Vuoden rajaa lähestyvät 3

  • Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti
Eemi
Lista:

Eemi, 24+24, y 11/07 alkaen, km 11/08, Varsinais-Suomi
Jolly, 33v, y 4/08 alkaen, tyttö 3v, P-Pohjanmaa
Sini, 34 v, y 05/08 alkaen, km 08/08, tyttö 3½ v, Pääkaupunkiseutu
Outik, 26 v, y 01/08 alkaen, Uusimaa
Tinsula, 27+35, y 06/08 alkaen, Varsinais-Suomi
Nilla87, 21v+22v y 04/08 alkaen, Helsinki
Mneme, 25, y 12/07 alkaen, Häme
Moon Fairy, 22-v + m 29-v, y 05/08 alkaen, E-Savo
titak 31v, y 08, km12/04, poika 05, Itä-Suomi
tuiskuli 25v + m 28, y 12/07, keski-suomi

Pitäisköhän laittaa joku plussaosio kanssa listan perään? Sini voi laittaa, että saat oman erityisen paikan itselles ja pikkuiselle. ;)

Juu, olo ei ole ihmeellisempi. Ovisoireita ei ole, muuta kuin tänään havaittu limoja. Kp 13 siis menossa, etukäteen arvioin että viikonloppuna tai alkuviikosta ovis olisi, varmuudella en voi sanoa kun en tiedä palautuuko kierto normaaliksi.

Ja ilmeisesti tää oikea puoli oli mulla se, missä en tunne ovulaatiota niin selvästi. Vasen puoli suorastaan räjähtää kun muna irtoaa... ;D Ehkä täytyy siis alkaa taas tikutella - kun muistaiskin sen aina iltapäivisin!

Mä lähden ostoksille tuonne loskaiseen maisemaan. Mitäs muut?
 
Sini-
Uusi lista, uudet kujeet? :)

Hiljaista on tänä aamuna ollut.... mullakin töitä on ihan kauhiasti, mutta motivaatio ihan nolla.. ei nyt oikein kohtaa nuo tarpeet.

Vai ihan erityispaikka meille.. no, laitetaan! :)

Lista:

Eemi, 24+24, y 11/07 alkaen, km 11/08, Varsinais-Suomi
Jolly, 33v, y 4/08 alkaen, tyttö 3v, P-Pohjanmaa
Sini, 34 v, y 05/08 alkaen, km 08/08, tyttö 3½ v, Pääkaupunkiseutu
Outik, 26 v, y 01/08 alkaen, Uusimaa
Tinsula, 27+35, y 06/08 alkaen, Varsinais-Suomi
Nilla87, 21v+22v y 04/08 alkaen, Helsinki
Mneme, 25, y 12/07 alkaen, Häme
Moon Fairy, 22-v + m 29-v, y 05/08 alkaen, E-Savo
titak 31v, y 08, km12/04, poika 05, Itä-Suomi
tuiskuli 25v + m 28, y 12/07, keski-suomi

Plussanneet:

Sini, + testi 2.12.2008, la 11.8.2009
 
Moon Fairy
Lista:

Eemi, 24+24, y 11/07 alkaen, km 11/08, Varsinais-Suomi
Jolly, 33v, y 4/08 alkaen, tyttö 3v, P-Pohjanmaa
Sini, 34 v, y 05/08 alkaen, km 08/08, tyttö 3½ v, Pääkaupunkiseutu
Outik, 26 v, y 01/08 alkaen, Uusimaa
Tinsula, 27+35, y 06/08 alkaen, Varsinais-Suomi
Nilla87, 21v+22v y 04/08 alkaen, Helsinki
Mneme, 25, y 12/07 alkaen, Häme
Moon Fairy, 22-v + m 29-v, y 05/08 alkaen, Lappi
titak 31v, y 08, km12/04, poika 05, Itä-Suomi
tuiskuli 25v + m 28, y 12/07, keski-suomi

Plussanneet:

Sini, + testi 2.12.2008, la 11.8.2009

Hiljasta menoa täällä suunnalla... Miehen äitee täyttää tänään 50-v ja sain vasta eilen tietää asiasta! Nyt onkin hirmu pohdinnat mielessä että millä tavalla köyhä ihminen voisi anoppia onnitella... Puhumattakaan joulusta! En ole vielä ostanut yhtään joululahjaa. Päiviä laskeskellessa menee, että milloinkahan täti tulee kylään. Luultavammin maanantaina. Ei ole oireita suuntaan eikä toiseen.
 
