voisko joku oikeesti vastata? tosi kiitollinen olisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olkapää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olkapää

Vieras
Ongelmani on tämä:

Muutama viikko sitten, tarkemmin ottaen 12.11. oikea olkapääni meni sijoiltaan. Se saatiin takaisin paikoilleen päivystyksessä (2 helvetillistä tuntia takana). Lääkäri kirjoitti 5 päivää sairaslomaa. Loman jälkeen menin normaalisti töihin, mutta kesken päivän lähdin kotiin koska kättä alkoi särkeä enkä uskaltanut sillä juuri mitään raskasta tehdä. No ei muuta kuin seuraavana aamuna lääkäriin, s-loma 18.11-2.12. Eli huomiseen asti. No nyt mä olen sitten kahden vaiheilla soittaakko huomenna aamulla lääkäriin vai mennä töihin perjantaina. Kättä ei erityisemmin levossa särje, mutta välillä kun jotain vähän raskaampaa teen, kättä vähän särkee. Käsi tuntuu jotenkin löysältä tai jotain, vaikea selittää.. Sunnuntai-aamuna kun heräsin, käsi oli aivan outo. Silloin sitä särki ja muljahteli kummallisesti.. En tiedä uskallanko mennä töihin (lähihoitajana vanhusten asumisyksikössä) nostelemaan ja riuhtomaan käteni kanssa. Lääkäri laittoi lähetteen olkapään röntgen ja uä, mutta seuraava vapaa aika vasta 21.12 !!!

Apua mitä mä teen!

Mä en menisi nostelemaan mutta voisin mennä töihin ja sopia pomon kanssa korvaavista työtehtävistä sen aikaa että käsi saadaan kuvattua ja varmistettua että se on terve.

Mä en menisi nostelemaan mutta voisin mennä töihin ja sopia pomon kanssa korvaavista työtehtävistä sen aikaa että käsi saadaan kuvattua ja varmistettua että se on terve.

Ei ole mahdollista tehdä korvaavia työtehtäviä..
Mutta kaippa mä aamulla sitten pirautan tk:hon ja pyydän lisää saikkua. Hirvittää ajatuskin että se paukahtaa kesken kun esim. nostan 80-kiloista mummaa sängystä!

Menisin yksityiselle tutkituttamaan olkapään kunnolla. Missä tilanteessa se meni paikoiltaan?? Työpaikalla - työtapaturma? Vapaa-ajan tapaturma - onhan sulla vapaa-ajan tapaturmavakuutus?? Joten kulut sitten vaan sinne tapaturmavakuutukseen ja pääset heti tutkituttamaan olkapääsi.

[QUOTE="vieras";22574369]Menisin yksityiselle tutkituttamaan olkapään kunnolla. Missä tilanteessa se meni paikoiltaan?? Työpaikalla - työtapaturma? Vapaa-ajan tapaturma - onhan sulla vapaa-ajan tapaturmavakuutus?? Joten kulut sitten vaan sinne tapaturmavakuutukseen ja pääset heti tutkituttamaan olkapääsi.[/QUOTE]

Käsi meni sijoiltaan kun nousin sängystä. Kyllä. Kuulostaa hullulta mutta totta.. Tämä oli nyt kolmas kerta elämäni aikana kun se menee. Ensimmäisen kerran ala-asteikäisenä ja toisen kerran n. 5 vuotta sitten. Sekin tapahtui sillä lailla että olin nukkumassa, pidin oikeaa kättä pääni takana ja poikaystäväni tuli herättämään minua, jolloin säikähdin niin kovaa että olkapää meni sijoiltaan...

[QUOTE="alkup.";22574367]Ei ole mahdollista tehdä korvaavia työtehtäviä..
Mutta kaippa mä aamulla sitten pirautan tk:hon ja pyydän lisää saikkua. Hirvittää ajatuskin että se paukahtaa kesken kun esim. nostan 80-kiloista mummaa sängystä![/QUOTE]

Ai miksei? kai siellä töissä voi muutakin tehdä kuin nostella mummoja?

onko teillä potilasnostureita käytössä?

mä olin ns. aktiivisairaslomalla töistä monta viikkoa ennen äitiyslomalle jäämistä ja mun työnkuvasta rajattiin pois vuodepesut ja nostelut yms. Muuten tein samaa hommaa kuin siihenkin saakka. Työkaverit hoiti nosteluhommat.

Tosin Norjassa saa ottaa yhden ylim. työntekijän jos joku on aktiivisairaslomalla, koska sen ideana on myös se että jos tänään en koe olevani työkykyinen, voin levätä kotona ja siellä osastolla on sitten se mua korvaamaan otettu työntekijä kuitenkin töissä.

Ai miksei? kai siellä töissä voi muutakin tehdä kuin nostella mummoja?

onko teillä potilasnostureita käytössä?

mä olin ns. aktiivisairaslomalla töistä monta viikkoa ennen äitiyslomalle jäämistä ja mun työnkuvasta rajattiin pois vuodepesut ja nostelut yms. Muuten tein samaa hommaa kuin siihenkin saakka. Työkaverit hoiti nosteluhommat.

Tosin Norjassa saa ottaa yhden ylim. työntekijän jos joku on aktiivisairaslomalla, koska sen ideana on myös se että jos tänään en koe olevani työkykyinen, voin levätä kotona ja siellä osastolla on sitten se mua korvaamaan otettu työntekijä kuitenkin töissä.

Ei ole käytössä. No nyt mä käsitin itsekin kunnolla etten ole työkykyinen, en kai mä töihin voi mennä ja teetättää muilla omat työni vain sen takia että olen itse puolikuntoinen enkä kykene suoriutumaan normaaleista työtehtövistäni. Soitan aamulla lääkäriin. :)

[QUOTE="alkup.";22574407]Ei ole käytössä. No nyt mä käsitin itsekin kunnolla etten ole työkykyinen, en kai mä töihin voi mennä ja teetättää muilla omat työni vain sen takia että olen itse puolikuntoinen enkä kykene suoriutumaan normaaleista työtehtövistäni. Soitan aamulla lääkäriin. :)[/QUOTE]

hieno homma :)

ne nosturit on muuten tosi jees, kannattaa puhua niistä töissä jos on paljon sellasia asukkaita jotka on jalattomia tai ottaa huonosti jaloilleen... helpottaa kyllä työntekoa kummasti.

Yhteistyössä