P
"pelkuri"
Vieras
Tuli mieleen tuosta Jolie -jutusta, et pitäiskö mun hakeutua geenitestiin, kun mun isäni äidillä ja isäni toisella siskolla on ollut rintasyöpä. Siis mummollani ja tädilläni. Veikkaisin, että täti sairastui siihen 50-55 vuotiaana ja mummo ehkä samoissa lukemissa, tai 55-60. Mummo on jo kuollut, mutta ei kuollut rintasyöpään ja tätikin on jo reilusti yli kuudenkymmenen.
Eli isälläni on kaksi siskoa, joista toinen on sairastanut rintasyövän kuten äitinsäkin. Muista isän puolen sukulaisista ei ole mitään tietoa. Äitini puolelta en tiedä, enkä myöskään ole kuullut ko. tapauksista, että onko niitä ollut.
Mitä mieltä olette, olenko nyt turhaan huolissani? Molemmilla isäni siskoista on tyttäret, enkä usko että he kantavat huolta tästä asiasta, itse ainaisena pelkääjänä sain tämän jutun nyt päähäni, enkä pääse siitä eroon.
Niin voisko joku vääntää tämän mulle rautalangasta:
Rintasyövän perinnöllisyys - Syöpäjärjestöt
Eli isälläni on kaksi siskoa, joista toinen on sairastanut rintasyövän kuten äitinsäkin. Muista isän puolen sukulaisista ei ole mitään tietoa. Äitini puolelta en tiedä, enkä myöskään ole kuullut ko. tapauksista, että onko niitä ollut.
Mitä mieltä olette, olenko nyt turhaan huolissani? Molemmilla isäni siskoista on tyttäret, enkä usko että he kantavat huolta tästä asiasta, itse ainaisena pelkääjänä sain tämän jutun nyt päähäni, enkä pääse siitä eroon.
Niin voisko joku vääntää tämän mulle rautalangasta:
Rintasyövän perinnöllisyys - Syöpäjärjestöt