Tinsula
Kivaa kun on taas lunta :) pysyis nyt maassa. Jotenkin on heti virkeempi kun on valoisaa. Mulla on pitkäst aikaa ollu kiire, aamun olin töissä ja kohta lähden vielä iltavuoroon.
Outik peukutusta plussan odotukseen!!!
Mulla on kp 4 menossa, hitaasti menee päivät kun oottaa ovista... Ihmeellistä miten taas jaksaa innostua asiasta :) Uutta rojua ränniin!!!
mukavaa päivää kaikille.
 
outik
Lunta joo, olihan sitä ;) Oli kyllä kiva tulla eilen illalla kotiin, kun ei ollu ihan mustaa, mutta tänään se mustuus on varmaan taas palannut. Vettä sataa...

Mä en saa oikeesti juur mitään töitä aikaseks. Aina kun yhden jutun saa valmiiks, pitää tulla tänne roikkumaan ;) Ja se seuraavan jutun alottaminen on niin vastenmielistä... Nyt tarttis kyllä viikonlopun. Ja joululoman. Mutta onneks vajaan kahden viikon päästä on se viis päivää vapaata ja sitten uuden vuoden aikaankin kuus :) Talven kohokohta, kun talvilomakin menee varmaan maalis-huhtikuulle.

Mitäs se Eemi sai ostettua? :) Montako Gilmoren tyttöä löytyy jo hyllystä?

Noh, jos mä nyt otan (tai yritän ainakin ottaa) itseeni niskasta kiinni... töiden pariin...
 
Sini-
Sama täällä kuin Outikilla, ei jaksa millään keskittyä töihin.. ollut samaa jo koko päivä. Mutta sainpahan hoidettua itselle tärkeimmät asiat eli varhaisultra yksityisellä 22.12., eka neuvola 8.1. ja np-ultra 20.1. Niitä sitten odotellessa...
 
Nilla87
Heippa en oo tooosi pitkään aikaa ehtinyt tulla tai viittinyt jätin tosissaan miettimättä ja katos katos


[||] eli plussa tuli äsken pvävirtsasta ja selkeäpä vielä:) Oon vissiinkin viikolla 4??menkat 6 pvää myöhäs..Kädet tärisee ihan mahdottomasti..!!!Eli oliko se edellinen nyt sitten keskenmeno vai runsaammat ja kivuliaammat menkat..tiiä sitä mutta nyt plussa..ja eka kerta kun nostin jalat ylös..ja heti tärppi!!!

PAKKO SULATELLA ILLALLA TAKAS

t:tärinäNilla joka on aivan huulipyöreänä..ja toivoo ettei menis kesken:)
 
Moon Fairy
Onnea Nilla!! Oliko sulla mitään oireita ennen plussaamista tädin puuttumista lukuunottamatta? :)

Jospa ensi viikolla plussajunaan hyppäis outik tai minä! Mutta entäs tuiskuli, kurvasko täti kylään vai vieläkö olisi toivoa?

Mulla on jo toista päivää oikeanpuoleinen niska-hartian seutu omituisen kipeänä, alkoi eilen aamulla, olisinko nukkunut huonosti... Ja tänään paheni ihan yhtäkkiä vaan. :O Ettei vaan ois jotain tulehdusta... Tai mistäs minä tiiän kun uutta mulle tämmönen jomotus ja pistely.
 
Nilla87
Kiitoksia!Toivottavasti saadaa kunnonplussarysä uuteen ketjuun!!!

