Voisko joku auttaa mua järkeilemään mun tilinauhaa?

pypylleröinen

Aktiivinen jäsen
05.07.2010
1 890
0
36
Palkka on siis maksettu 2 viikonlopusta, ja yhdestä viikosta. Arkisin tunteja 4h/pvä, viikonloppuna 3h/pvä. Tässä tilinauhassa 18. ja 19.6. ja 25.-30.6. Tilinauhassa lukee näin:

korvaus / h / palkka / yht
palkka / 28 / 9,87 / 276,36 (ok)
SU-korvaus / 6 / 9,87 / 59,22 (ok)
arkipyhä-"- / 6 / 9,87 / 59,22 (???)

eli toi arkipyhäkorvaus; 6tuntia, eli siis sen tarvii sisältää 2 lauantaita, eikö? Mut toinen tehdyistä lauantaista on pyhä (juhannuspäivä), toinen ihan tavallinen lauantai. Tuli juhannuspäivästä kakssatasta, vai molemmista lauantaista satasta? Ton tarkempaa erittelyä ei palkanlaskijalta tullut, ja aloin nyt miettiä, että onko lauantaitki aina tuplapäiviä...

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="mä";24128452]Teitkö jussiaattona töitä? Se on myös arkipyhä.[/QUOTE]

Näin. Se juhannusaatto on arkipyhä, eli sait sekä palkan että arkipyhäkorvauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;24128727:
Eli perjantaina? En tehnyt.

No mut sait siltä arkipyhäkorvauksen ja siltä lauantailta tuplapalkan... Eli molemmilta päiviltä kuitenkin arkipyhäkorvauksen. Vaan miksi se on 6h, kun eikös sen pitäis olla 7?

[QUOTE="Noo";24128476]Olet tehnyt yhteensä 28 tuntia, joista olet saanut pyhäkorvausta 6t ja arkipyhäkorvausta 6t.[/QUOTE]

Lainaan itseäni: Mielestäni olet saanut 3t liikaa arkipyhäkorvausta ellei sitten 25.6. juhannuspäivästä teillä makseta 200% korvausta normaalin tuntipalkan lisäksi.

Nii, no ku mä en tiedä miten nuo lisät meillä maksetaan, se tässä onkin ongelma. Oon tehnyt siis tohon tilinauhaan 2 lauantaita (3h/pvä) ja samoin 2 sunnuntaita. Ja 6h on niitä maksettu molempia, siis sekä sunnuntaikorvauksia, että arkipyhiä. Mutta siis joko mä oon saanut juhannuslauantaista 9h palkan (eli 3h laskettu tohon 28tuntiin, ja lisäks 6h lisinä, samoin kun sunnuntaina), tai sit mä oon saanut molemmista lauantaista 6h palkan... Mut kumpi? Musta toi on tosi sekava nauha... :/ Ja siis siinä lukee just samoin kun tähän kirjotin...

[QUOTE="vieras";24129191]Ei tavallinen lauantai ole arkipyhä.[/QUOTE]

Nii, ei munkaan mielestä. Mutta kun joka alalla ei oo samat jutut noissa lisissä. Voisko sitten muka juhannuspäivästä tulla kolminkertanen palkka? Ei sekään kai mun mielestä ihan normaalia... Siks mä tätä nyt ihmettelenki...

Oon siis ollut töissä
la 18.6.
su 19.6
la 25.6
su 26.
ma 27.
ti 28.
ke 29.
to 30.6...

Yhteistyössä