Vtsatautia vai umppari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Pojalla nousi perjantaina kuume yli 40 asteen ja valitteli vähän vatsaansa.
Lauantaina kuume laski 38-39 asteeseen, valitteli edelleen vatsaansa ja yhden kerran oksensi illalla. Eilen ei enää kuumetta ollut, mutta vatsaa valitti edelleen. Välillä leikki, mutta aina kun joi jotain alkoi vatsakipu uudelleen, samoin pahoinvointi, ei kuitenkaan oksentanut. Illalla nukkumaan mennessä oikein itki kovaa vatsakipua ja pahaa oloa, mutta ei oksentanut.

Nyt taas joi tipan maitoa ja valittaa mahaansa. Syönyt ei ole perjantain muuta kuin pari haukkua banaanista eilen. Kun kysyn mistä kohtaa vatsa kipeä, näyttää navan ympäristöä.
Veisittekö lääkäriin, vai katsonko vielä kotona. Poika täytti perjantaina 4v.

[QUOTE="nemi";22456664]Pistä lapsi hyppimään tasajalkaa, jos ei pysty, on kyseessä umppari[/QUOTE]

Äsken pyysin hyppäämään ja kiljahti että mahaan sattuu. Mut jos vatsa muutenkin kipeä, ni eikös se sen takiakin koske? Leikkii nyt kuitenkin tuolla leluillaan lattialla ja katsoo lastenohjelmia. Katson nyt jonkin aikaa ja varaan sit ajan Dextraan jos vielä iltapäivällä kipee.

Oon viime viikkojen aikana kuullu joidenkin kärsineen jostain vatsapöpöstä, jota ovat epäilleet umppariksi. On kuitenkin mennyt sitten ohi muutaman päivän päästä. Jotaqin sellaista on ehkä liikkeellä. Siitä huolimatta mäkin olisin jo vienyt lääkäriin.

[QUOTE="tiina";22457029]Nostan vielä. Olisko paikalla joku jolla ollut vastaavaa?[/QUOTE]

Mä kyllä ehdottomasti veisin lääkäriin. En millään pahalla tätä sano,mutta en jotenkin ymmärrä miksi täältä kysellään tämmöisiä juttuja? Vaikea sanoa mikä poikaasi vaivaa. Voi olla umppari tai vatsatauti.

Mä menin päivystykseen vatsakivuista, lääkäri pisti hyppimään ja pystyin sen tekemään ilman sen enempää kipua. Lähetti isompaan sairaalaan kuitenkin käymään, vaikka epäili ettei ollut umppari. Se se kuitenkin oli ja kai aika viime tipassa ehdittiin leikata.

[QUOTE="vieras";22457041]Mä kyllä ehdottomasti veisin lääkäriin. En millään pahalla tätä sano,mutta en jotenkin ymmärrä miksi täältä kysellään tämmöisiä juttuja? Vaikea sanoa mikä poikaasi vaivaa. Voi olla umppari tai vatsatauti.[/QUOTE]

samaa mieltä, umppari ei ole leikin asia.

Alkuperäinen kirjoittaja minäkii;22457132:
samaa mieltä, umppari ei ole leikin asia.

pojalla aika illansuussa lastenlääkärille. Nyt makaa sohvalla ja katsoo tv:tä eikä vatsaan kuulemma satu. Mietin vaan, että tuskin kuitenkaan umppari, koska se vatsakipu yleensä tulee tosiaankin sen juomisen jälkeen.
Kohta pitäs viedä isoveli korvalääkäriin, jossa tehdää kuulotutkimukset ym. Yhden ajan oon jo aiemmin perunut ja jos tän ajan taas siirrän ni menee varmaankin pitkälle kevääseen, ennen uuden ajan saamista.
Pitää pistää toi 4v rattaisiin ja kuskata mukana, koska julkisilla mennään ja kävelyä tulee jonkin verran, jos vatsa taas alkaa vaivata, joudun muuten poikaa kantamaan.
Toivottavasti kovin moni palstalta ei meihin matkalla törmää, muuten saa taas täällä lukea, kuinka ISOA lasta kuskataan ilmasen matkan toivossa rattailla. (mulla on ihan voimassa oleva matkakortti)

Yhteistyössä