Voisinko tehdä tällaisen etikettivirheen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnsku

Aktiivinen jäsen
12.01.2007
7 767
0
36
Olen menossa lauantaina mieheni kanssa sellaisiin joka vuotisiin ison firman juhliin, joihin kuuluu pukeutua. Naisillakin aina pitkät iltapuvut. Kutsussakin mainitaan, että "liehuvat helmat" tmv.

Mutta kun.. mulla on nyt tää vauvamaha ja en ole raaskinut paria sataa tuhlata yksiin juhliin, ei kai niitä halvalla mistään saa. H&m:lla ei ollut mitään juhlavaatetta. Vuokraus yhdeksi illaksi näkyy maksavan 90 euroa jostain liikkeestä.

On siellä joillain vanhemmilla naisilla ollut muunlaistakin asua, mutta itsestä tuntuu nololta.

Olis sellainen juhlava tunika ja mustat housut :ashamed:

kyl mä ainakin voisinsellaset päälleni laittaa..eiköhän raskaana olevalle voi ola eri kohtelu enkä usko siitä kenenkään repivän peliverkkareitaan ; D
eri asia olis jos vetäsisit minarin jalkaan....

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Mä ainakin menisin. Pistäisin muuten sitten itseäni ihan juhlavaksi (etten ihan arkiselta näyttäis).

Eiköhän kaikki tajua, et raskaanaolevan vaatevarasto on yleensä vähän suppeampi.. B)

Olen menossa onneksi kampaukseen ja meikkiin ennen juhlia ja on ihan juhlavat korut. Nyt alan jo uskoa, että sehän on jo paljon se =) Kiitos!

Mun mielestä et voi. Jos juhlissa on esim. miehillä pukukoodi niin ei sinne voi mennä farkuissa ja neuleessa vaikka olisivat siistit ja kivat.
Koita kysellä tutuilta. Ja vanhojen vaatteiden kirppareilta olen tehnyt löytöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Mun mielestä et voi. Jos juhlissa on esim. miehillä pukukoodi niin ei sinne voi mennä farkuissa ja neuleessa vaikka olisivat siistit ja kivat.
Koita kysellä tutuilta. Ja vanhojen vaatteiden kirppareilta olen tehnyt löytöjä.

Voih! Just kun mä ehdin huokaista helpotuksesta.. Tulee vaan niin kamala kiirekin, kun en ole hölmö aikaisemmin tehnyt asialle mitään. En ole koskaan löytänyt kirpparilta mitään iltapukua mammaversiona :/
Mutta oli rakentavaa toki kuulla tämäkin mielipide.

Toisaalta, suurin osa on loppuillasta niin kännissä, että ei ne muidenkaan rouvien etiketit aina pysy kohdillaan :D Jos mä panostan tänä vuonna käyttäytymiseen? =)

Peesaan vieras j:tä, munkaan mielestä et voi mennä casual-asussa jos kutsussa on mainittu jotain muuta. Jos et löydä tilaisuuteen sopivaa asua vaikka lainaamalla niin mun mielestä sit täytyy jäädä pois juhlista. Tylsäähän se on mutta ei sekään tunnu kivalta jos olo on koko ajan sellainen ettei kuulu joukkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
ootko minkä kokoinen??
Mulla olis täällä kotona ihana vaaleansininen mammamallinen juhlamekko :whistle:

Olen kokoa 38. Äitiysvaatteet, joita käytän ovat kokoa M. Sen verran tullut kiloja ettei älläkään liian iso ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
ootko minkä kokoinen??
Mulla olis täällä kotona ihana vaaleansininen mammamallinen juhlamekko :whistle:

Olen kokoa 38. Äitiysvaatteet, joita käytän ovat kokoa M. Sen verran tullut kiloja ettei älläkään liian iso ole.

hih, tuo on kokoa xl, mulla kun oli iso maha. Ja oon sen 174cm pitkä :)
Olisit saanut lainaan, mut voipi sit olla iso :D

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
ootko minkä kokoinen??

hih, tuo on kokoa xl, mulla kun oli iso maha. Ja oon sen 174cm pitkä :)
Olisit saanut lainaan, mut voipi sit olla iso :D
Tosi nätti on. Luulen vaan, että saattaa olla iso, jos ei ole mitään olkaimia tai muuta. Kiitos silti, kauniisti ajateltu

:)

Jos sulla on pituutta tarpeeksi niin varmaan tuo puku on ihan hyvä, laita nykymuodin mukaisesti vaikka nauha rintojen alle ellei muuten ole hyvä, mä ottaisin tuon puvun.

on, että en menisi
jos on annettu pukukoodi niin kyllä sitä PITÄIS noudattaa
just tätä varten on pukuvuokraamot, josta voi vuokrata puvun tai sitten pitää jäädä kotiin

näin se vaan on

Jospa löytäisit vielä jostain mustan pitkän hameen, sellasta vähän venyvää kangasta ja sit se tunika? On pinnaltaan sellanen vähän kiiltävä koska on sitä venyvää kangasta. Oon sellasen nähnyt juhlisa yhdellä raskaana olevalla ja oli hyvännäköinen.. merkkiä en nyt muista. Mutta niitä voi saada ihan mammavaateliikkeistä tms. jos vielä ostoksille ehdit.. tai laita ostoilmoitus vaikka tänne kaksplussan sivuille..siis äitiysiltapuvusta.

Yhteistyössä