voisinko olla raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hempukka87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hempukka87

Jäsen
31.05.2007
475
0
16
Elikkä niinku noissa pinoissa kirjoittelin, niin menkat tulivat viikon myöhässä ja nyt sitten alkanut tulla ihan sairasta huimaamista, kerran on jo taju lähtenyt, lisäksi pahoinvointia ja tuossa viikonlopun ja eilisen oksennellut, lauantaina tuli oikeen sappinestettä. Ja tosiaan tää huimaus on jotain ihan järkkyä, jouduin sairaslomaakin ottamaan kun en pysty edes suorassa kävelemään. Tosin lämpötila ollut vaan 35.8astetta...
Mutta siis mietinkin et voiko olla mahdollista et olisin raskaana vaikka nuo menkat tulikin ja vähän ennen sitä tehty testi oli nega? Onko kellään ollut samanlaista? Pelottaa vaan niin hirveesti et olis kyse jostain vakavammasta kun on niin hirveä olo...
Kuinka esim. sen verestä otettavan testin olis mahdollista saada, riittääkö nämä perusteluksi?
Vastatkaa pliis!

Kyllähän joillekin tulee tosi kovaa huonovointisuuttaa alkuraskaudesta. Sitä on kuitenkin vaikea ilman tutkimuksia tietää, mihin nuo oireet ensisijaisesti viittaavat, joten suosittelisin varaamaan ajan lääkärille, jossa sitten ohjaavat raskaustestiin/muihin tutkimuksiin. Pikaista paranemista ja pidän peukkuja, että se olisi se pieni maha-asukki joka aiheuttaa pahaa oloa.

:hug: ootko testannut vielä uudelleen menkkojen jälkeen? itse tekisin testin kotona ja sitten lekurille jos se on nega. itseäni nykyään huimaa niin että seinistä pitää ottaa kiinni :o

toivottavasti se on salamatkustaja joka oireet aiheuttaa. toivotaan parasta!

Kiitoksia kaikille! :flower:
Itsekin olen tuota aivokasvainta alkanut epäilemään, koska kesällä alkoivat kaksoiskuvien näkeminen, josta tulikin jatkuva, mutta jotenkin totuin siihen, ajoin autolla toinen silmä lapun alla ja töissä olin normisti. Ja nyt tosiaan tämä kauhea huimaus...
Toivon todellakin et kyse olisi raskaudesta, koska työkuntokin on mennyt ja joudun sairaslomalla olemaan. Neurologille on lähete laitettu, muttei aikaa oo tullut (juuri nuo kaksoiskuvat). Ja pelottaa tosissaan ihan hirveästi, olen yrittänyt kaikilta ystäviltä joilla jotakin sosiaalipuolen koulutusta kysellä asiasta. Välillä tekisi mieli vaan rääkyä ja huuta kun pelottaa niin hirveästi. tuntuu et tuun hulluksi vielä tämän asian kanssa. Tosin tuohon raskauteen en oikeestaan jaksa uskoa, kun yritystä niin kauan jo takana... :'( |O

Älkääs nyt pelotelko aivokasvaimilla. Kyseessä voi olla kohonnut verenpaine tai pahasti jumiintuneet niska-hartiaseudun lihakset. :hug:

Pahanlaatuista migreeniä minäkin kyl veikkailisin... :snotty:

Mullakin huimailee ihan mukavan usein. On ns. asentohuimausta eli tulee yleensä pään kääntämisestä ja muista vastaavista liikkeistä. Kävin gynellä keskiviikkona ja lääkäri tutki samalla huimauksen syytä. Teki jotain neurologisia testejä tyyliin onko kehon liikkeet ja kosketusaistimukset symmetrisiä. Esimerkiksi seisot silmät kiinni ja kosketat suoriksi ojennettujen käsien etusormella nenää vuorotellen...testailihan tuo refleksejäkin ja silmät sekä korvat. Kaikki ok. Niska-hartiaseutu taas tosi jännittynyt ja kipeä. Eli huimaus johtuu ainakin mulla ilmeisesti siitä. Asentohuimauksen pitäis kuulemma mennä ohi kuukaudessa-parissa. Testattiinkos Hempukka sulta noita juttuja enneku sait lähetteen?

Toki migreeni on mahdollinen varsinki noiden näköaistimusten perusteella. Eikä raskauskaan niin mahdoton vaihtoehto ole. Joillakin ihmisillä virtsasta tehty raskaustesti antaa plussan tosi myöhään ja vauvavuodoksi sanottuja ns. "kuukautisia" voi tulla vielä ihan raskauden loppumetreilläkin.

Toivon kovasti puolestasi että oireesi ovat syntyneet uuden asukkaan rakentaessa sinuun yksiötään :hug:

Kiitoksia kaikille tuesta! :hug:
En oikeen tohon migreenin usko, koska migreeni mulla on todettu jo 3 vuotta sitten eikä siihen oo koskaan liittynyt kaksoiskuvia tai huimausta noin pahana. Enkä myöskään niska-hartiakipuilua huimauksen syyksi laittaisi koska juuri tuon migreenin takia käyn säännöllisesti fysioterapeutilla.
Ja sitten toi Menierin tauti, käsittääkseni siihen liittyy kuulon huononemista yms. eikä kuulossa tai korvissa ole mitään muutosta...
Enkä tuota asentohuimaustakaan kyl veikkaisi koska tuo huimaus tuli yhtäkkiä ja hirveen voimakkaana, ja lisäks kun on noi kaksoiskuvat, jotka nekin nyt kesällä tulleet...
Mut kiitoksia kaikille arvauksista, lisää arvauksia saa heittää! Maanantaina pitäis testi tulla postissa, sitten saa ainakin raskausvaihtoehdon sulkea pois. Olen sen kyl muutenkin jo sulkenut kun olo on sellainen et ovis tulossa.
Niin joo ja nyt on lisäks ollut selkä hirveen kipee, lapaluitten kohdalla ja lisäksi välillä särkee päätä, ja ei auta migreeni- eikä jännityspäänsärkylääkkeet siihen. Laitoin kuukleen oireet niin vastauksia tuli: psykomaattinen oireilu, MS-tauti, aivokasvain, kilpirauhasvaivat... Näistä sitten arpomaan :whistle:

Yhteistyössä