Oireina ei oikeestaan oo ollut kun helvetin moinen väsymys..Mahaa nippailee edelleen koko ajan kun olis menkat alkamas mut tulee silleen 2minuutin vihlasuna ja sit seuravan kerrab 5tunnin pääst taas 2min...Ja koira herättänyt viikon mua jo puol 4 aamuyöl..luullut koko ajan et sil vaan on tullut joku pissa hätä kesken kaiken..mut aamusin ei oo kuiteskaan ekana pissaa tai kakkaa tehnyt..no joka yö ku se on mut herättänyt...ni olen herättyäni joutunut menee pissalle..vaik mul ei ikin öisin ooo hätä..no koira kuulema vaistoo myös kun ihminen on unessa...jos jokin on "pielessä"..no toisaalta kiva kun joku herättää pisulle:D

Ja nälkä kurniva...
Mutta ihmeellistä oikeesti että 5viikkoa ilman kalenteria ja seksiä ilman et oviksesta tietookaan ja 2 kertaa kokeilin et nostin jalat ylös seksin jälkeen...ja kalenteriin katoin olikohan toissapäivänä ja huokmasin tädin ollevankin reilusti myöhässä!!!kyllä kannatti...JALAT KATTOO NAISET...eli helpoiten kädet alaselkään ja nosto niin et jalat osuu seinäään sit ku laittaa ilmas jalkoi kiinni ja auki ni oikeen kuulee ja tuntee mahas ku ilma+siittiöt menee hyvin pitkälle:D
 
ex-jolly
Oi, onnea paljon Nilla! Vihdoinkin oli sun vuorosi. Mahtavaa, kun saatiin vielä toinenkin jouluplussa! Millä mielin miekkonen on ottanut uutisen vastaan? Varmaan sulattelemista hänellekin. Hei, ei sun tarvi lääkärille soittaa, vaan oman terveyskeskuksen neuvolaan, (ja sieltä laitetaan tietyillä viikoilla lääkäriin) voit soittaa vaikka heti jos haluat, itse odottelisin pari viikkoa =)
 
Sini-
IHANAA, onnea Nilla! Neuvolaan voit soittaa vaikka heti, puhelimessa kysellään koska viimeksi menkat ovat olleet ym. Siitä se sitten lähtee! :)
Itse en ole koskaan harrastanut tuota jalkojen ylösnostoa, mutta kyljelläni olen makoillut mahdollisimman kauan ennen pesulle menoa. Jostakin muistaakseni luin, että sellainen 40 minuuttia olisi hyvä aika makoilla.

Tänä aamuna herätessä pää oli vähän kipeä, mutta ainakaan nyt se ei tunnu. Otin kupin kahviakin pitkästä aikaa, teki niin mieli. Katsotaan nyt tuleeko siitä huono olo vai ei..
 
Eemi
Onnea Nilla! Ihan mahtavaa. Yhdyn niin tuohon ajatukseen, ettei paljon kiertopäivistä hajua... Tosin mulla tärppi tuli ihan niinkin, että menetin vain toivon. ;) Eli ei ollut plussapaineita enää. Hm... Ehkä mulla nyt taas on niitä paineita, pitäis varmaan epätoivoistua uudestaan.

Omaa napaa: mäkään en saa mitään tehtyä vaikka oon vaan kotona! Hirveästi hommia rästissä ja joululahjavalmistelut puolitiessä... Mutta kun en jaksa panostaa. Ja joo, ehkä oon hiukan riippuvainen Gilmoren tytöistä, aloitin jo 3. tuotantokauden katsomisen - voi olla, että siksi en saa mitään muuta tehtyä. ;)

Ja ovistesti eilen selvä nega. Hm. No, nyt on vasta kp 14, että harvinaista oliskin, jos näin aikaisin tulisi. Mutta ei ollut edes mitenkään vahva se toinen viiva, hyvä että erottui ollenkaan. Ei auta kuin toivoa ja odottaa. Toivottavasti tulee ollenkaan se Oili.
 
outik
Onnittelut Nilla :) Joulukuu on näköjään hyvä kuukausi ainakin joillekin :)

Mä sitten taas "tuotin" pettymyksen itselleni. Ne tilaamani testit oli eilen postilaatikossa odottamassa ja mietin sitten illan mittaan että tekiskö testin jo tänä aamuna. Tietäis sitten ainakin joko hyppiä ilosta taikka lakata kyttäämästä kaikkia mukaraskausoireita. No päätin sitten tehdä ja negahan sieltä tuli :/ Tajusin eilen että eihän nää oireet oo ollu sen kummempia kuin edellisessäkään kierrossa, ite vaan alkaa suurennella kaikkee. Joten, menkkoja odotellessa...

