Voitin fobiani - osittain, huh että otti KOVILLE!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Panthera leo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Panthera leo

Aktiivinen jäsen
05.12.2006
5 202
0
36
Mulla on yks poskihammas alhaalta lohjennu, ja sunnuntaina se alko "ilmottelee" itsestään. Särky oli aluks ihan siedettävää (jos hammassärky voi kuunaan siedettävää ollakaan...), mutta su-ma yö heräilin parin tunnein välein säryn takia. Koitin laittaa kylmää alaleukaa vasten, ja tekipä mieli takoo tota alaleukaa seinäänkin.

No, enhän minä saanu aikaseks maanantaina aamusta soittaa hampilääkäriin, sen verran paha mulla toi hammaslääkärikammo. :ashamed: No se särky alko oleen niin helvetillistä, että soitin kuitenkin maanantaina - iltapäivästä, ja en tietenkään saanu heti aikaa, pyysivät soittamaan aamulla uudestaan.

Maanantai - tiistai välinen yö meni tunnin välein herätessä, särkylääkkeitä popsiessa ja itkuu vääntäessä. Tiistaina sitte soitin heti aamusta ajan, ja sainkin sen suht pian ja sellaselle hammaslääkärille joka käsittääkseni on "perehtynyt" pelkopotilaisiin. Tosin mua alko jo kaduttaa, että soitin koko aikaa, mutta lähdin kuitenkin, koska kivut oli niin hirvittäviä särkylääkkeestä huolimatta.

No, varottelin, että mua pelottaa ihan tosissaan ja että mulla tulee oksennusreaktio poran äänestä ja piikeistä, ja muutenkin jos kaivellaan mun suuta. Siinäpä sitte tuolissa istuin monttu auki ku jäykkä paska, sydän hakkas tuhatta ja sataa.

Pyysin pintapuudutetta ennenku törkkäis sen varsinaisen puudutuspiikin. Joo - sen pintapuudutteen kun se lääkäri sai tonne suun perälle mä aloin kakomaan vedet silmissä ja tuntuu että tukehdun justiinsa! Sain sitten piikin tohon hampaan molemmin puolin.

Siinä lääkäri sitten poraili ja putsas tota hammasta, kunnes sanoi, että hammas on kokonaan "kuollut", että sille pitää antaa juurihoitoo. No sitä se sitten tekikin siinä, mutta kun ei puudutusta oltu saatu oikeeseen paikkaan, niin ei siitä tullut juuri mitään ku sattu koko ajan. :|

Sai se onneks jonkuu verran sitä juurta putsattua kuitenkin, mutta ei ihan kokonaan, joten mulla on nyt sitten maanantaina hampaan poisto, päädyttiin tälläseen tulokseen sitten. Arvakkaas pelottaako? :ashamed:

Lääkekuurilla olen ja nyt viime yö oli eka yö sunnuntain jälkeen ku sain nukuttua jopa 6 tuntia!

No joo, mutta sellasta. Olen ylittänyt itseni toden teolla, ja voittanut hammaslääkäripelon osittain ainakin, jos en ihan kokonaan. Vaikka ei se oikeestaan niin hirvittävää ollut vaikka 1.5 tuntia istuinkin siinä monttu auki. :)

Jos on kova hammaslääkäripelko,niin kannattaa käydä kerran vuodessa tarkistuksessa, jotta ei pääse reikiä tulemaankaan tai hampaita kuoleutumaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
:flower: Reipas olit! Ja varmaan vastedes käyt sitten säännöllisesti tarkastuksissa, ettei tilanne pääsee enää noin pahaks. Sovitaaks niin :D

Näin meinasin kyllä. Ja vaikka tolla samalla lääkärillä, jos suinkin mahdollista.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
:flower: Reipas olit! Ja varmaan vastedes käyt sitten säännöllisesti tarkastuksissa, ettei tilanne pääsee enää noin pahaks. Sovitaaks niin :D

Näin meinasin kyllä. Ja vaikka tolla samalla lääkärillä, jos suinkin mahdollista.

Ja pidä sitä sit kiinni. Hyvä hammaslääkärisuhde on melkein kuin lottovoitto.

Juu. On vaan aikoinaan (koulussa ) osunut ne kamalat hammaslääkärit kohdalle, josta tuo pelkokin juontuu.

Juu. On vaan aikoinaan (koulussa ) osunut ne kamalat hammaslääkärit kohdalle, josta tuo pelkokin juontuu.

Kuule enemmän kuin tutulta kuulostaa... Kai sitä lapsena saa vähemmästäkin kammon kuin tylystä hammaslekurista. Mullakin yks tuumas, kun piti hammasta poistaa, että ei se puukolla kaivelu kuule tunnu kun ensin neulalla survotaan puudutusaineet :o Jäi hammas poistamatta sen lekurin luona :whistle:

Kuule enemmän kuin tutulta kuulostaa... Kai sitä lapsena saa vähemmästäkin kammon kuin tylystä hammaslekurista. Mullakin yks tuumas, kun piti hammasta poistaa, että ei se puukolla kaivelu kuule tunnu kun ensin neulalla survotaan puudutusaineet :o Jäi hammas poistamatta sen lekurin luona :whistle:

No jopas! :o

Pakko kertoa oma kokemus. Mulla kanssa hammaslääkäripelko ja kerran pakotin itteni sinne ja ne hoidatti kuntoon kaikki. Kolme kertaa kävin kun tehtiin juurihoito. Kerroin pelostani ja hammaslääkäri oli oikein mukava ja ymmärtäväinen ja selitti koko ajan mitä seuraavaksi tapahtuu. Eikä sinne meno enää jännittänyt. Sitten kun hampaat oli kunnossa niin sovittiin että tulen uudestaan vuoden päästä.
Vaan miten kävikään sitten kun vuosi oli kulunut. En koskaan varannut aikaa koska pelko hiipi jostain takasin. Seuraavan kerran menen varmaan kun särky on ylitsepääsemätön.

Yhteistyössä