivä lapsille mutta itsellä se usein jää väliin. :ashamed:

Liikaa syön herkkuja, oikeastaan niiden ja liikkumattomuuden takia on kaikki ylimääräiset kilot tulleet.

Laihdutin itse aikanaan aika paljon "elämäsi kuntoon -dieetillä".Siinä yhdistellään ruoat oikein.Ei siis proteiineja ja hiilareita samalla aterialla.Jos syöt esim. broilerinpihvin,ni sen kanssa syöt vaan kasvista,esim.salaattia.Rasvaa saat käyttää eli kastiketta salaattiin.Jos hiilarit himottaa,ni sama juttu.Perunoiden kanssa vaan salaattia,voita voit dippailla perunaan.

Mä laitoin sit leivän päälle avokadoa siivuina,ituja ja tomaattia.Kokeile oli hemmetin hyvää siten.
Jos pidät puuroista,laita sen päälle joko pelkkää rasvaa tai marjoja tai -sosetta

Kokeile karppausta? Tai jätä ainakin turhat hiilarit pois?

Mun eilinen ruoka esimerkki

Aamulla kahvia pari kuppia ja 2 keitettyä munaa

Lounas fetasalaattia kipollinen

Päivällinen 2 naudan ulkofilepihvia maustevoilla ja salaattia

Alkuperäinen kirjoittaja ex-tiinemamma:
Laihdutin itse aikanaan aika paljon "elämäsi kuntoon -dieetillä".Siinä yhdistellään ruoat oikein.Ei siis proteiineja ja hiilareita samalla aterialla.Jos syöt esim. broilerinpihvin,ni sen kanssa syöt vaan kasvista,esim.salaattia.Rasvaa saat käyttää eli kastiketta salaattiin.Jos hiilarit himottaa,ni sama juttu.Perunoiden kanssa vaan salaattia,voita voit dippailla perunaan.

Mä laitoin sit leivän päälle avokadoa siivuina,ituja ja tomaattia.Kokeile oli hemmetin hyvää siten.
Jos pidät puuroista,laita sen päälle joko pelkkää rasvaa tai marjoja tai -sosetta

niin toi kirja on Harvey ja Marilyn Diamondin opus.Sielä on myös reseptejä.

Aamulla: Rahkaa, maitoa, marjoja tehosekottimeen ja jos haluaa niin lisätä vaikka leseitä tai hiutaleita.
Lounas: Pihvi ja salaattia
Välipala: 100% ruisleipää siivu ja majoneesia ja tonnikalaa öljyssä
Päivällinen: Kalaa ja salaattia
Iltapala: Kananmunavoileipä 100% ruisleipä

Lihottaako muuten kahvi tai tee? Ihan pieni tilkka maitoa seassa.
Minä juon iltaisin mnesti teetä,ettei tulisi syötyä kovin,montakin kupillista. Ja päivällä tulee kahvia litkittyä liikaakin.
Olen saanut puotettua nyt 6-7 kiloa,mutta siihen on mennyt yli 3 kk ja nyt vähän junnaa. Mutta eikö se ole että hiljaa hyvä tulee!? :)
Paljonkohan minun ihannepaino on,jos olen 161cm pitkä?

Ja anteeksi ap,kun sekaannuin ketjuusi :)

Kiitos kaikista vastauksista. :wave:

Tuota karppausta olen myös miettinyt kun olen sitä niin monen nähnyt kehuvan mutta en tiedä siitä mitään. Olisko netissä jotain kattavaa tietopakettia tuosta?
Ja ex-tiinemamma, kiitos kirjavinkistä. :D