Voisikos joku kielinero avustaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hihhiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hihhiii

Vieras
Mulle tuli sähköpostia, jossa kerrottiin että olen voittanut 500 000 puntaa arvassa, muistan kyllä että tuohon arvontaan osallistuinkin. Kaikki muu on selvää, ei ole kysytty luottokortin nroita tai mitään muuta kuin nimi ja osoite (epäilin ensin huijaukseksi, enkä kyllä luota vieläkään ennen kuin rahat todella näen :D ) mutta tuo sivusto http://knoxlottoinc.freehostia.com/about.htm joka on sähköpostien lopussa ollut, siihen kaipaisin hieman suomennoksia... Ja mikä parasta, jos jollakin olisi kokemusta tai osaisi jotain sanoa kyseisestä sivustosta.

Jos tuo on huijausta niin miksi he kyselevät tietoja, mutta eivät silti mitään sellaisia tietoja joilla oikeasti voisi "huijata"? Esim juurikin luottokortin nro tai jotain.. Ja kun olen tuollaiseen arvontaan osallistunut. Siksi mietin onko mahdollista kuitenkin :whistle:

mutta jos vastaat niin laittavat sulle roskapostia ihan helvetisti joka päivä.

Olen jo vastannut ja vaihtanut pari sähköpostia heidän kanssaan. Sähköpostit ovat hyvää suomenkieltä, ei mitään tönkköä kuten odottaisi :D Enempiä roskaposteja ei ole tullut...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niitä kysytäänkin myöhemmin kun "voittaja" haluaa ne ahneuksissaan antaa. Hei haloo!!!!

Noh, vaikka kuinka ahne olenkin niin siinä vaiheessa jos aletaan kysellä henkilötunnuksia, luottokortin nroa tms nii ei tipu...

Uskaltaakohan tuollaiseen sitten edes pelkkää pankkitilin nroa antaa? Vaikka jonkun sellaisen tilin jossa ei rahaa liiku muuten ollenkaan kuin satunnaisesti ehkä...

No miksei niitä rahoja ole jo maksettu sinulle, vaan haluavat käydä kanssasi sähköpostikeskusteluja (mistä aiheesta?)?

Keskustelut on käyty nimenomaan siitä, miten saisin palkinnon (minä kysyin ) sain vastauksen jossa pyydettiin nimi ja osoite ja sitten tuli kiitosviesti jossa pyydettiin laittamaan spostia heidän pankin edustajalle (pankki on kuin onkin olemassa ) ei sen kummempaa...

Voi rassukka, sinua on todella viilattu linssiin. =) Tai ainakin yrittävät kovasti, joten suosittelen lopettamaan kun vielä voit.

Googleta, jos haluat ko. huijauksesta löytää lisää tietoja.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Voi rassukka, sinua on todella viilattu linssiin. =) Tai ainakin yrittävät kovasti, joten suosittelen lopettamaan kun vielä voit.

Google on laulanut mutta en jaksa englanninkielisiä sepustuksia lukea. Mikäli jotain suomalaista löytyy niin mielellään luen. Ja ei, minua ei ole vielä viilannut kukaan linssiin, koska hetkeäkään en ole uskonut rahoihin ennen kuin ne näen :whistle:

Mielenkiintoni heräsi ainoastaan siksi että olen osallistunut kyseiseen arvontaan.

No miten saisit sen palkinnon? Miksi et vastaa sille pankille ja pyydä shekkiä? Älä sitten ylläty, kun sieltä lähetetään sinulle "maksuvarmistus", mutta ensin sinun pitää maksaa vähän "käsittelykuluja" ja "veroja", ennenkuin maksun tilillesi voi siirtää.. Mutta nosta ihmeessä voittosi, onhan 500 000£ ihan mukava summa. Onnea!

Alkuperäinen kirjoittaja hihhiii:
Alkuperäinen kirjoittaja evita:

Google on laulanut mutta en jaksa englanninkielisiä sepustuksia lukea. Mikäli jotain suomalaista löytyy niin mielellään luen. Ja ei, minua ei ole vielä viilannut kukaan linssiin, koska hetkeäkään en ole uskonut rahoihin ennen kuin ne näen :whistle:

Mielenkiintoni heräsi ainoastaan siksi että olen osallistunut kyseiseen arvontaan.

Ei siitä valitettavasti suomeksi löydy paljonkaan, koska se toimii nimenomaan kansainvälisesti ja käyttää vain niitä surkeita käännösrobotteja tuottamaan "suomenkielistä" tekstiä - niistä viesteistähän näkee, että ne ovat maailman huonointa suomea.

Mutta englanninkielisillä sivustoilla toistuvat aika usein sanat petos, huijaus yms., joten siitä voit päätellä aika paljon jotakin. =)

Joku nyt ei ole selvää arvon palstailijoille, suomenkieli spostiviesteissä oli hyvää, ei mitään sönkköä mitä odottaisi. Toisekseen mitään en aio maksaa mihinkään, jääköön rahat sitten saamatta vaikka. Sivustolla kyllä luki ettei mitään prosentteja tai maksuja edes mene voitosta. Noh, katsotaan...