Kyllä meinas oikeesti itku tulla kun tuijotin sitä testiä. Nyt se sitten se vuoden rajaa poksahtaa rikki kohta... Enpä sillon vuosi sitten osannu edes ajatella että tää näin vaikeeta vois olla. Nyt taas kauhee veetutus päällä. Ehkä se laantuu tässä työpäivän aikana, niin ei tartte miehen sitten katella illalla enää mytsiä naamaa. Hyvää perjantaita vaan mulle :/

Toivottavasti Moon Fairy saa parempia uutisia ens viikolla.
 
Eemi
Outik: voi vitsi. Siis tiedän tunteen. Nostatan kuitenkin toivoja vielä sen verran, että kaikilla ei tosiaankaan tuossa vaiheessa näy vielä testissä mitään, vaikka myöhemmin plussa tulisikin. Eli odotellaa vielä kärsivällisesti.

Mutta tottahan se on. Ei sitä silloin aloittaessa tajunnut, että reilun vuoden päästä ollaan aivan samanlaisessa tilanteessa edelleen. Jotenkin silloin ajatteli, että se tärppi tulee viimeistään kesään mennessä... Muistan silloin miettineeni kaikkia kevään juhlia (oli mm. siskon polttarit, häät ja omat ja miehen valmistujaiset), että jos oon jo tuolloin raskaana, tai tuolloin, tai viimeistään tuolloin... Sitten kun ne meidän valmistujaiset oli kesäkuun alussa, enkä vieläkään ollut raskaana, niin se oli ehkä se masentavin hetki kaikista. Ja sitten tuo vuoden rajan läheneminen - miksi tää ketjukin perustettiin - ja sitten viimeisenä niittinä tuo keskenmeno. Jotenkin sitä on jo turtunutkin siihen pettymykseen... Minkä takia ei hirveästi edes jaksa enää toivoa.

Sekin on kyllä masentavaa, että menettää toivonsa. Sitä alkaa ajatella, että on epäonnistunut, on niin paljon huonompi kuin muut. Töissä käydessä (äitiyspolin lähellä) tekee tosi kipeää nähdä ne kaikki odottajat, synnttäjät ja pienten vauvojen äidit... Yleensä vältän kokonaan katsomasta. Ja monesti mietin, että mieskin varmasti olisi helposti onnistunut jonkun toisen kanssa - että vika on minun. Vaikkei tuolle ajatukselle mitään järkiperäistä syytä olekaan, niin se tuntuu silti hirveältä.

Yritetään kuitenkin ajatella edes jossain määrin positiivisesti. Ei me näihin pettymyksiin kaaduta, kun ei ne aikaisemmatkaan ole meitä vielä kaataneet. Ja ainakin me, sitten joskus, arvostetaan kohdalle osunutta onnea sata kertaa enemmän kuin ne, joille kaikki käy helposti. Mikä ei tapa, vahvistaa!
 
Sini-
Outik, ei todellakaan välttämättä näy vielä missään herkässäkään testissä, eihän mullakaan näkynyt! Minähän ehdinkin tekemään peräti 4 testiä ennenkun selvä plussa tuli! En edes enää muistanut, että tosiaan kulutin 4 testiä, päiväkirjasta kävin tässä välissä tarkastamassa.... eli 2 ekaa herkkistesteillä, eka ihan puhdas nega dpo 10, dpo 13 näkyviin vain haaleaakin haaleampi viivan paikka, rv 4+0 normitestiin tosi haalea viiva, 4+2 selvä plussa. Joten älä nyt vielä heitä toivoasi!!
 
outik
Joo, mä tiedän että on vielä mahiksia saada se plussa kuitenkin. Mutta helpompi vaan ajatella että turha toivo taas, niin en sitten kolahda kahta kertaa maahan. Sekin on tullut joskus aiemmin koettua...

