Vtu tuota mun siskoa (valitusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Siskoni ja hänen miehensä ovat tosi hyväpalkkaisissa töissä, minä ja mies taas tavallisissa hommissa tavallisella liksalla. Mua sitten korpeaa mun siskon käytös. Esim. hän jaksaa aina tuoda niin selkeästi esiin, mitä on lapselleen OSTANUT. Meillä siis melkein ikäiset tytöt. Heidän tytölleen ostetaan vain "laadukkaita lastenvaatteita" kuten hän itse sanoo eli kalliita merkkivaatteita. Viimeksi hän kommentoi että "ai teillä on tuo sama välikausiasu kuin viime syksynä".

Ja mikä parasta: siskon muksu on vähän isompi kuin meidän, mutta silti hän ei koskaan anna mitään pieneksi jäänyttä tai edes myisi kohtuuhinnalla. Sen sijaan hän myy ne kalliilla työkavereilleen. Toki ymmärrän, että voittoa on kiva tehdä mutta silti.

Samanlaista kokemusta täälläkin, paitsi että kyseessä veljeni. Ollaan aika köyhästä perheestä lähtöisin ja kaikki piti lasten kesken jakaa ja kierrättää, joten nyt kun veljelläni menee aikas hyvin hän jatkuvasti kehuskelee omaisuudellaan ja ostoksillaan... kaikki hankitaan sitä silmällä pitäen että miltä se näyttää muitten silmissä.

Ehkä sinä vain itse poimit siskosi käytöksestä tuollaisia juttuja. Tottakai hän haluaa ostaa lapselleen laadukkaita tuotteita, jos on varaa. Ja miksi ihmeessä siskosi pitäisi antaa tai edes myydä kohtuuhinnalle teille kalliita merkkivaatteita?

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Ehkä sinä vain itse poimit siskosi käytöksestä tuollaisia juttuja. Tottakai hän haluaa ostaa lapselleen laadukkaita tuotteita, jos on varaa. Ja miksi ihmeessä siskosi pitäisi antaa tai edes myydä kohtuuhinnalle teille kalliita merkkivaatteita?

Sama tuli minulle mieleeni että köyhempi ja huonotuloisempi sisarus on nyt pikkuisen kateellinen kun toinen ei antanut niitä hänelle ilmaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
silti hän ei koskaan anna mitään pieneksi jäänyttä tai edes myisi kohtuuhinnalla. Sen sijaan hän myy ne kalliilla työkavereilleen. Toki ymmärrän, että voittoa on kiva tehdä mutta silti.

Katkera ja kateellinen olet!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:

Sama tuli minulle mieleeni että köyhempi ja huonotuloisempi sisarus on nyt pikkuisen kateellinen kun toinen ei antanut niitä hänelle ilmaiseksi.

Tuo tottakai haluaa ostaa laadukkaita tuotteita jos on varaa. Kyl meillä olisi varaa ostaa vaikka kuinka "laadukasta", mutta ostan silti vain tarpeellista ja tavallista. Kuten tuttavapiireissäkin; kierrätyskin on kunniassa.

Alkuperäinen kirjoittaja aaa:
Vähän tolloa käytöstä siskoltasi.
Mutta ei häneen mikään pakko ole "almuja" sun perheelle antaa vaikka tienaakin paremmin.

Ihan sama kumpi tienaa paremmin. Sisarusten "kuuluu" kierrättää lasten vaatteita ja tarvikkeita toisillaan, jos se vain on mahdollista. Todella kalliista vaatteista tai tarvikkeista voi periä pienen maksun, jos on köyhä.

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Mutta ei häneen mikään pakko ole "almuja" sun perheelle antaa vaikka tienaakin paremmin.

Ihan sama kumpi tienaa paremmin. Sisarusten "kuuluu" kierrättää lasten vaatteita ja tarvikkeita toisillaan, jos se vain on mahdollista. Todella kalliista vaatteista tai tarvikkeista voi periä pienen maksun, jos on köyhä.

No eihän kuulu.
Jokainen voi hankkia itselleen paremman koulutuksen ja työpaikan, niin ei tarvitse kadehtia ja kärkkyä sisarusten tavaroita :headwall:

Jaa, empä mene allekirjoittamaan tuota. Ennemmin annan tuntemattomille kaikki ilmaiseksi kun edes pienestä maksusta sisarelle. Siihen on monta syytä joita en jaksa tähän eritellä.

No eihän kuulu.
Jokainen voi hankkia itselleen paremman koulutuksen ja työpaikan, niin ei tarvitse kadehtia ja kärkkyä sisarusten tavaroita :headwall:

Mä tarkoitan, että köyhemmänkin kuuluu antaa tai lainata tavaroita rikkaammalle. Kyseessä on sukulaisten/ystävien välinen kierrätys eikä mikään köyhäinavustus. Kaikkea ei vain kannata hankkia uutena, ihan ympäristöäkin ajatellen.

Sisarusten "kuuluu" kierrättää lasten vaatteita ja tarvikkeita toisillaan, jos se vain on mahdollista. Todella kalliista vaatteista tai tarvikkeista voi periä pienen maksun, jos on köyhä.

Miksi ihmeessä? Missä sellainen "laki" on?

Hah taas tätä palstaa. Nyt kun asia on näin päin niin todellakaan ei kuulu antaa siskolle mitään. Mutta katsokaapa aloituksia missä joku kysyy, että paljonko voi pyytää siskolta/veljeltä jostain vauvantarvikkeesta/vaatteesta tms. Heti haukutaan, että ei todellakaan kuulu omalta siskolta/veljeltä pyytää mitään. Mut haukuttii täysi pystyyn, kun mietin että paljonko pyydän rahaa uudenveroisesti vuoden vanhasta turvakaukalosta mistä itse maksettiin 190e jalustoineen. Ilmaiseksi mun olis kuulunut se veljellei tän palstan mukaan antaa.

okei, eli onko tämä nyt siskosi syy kun tienaa paremmin? ammatinvalintakysymys ym ennemminkin. ja mun mielestä ei tarvi ilmaseks antaa, vaikka on kuinka siskon tai veljen perhe. ostakoot muualta sitten. edullisesti voi myydä toki jos haluaa.

mun mielestä on kovin luonnollista että ANNAN eskarilaisen tyttöni pieneksi jääneet, kengät ,vaatteet, puvut hänen serkulleen, joka nyt kuusi täyttää. eli siis sisareni tyttärelle.
viimeksi kun neidille taas niitä kassillinen vietiin se ilahtui niin kovin että olisi halunnut antaa omia vaatteita tilalle =)

ei ne ole niitä halvimpia, eikä kalleimpia vaan sellasia joissa on hyvä olla ja jotain kestääkin.
eikä tulisi mieleenkään niistä rahaa pyytää..

että kyllä muakin pökerryttäisi moinen käytös, eikä ne almut liity tähän mielestäni lainkaan..

Yhteistyössä