Voisiko olla kasvukipuja? 3,5-vuotiaan levottomat yöt ajoittain...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Yleisesti ottaen suht hyvin nukkuu, mitä nyt unia näkee jne. Tulee joka yö meidän väliin nukkumaan.

Mutta nyt ollut muutamana yönä tosi levotonta. Valvoskelee yöllä ja yrittää saada unta, heiluttelee jalkojaan jne.. saattaa mennä tuntikin. Kysyin sattuuko johonkin, niin tyttö sanoi että en voi tietää.. ja sitten pyysi sukkia jalkaan ja sanoi että varpaisiin sattuu... Vesirokko ollut hänellä juuri ja näppylät rupivaiheessa, mutta tuon kutinavaiheen jälkeen ollut jo muutama tosi hyvä yö, joten en usko tuon siitä johtuvan.

Voisiko nuo levottomat hetket yöllä johtua kasvukivuista? joita tyttö ei vaan ehkä itse osaa paikantaa...? Vai mistä voisi olla kyse?

Korvatulehdusten aikaan on samanlainen, mutta siihen nyt aina liittynyt kyllä kuume ja syömättömyyskin. Viime lauantaina korvatkin katsottiin ja ne ok...

Luulen että vaistosi osuu oikeaan.
Meillä oli tytöllä samaa tuossa iässä ja oikeestaan jatkuu vieläkin satunnaisesti vaikkakaan ei joka yö.
Meillä tytöllä ollut pari tosi nopeaa kasvupyrähdystä,on kasvanut vuoden aikana pituutta 13cm joten en yhtään ihmettele että särkee.
Satunnaisesti on annettu yöksi pamolia että saa nukutuksi.

Meillä samanikäinen poika valttelee joskus yöllä vanhempien väliin kipitettyään että jalkoihin sattuu (pohkeisiin) ja olen ajatellut että saattavat olla kasvukipuja. Tuntuu että hieronta ja lämpö helpottaa. Varpaissa tuskin voi tuntua kasvukipuja (?)

[QUOTE="tipi";23214202]Meillä samanikäinen poika valttelee joskus yöllä vanhempien väliin kipitettyään että jalkoihin sattuu (pohkeisiin) ja olen ajatellut että saattavat olla kasvukipuja. Tuntuu että hieronta ja lämpö helpottaa. Varpaissa tuskin voi tuntua kasvukipuja (?)[/QUOTE]

Joo en ajatellutkaan että varpaissa olisi, ajattelin että tyttö ei ehkä itse osaa sanoa mihinkä sattuu?

Tartteeko näitten takia lääkäriin juoksuttaa?
Päivisin siis kaikki ok.

[QUOTE="aloittaja";23214281]Joo en ajatellutkaan että varpaissa olisi, ajattelin että tyttö ei ehkä itse osaa sanoa mihinkä sattuu?

Tartteeko näitten takia lääkäriin juoksuttaa?
Päivisin siis kaikki ok.[/QUOTE]

Samoin ajattelin mutten tajunnut kirjottaa (eli siis ei osaa sanoa tarkkaan mihin sattuu). Ei tarvitse lääkäriin viedä, on ihan normaalia.

Yhteistyössä