Olipas kiva, meilasin eilen pitkästä aikaa yhdelle koulukaverille, johon tuli aiemmin pidettyä hyvinkin paljon yhteyttä, mutta tänä vuonna se on jostain syystä jäänyt. Nyt se oli sitten vastannut ja viimenen lause meilissä oli kysymys että onko meille tullut/tulossa perheenlisäystä. No perhana, ei oo! Nyt mä vaan toivon että se ei kohta taas lähetä meiliä että niillepä on tulossa... :/ Se tästä päivästä vielä puuttuiskin.

Menipäs synkäksi.
 
titak
Heissan kaikille1

Onnea Nillalle plussasta, siitä se lähtee.

outikille tullut harmillinen nega, mut josko testasit liian aikaisin(?). Parin päivän päästä tilanne voi olla toisin... sitä toivomme.

Hirveän vaikea lohduttaa teitä Eemi ja outikki, vaikka itse olen käynyt samat tuntemukset ja pettymykset läpi. Älkää nyt ainakaan itseänne syyttäkö, ette te ole missään epäonnistuneet. Ja vaikka tää on niin kliseetä, että... mut olette Eemi ja outikki vielä niin nuoria (itse tällainen kehäraakki jo), että aika ainakin on teidän puolella. Toivoa siis on ja paljon, vaikka koetuksella se nyt onkin...

Sit omaan napaan. Mulla on ihmetystä tään kropan kanssa. Minä sit kuitenkin tilasin ovistestejä ja huvikseni tein keskiviikkona kp 8 testin ja vahvat kaksi viivaa siihen ilmestyi ja eilen kun tein uuden testin oli testiviiva vieläkin vahvempi eli mulla on ovis JO nyt. Todellakin olin ajatellut sen olevan vasta joskus ens viikolla.
Tuo oviksen hyödyntäminen nyt vaan jää täysin puolitiehen, snif!

Jos taas tekis vähän töitä, ei näin perjantaisin huvittais...öh, ei kyl huvittais milloinkaan. Jotenkin olisi ihana olla raskaana ja odottaa, kaikki nämä työjutut yms. tuntuis vähemmän epämukavilta, kun tietäis, että jotain parempaa olis tulossa...
 
Eemi
Titak: no sullapa on ovis aikaisin! Onko sulla suht lyhyt kierto noin muutenkin, vai onko tämä joku poikkeustapaus? Mutta sama täällä: olis niin mukava olla raskaana, kaikki muut jutut olisi niin mukavan vähäpätöisiä sitten. :)

No, ei tässä vielä auta epätoivoon vaipua. Mutta oikeasti, toi ikäjuttu lähinnä ärsyttää mua. Koska tässä iässähän tärpin pitäisi vielä tulla helposti... Kukaan nyt ei ihmettele, jos kolmevitosena tärpin tulo kestää. En nyt tarkoita loukata ketään, mutta tiedätte, mitä tarkoitan (?). Kun mua ärsyttää yli kaiken se, että jopa ammatti-ihmiset (gynet) sanovat vain, että onhan teillä vielä aikaa... Varmaan se on tarkoitettu lohdutukseksi, mutta aikaa mihin? Siis jos luomulasta ei kuulu edes näin nuorena - vai olenko vielä nuori - niin millä ihmeellä se sitten parin vuoden kuluttua yhtäkkiä tulisi?? Ehkä he tarkoittavat, että meillä on aikaa mennä vaikka hoitoihin?? En tosiaan tajua, ja se ei ainakaan mua lohduta yhtään. Ehkä mun logiikka tässä pelittää vain eri tavalla. ;)

Älkääkä tosiaan ottako tätä loukkauksena tai mitään, en tarkoita sellaista. Tarkoitan vaan, että musta tuo aika ei tosiaankaan ole meidän puolella. On tietysti siinä mielessä, että ainakin yksi lapsi saadaan vaikka sitten hoidoilla, että sitä ennen ei aika lopu kesken. Mutta siinä mielessä ei, että jos ekankin lapsen tekoon menee monta vuotta, niin tuskinpa sitä toista - saatika kolmatta! - koskaan meille tulee. Ja tämän takia mä koen paineita tästä raskautumisesta ja siitä, että se kestää (ja kestää)...

