voisitko elää tälläisten sääntöjen mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

plääh

Aktiivinen jäsen
05.12.2007
15 531
1
36
1. Älä kerro mielipidettäsi tai anna neuvoja, ellei niitä sinulta pyydetä.

2. Älä kerro ongelmiasi toisille, ellet ole aivan varma, että he haluavat kuulla niistä.

3. Ollessasi toisen kodissa vieraana, osoita hänelle kunnioitusta tai älä mene sinne.

4. Jos vieras kodissasi häiritsee sinua, kohtele häntä julmasti ja armoa antamatta.

5. Älä tee seksuaalisia lähentely-yrityksiä ellet ole saanut selvää seksuaalista kutsua.

6. Älä ota sitä, mikä on toisen omaa, ellei hän halua selvästi luopua siitä.

7. Myönnä magian voima, jos olet käyttänyt sitä ja saanut haluamasi. Jos kiellät magian voiman kutsuttuasi sitä, menetät kaiken sen avulla saavuttamasi.

8. Älä valita mistään, mikä ei kosketa sinua henkilökohtaisesti.

9. Älä tee pahaa lapsille.

10. Älä tapa ei-ihmiseläimiä paitsi itsepuolustukseksi tai ravinnoksesi.

11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet.

entä voisitko arvostaa ihmisen lihallisuutta ja nähdä elämän tässä ja nyt, ainoana merkityksellisenä todellisuutena. Tuonpuoleinen jäisi korkeintaan epämääräiseksi arvailuksi, tai sen kiistäisit kokonaan

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
entä voisitko arvostaa ihmisen lihallisuutta ja nähdä elämän tässä ja nyt, ainoana merkityksellisenä todellisuutena. Tuonpuoleinen jäisi korkeintaan epämääräiseksi arvailuksi, tai sen kiistäisit kokonaan

Voin.

En oikein sitäkään. Joku tasapaino pitää olla.

siis hui nuo kuulosti ihan exän periaatteilta (paitsi tuo magia juttu) Ihan sydän löi tyhjää... Onneksi ei mulle tuu enää kukaan latelee tollasia elämän asenteita, saati sitten pakota elemään niiden mukaan.
Vaikka kyllä sillä oli muitakin pirun sekopäisiä aatteita elämän suhteen!!

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

mitä siellä toisella puolella sitte pitäis olla? kuitenkaan kukaan ei sitä koe koskaan ja se on keksitty vain elämään jääneille lohdukkeeksi

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

mitä siellä toisella puolella sitte pitäis olla? kuitenkaan kukaan ei sitä koe koskaan ja se on keksitty vain elämään jääneille lohdukkeeksi

Mut sit mitäs jos onkin? Kaikenlaistahan voi itsekukin väittää. Mä voin väittää, että mulla on semmonen kokemus, että musta on pidetty huolta ja oon tuntenut olevani rakastettu. Jumala on pitänyt musta huolta. En mä muuta osaa sanoo. En mä osaa sanoo mitään semmosta, että sä vakuuttuisit. Sen mä voin sanoo, et jeesus kauheesti meitä rakastaa. En mä muuta tiä. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Ap, mistä nämä säännöt oikein ovat?

Levaleylaisen opin maan säännöt

Ahaa, ihan vieras juttu minulle.

kannattaa tutustua eikä pelästyä joistan säännöistä. yksi pointti tuossa on että itse olet oma jumalasi jota kunnioitten elät

kannattaa tutustua eikä pelästyä joistan säännöistä. yksi pointti tuossa on että itse olet oma jumalasi jota kunnioitten elät

En taida kyllä kiinnostua säännöistä, joissa kehotetaan tuhoamaan muita/muuta.... Mutta ei se tietenkään estä ottamasta selvää.

yksi pointti tuossa on että itse olet oma jumalasi jota kunnioitten elät

Mä tykkään tästä ajatuksesta. Luin noita sääntöjä miehelle joskus ja kysyin miltä kuulostaa. Mies tuumasi että ihan fiksulta kuulostaa ja oli muuten melkoisen yllättynyt kun kuuli mistä ne säännöt ovat peräisin.

En taida kyllä kiinnostua säännöistä, joissa kehotetaan tuhoamaan muita/muuta.... Mutta ei se tietenkään estä ottamasta selvää.

no kuka uskovainen elää täysin raamatunopin mukaan? taitaa jokainen uskomuksesta riippumatta valita ne omat säännöt sieltä joita noudattaa

no kuka uskovainen elää täysin raamatunopin mukaan? taitaa jokainen uskomuksesta riippumatta valita ne omat säännöt sieltä joita noudattaa

En osaa sanoa, kun en ole uskovainenkaan. Kuten sanottu, tuo nimikin on minulle vieras, joten en osaa siitä sen enempää sanoa. Mutta kuin sen, että jos on olemassa jotkut säännöt, joissa kehotetaan tuohoamaan toisia, niin se ei varmaankaan ole minua varten. Minua vaivaisi ajatus siitä, että koitan elää jonkun "systeemin" mukaan, johon kuuluu tuollaista tuhoamisen "vaatimusta".