Joku nyt ei ole selvää arvon palstailijoille, suomenkieli spostiviesteissä oli hyvää, ei mitään sönkköä mitä odottaisi. Toisekseen mitään en aio maksaa mihinkään, jääköön rahat sitten saamatta vaikka. Sivustolla kyllä luki ettei mitään prosentteja tai maksuja edes mene voitosta. Noh, katsotaan...

Heh, ei tietenkään siitä "voitosta" mitään oteta (tyhjästä on paha nyhjäistä), vaan sinun pitää omista rahoistasi maksaa, että saat sen 500 000. Mutta jos mielestäsi sinua ei huijata, ja rahat vain odottavat noutajaansa, niin hae ihmeessä pois.

Heh, ei tietenkään siitä "voitosta" mitään oteta (tyhjästä on paha nyhjäistä), vaan sinun pitää omista rahoistasi maksaa, että saat sen 500 000. Mutta jos mielestäsi sinua ei huijata, ja rahat vain odottavat noutajaansa, niin hae ihmeessä pois.

Et vissin vieläkään ymmärtänyt mitä olen kirjoittanut tähän ketjuun... :whistle: OLENKO JOSSAIN VÄLISSÄ SANONUT ETTÄ HITSIT SIELÄ NE RAHAT ODOTTAA, OLENKO SANONUT ETTÄ AION JOTAIN JOHONKIN MAKSAA? OLENKO SANONUT ETTÄ EI VOI OLLA HUIJAUSTA?

Muutkin ovat saaneet noita "voittoja"

"Knox Lotto Inc Erän numero: 783023042009 Voittajat numero: 9983728930283 Ohje: KN/LO/INC/0783 Dear Winner, Haluamme kiittää teitä sähköpostia onnistutaan tietokoneen äänestyksessä. Syynä on edistää Internetin käyttäjille sponsoroi hevosurheilukilpailuihin vedonlyönti. Your e-mail liittyvät lippu / 82333216788 erän numero, joka teki Lucky Numbers seuraavasti: 9983728930283, saat määrä tehdä 500,000.00 kiloa. (Ison-Britannian punta) Miten hakea palkinnon, ota yhteyttä edustaja Lontoossa, The Guardian, Fred web-mail: fredwebb@knoxlottoinc.com Kohderyhmä: Kaikki voitot on käytettävä 2 viikon sisällä, muuten kaikki varat palautetaan käyttämättä ja lopulta lahjoitti hyväntekeväisyysjärjestöille. Ystävällisin terveisin Dorothy Pierce (Koordinaattori)"

http://www.consumerfraudreporting.org/lotteryscam_UKPremier.php

Alkuperäinen kirjoittaja janttu:
Muutkin ovat saaneet noita "voittoja"

"Knox Lotto Inc Erän numero: 783023042009 Voittajat numero: 9983728930283 Ohje: KN/LO/INC/0783 Dear Winner, Haluamme kiittää teitä sähköpostia onnistutaan tietokoneen äänestyksessä. Syynä on edistää Internetin käyttäjille sponsoroi hevosurheilukilpailuihin vedonlyönti. Your e-mail liittyvät lippu / 82333216788 erän numero, joka teki Lucky Numbers seuraavasti: 9983728930283, saat määrä tehdä 500,000.00 kiloa. (Ison-Britannian punta) Miten hakea palkinnon, ota yhteyttä edustaja Lontoossa, The Guardian, Fred web-mail: fredwebb@knoxlottoinc.com Kohderyhmä: Kaikki voitot on käytettävä 2 viikon sisällä, muuten kaikki varat palautetaan käyttämättä ja lopulta lahjoitti hyväntekeväisyysjärjestöille. Ystävällisin terveisin Dorothy Pierce (Koordinaattori)"

http://www.consumerfraudreporting.org/lotteryscam_UKPremier.php

Tuo on samanlainen viesti minkä itse sain mutta minulla se suomenkieli oli kyllä melkolailla täydellistä eikä tuollaista sössötystä...

Et vissin vieläkään ymmärtänyt mitä olen kirjoittanut tähän ketjuun... :whistle: OLENKO JOSSAIN VÄLISSÄ SANONUT ETTÄ HITSIT SIELÄ NE RAHAT ODOTTAA, OLENKO SANONUT ETTÄ AION JOTAIN JOHONKIN MAKSAA? OLENKO SANONUT ETTÄ EI VOI OLLA HUIJAUSTA?

Älä nyt siihen synnytä, herranenaika.. Ei se raha näköjään onnea tuo. Mutta onnea vielä kerran voitostasi, ja nauti rahoista.

Eipä yhtään yllätä, että tuo kontaktiosoite, joka linkittämälläsi sivulla on, ei ole oikea. Postinumero ja katuosoite ovat aivan eri paikassa (mikä siis ei ole mahdollista oikeassa osoitteessa..)

Yhteistyössä