No niin, tää on vain tätä epätoivoa, koska ovista ei kuulu ja se masentaa.

Kertokaas nyt joku jotain oikein oikein piristävää!
 
Sini-
Sen verran vaan kommentoin tuohon Eemin ikäasiaan, että ymmärrän oikein hyvin! Nimittäin silloin 10 vuotta sitten jäädessäni yllättäen sinkuksi monet lohduttivat minua sanomalla, että onneksi olet vielä noin nuori ja onneksi teillä ei ollut lapsia. Voi jessus että ärsytti! itse ajattelin, että olisi nyt edes niitä lapsia, niin ei tarttisi ihan yksin olla.. ja tuo ikäasia, se otti niin päähän, koska mitä sillä oli väliä minkä ikäinen olin, yhtälailla se kaikki sattui.

Mutta nyt 10 vuotta myöhemmin... helposti tulee itsekin ajateltua ja sanottuakin, että sähän olet vielä nuori, kyllä sä ehdit. Mutta kun sitä ei elä tulevaisuudessa vaan nykyhetkessä, niin ei nuo sanat mitään lohduta.

Omissa masennuksissani olen ainakin huomannut sen, että vaikka toinen sanoisi mitä, niin eipä sillä ole paljoa merkitystä. Sillä kyllä on merkitystä, että tietää voivansa tarvittaessa purkaa huonoa oloaan ja toinen kuuntelee. Mieluiten ihan hiljaa tosin, mutta että tietää toisten välittävän miltä musta tuntuu. Omat mietteet sitten vähitellen taas kirkastuvat, mutta ei mulla ainakaan toisten kannustukset ym. mitään ole oikeastaan koskaan auttaneet, itse ne asiat on vaan käytävä läpi.
 
outik
Eemi, mä vähän mietin tota samaa. Että mihin meillä on aikaa? Jos näin huonolta näyttää jo tässä vaiheessa, niin ei se nyt enää ainakaan paremmaksi muutu. Sitä paitsi mä en edes pidä itseäni enää nuorena tässä asiassa. Kai se on mun pään sisällä koko juttu, mutta kun mä olisin ollut valmis tekemään (hah! tekemään joo) lapsia jo monta vuotta aiemmin, mutta miehen opiskelut oli kesken ja sitten tuli toi talonrakennusprojekti, niin ei halunnut siihen elämäntilanteeseen vielä lasta. Nyt sitten on jo lähempänä 30 kuin 20 ja ärsyttää :/

Mä aloin tässä jo miettiä noita hoitojuttuja. Vääntäkää mulle nyt rautalangasta että miten se tapahtuu. Pitääkö soittaa terveyskeskukseen ja onko se se oma lääkäri, joka hoitaa? Vai onko siellä terkkarissa eri lääkäri näitä asioita varten vai pitääkö mennä yksityiselle? Mikä on se eka juttu mitä tehdään/yritetään, joku lääkitys? Onks ne kauheen kalliita juttuja?
Mä päätin että pari kuukautta mä odotan, käytän mun ovistestivaraston loppuun, ja jos ei tärppää niin sitten lääkäriin. Mä en jaksa nyt yhtään enää toivoa että tästä kierrosta vielä plussais, joten ajatukset tulevaisuuteen...

Sorry tää valitus. Tää on nyt tätä. Kyllä mä lupaan sitten maanantaina viimestään olla taas paremmalla tuulella rentouttavan viikonlopun jälkeen :)
 
Sini-
Mutta siis lisään edelleen, että toisten tuki on kyllä todella tärkeää, ilman sitä ei voi olla, yksinhän sitä ihan halkeasi, mutta vaikka toinen miten lohduttaisi, niin se on vaan lohdutusta, ei ratkaisua asioihin.

Toivottavasti joku ymmärtää mitä ajan takaa...

Mutta että siis vielä jotakin positiivista.. no sehän on TAAS perjantai! Perjantaihan on ihan koko ajan! :)
 
titak
Hui, ei ollut kenenkään ärsytyskynnystä tarkoitus nostaa tuolla "aikaa on" asialla. Mut tosiasia on, että naisten lastensaanti mahdollisuus on rajallista, toisin kuin miehillä, joten ehkä se silleen vähän lohduttaa, kun tietää, ettei se aika vielä lopu kesken.
Vähän niinkuin Sinillä, et aikaisemmin tuo ikäjuttu vähän ärsytti, mut nyt kun itse on yli 30 v. sitä on tajunnut että apua, ei sitä tästä enää nuoremmaksi tulla. Ehkä siksi otin tuon ikäjutun esiin...

Mut tosiaan näissä asioissa on tosi vaikea löytää mitään lohdullista sanottavaa...

Outik: hirveän paljon en tiedä noista hoitojutuista, mutta ehkä kannattaa varata aika omalle lääkärille ja pyytää sieltä lähete tutkimuksiin. Toki yksityisellekin voi mennä ja siellä hommat varmasti etenee nopeammin, mutta käsittääkseni ovat aika kalliita.

Sit tuosta kierrostani... sehän se juuri ihmetyttää, et ovis on jo nyt, kun mulla on täysin normi kierto 27-28, paitsi nyt parina kertana se on ollut 29 (jostain syystä mulla on talvella pidempi kierto). No, ei voi tietää, mitä tää kroppa touhuilee, näköjään.
 
tuiskuli:)
Taas on perjantai! Nillalle hurjan paljon onnea!!!

Meille tuli täti kylään keskiviikkona. Kierroksi tuli siis 32, mikä on aika p:stä. Alkaa taas venyä ja kertoo, että kaikki ei ole kunnossa. Aion varata ajan omalle lääkärille tammikuussa. EI kai tässä muukaan auta. Yksityiselle ei ole rahaa mennä. (tosin lasketaankohan lapsettomuus sairaudeksi, mulla on hyvä sairasvakuutus, täytyy selvittää)

Tuo ikäasia on minuakin mietityttånyt. Ymmärrän tiktak sun pointin ja olen itsekkin iloinen, että yritys on aloitettu "aikaisin", eli nuorena. Jos olisi aloittanut kymmenen vuoden päästä yrittämään, niin sit alkaisi lähennellä neljääkymmentä kun tajuaisi, että meille ei ehkä luomuvauvoja tule. Itse olen tämän asian kanssa jo siinä pisteessä, että ajattelen olevani lapseton ja henkisesti valmistaudun hoitoihin. On se vaan niin väärin, kun olen jo pikku tytöstä asti ajatellut, että minun elämäntehtäväni on olla äiti ja olisin oikeasti tosi hyvä äiti. Mutta ei niin ei. Eli unelmista on nyt joutunut päästämään irti.

Olen siis teininä tehnyt abortin ja sen takia tämä tuntuu vielä pahemmalle. Tätä pelkäsin silloin, mitä jos se oli minun ainut mahdollisuus saada lapsi ja menin sössimään sen? Teen töitä lasten kanssa ja autan niitä lapsia, joiden omat vanhemmat ei pysty niistä huolehtimaan. Tuntuu niin pahalle nähdä se joka päivä, jollain niitä lapsia on ja niitä tulee liukuhihnalla lisää ja niistä ei huolehdita. Argh!

Sekavaa sepustusta, loma tekisi terää. Jotenkin niin väsynyt tähän kaikkeen olen. Onneksi teille saa valittaa ettei tarvitse aina yrittää olla iloinen.

Hyvää viikonloppua kaikille teille:)
 

Yhteistyössä