Vuoden rajaa lähestyvät 3

  • Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti
titak
Myöhäisiltaa...

Onpa moonfairylla on kurja neuvolakäynti. Minkä ihmeen takia ne tädit on ruvenneet sähläämään ja huolestuttamaan sua??? Noilla viikoilla monissa neuvoloissa ei edes suostuta yrittämään sydänäänten kuuntelua. Uskotaan kuitenkin, että kaikki on hyvin.

Mulla pätkähti selvät menkkaoireet päälle ja vessassa käydessä tuli pikkaisen punaista eli SE siitä. Pitkästä aikaa oikeasti tää asia masentaa ja kunnolla. Jotenkin kaipaan kovasti sitä odottamisen odottamista, mut kun ei niin ei, pah!

Meen nukkumaan. Hyviä vkonloppuja kaikille!
 
outik
Titak, pahoittelut tädistä, jos se nyt sitten tosiaan paikalle pyrhälsi :/

Tosiaan Moonis, mullekinhan neuvolasta silloin sanottiin että sillä ekalla kerralla, joka ois ollu rv 9, ei kuunnella vielä sydänääniä. Mä ajattelin jotenkin että sä olisit jo pidemmällä. Mutta siis, yritä olla huolehtimatta (helpommin sanottu kuin tehty), jospa sitten keskiviikkona odotus palkitaan.

Mulla on kauhee nälkä, joten taidan lähteä etsimään jotain pientä syötävää, kun kunnon ruokaa saa vasta sitten kun mies taas kotiutuu...
 
Eemi
Voi täti sentään, Titak ja Outik... Toivottavasti nyt heitätte sen mäkeen sieltä!

Mooniksella ikävä maku jäi käynnistä, mutta sen verran pistän omaa kokemusta peliin, että tuolla meidän odotusketjussa ei kaikilla kuulunut sydänäänet edes viikolla 14, vaikka ultrassa kaikki ok. Tällöin istukka tosiaan oli edessä, ja vain se istukan suhina saatiin kuulumaan. Toivottavasti kumminkaan et oo repinyt pelihousujas siellä... Kun tosiaan ne ei noilla viikoilla välttämättä kuulu, vaikka kuinka kokenut täti niitä koittelisi. Oottele siis rauhassa tarkistuskäyntiä ja nt-ultraa... Mä muistan että olin siellä niin vetelänä jännityksestä, ettei elämästä meinannut tulla mitään. Ja sama homma siis uusiksi maanantaina, kun rakenne-uä odottaa. ;)

Piti noihin käsityöhommeleihin vastata, kun ihan pääsi naurunpyrskähdys, kun aattelitte että oon ihan ompelijahirmu. :D Kyllä mä nyt jonkun puolihameen saan aikaan ja vetskarin ja napit vaihdettua, lyhennän ja kavennan valmisvaatteita (kun oon tällainen hukkapätkä) sujuvasti, mutta en mä kyllä kamalasti ompele! Kävin ostamassa tarranauhaa, eikä sekään tullut mihinkään vaatteeseen, vaan auton koiraverkon pitimiksi, kun se hakkaa ikävästi kiinnikkeissään! Heh, mutta sainpas säikäytettyä teidät!

Mä oon kanssa enempi neulojatyyppiä, sukkia, huiveja, baskereita sun muita teen. Oon ihan ylpeä itsestäni, kun oon saanut neulottua nyt ihan pikkuisia sukkia ja myssyjä, ja jopa isommat vauvanpeiton jonka aloitin jo ennen km:aa aikanaan. Lisäksi meinaan ihan tosissani saada aikaan neuloa niitä villavaippahousuja, mutta katsotaas, kuinka viitseliäisyys riittää. Mä aina tykkäsin koulun käsitöistä, kun oon tällainen värkkääjätyyppi mutta en osaa sitten taas piirtää ollenkaan. Yläasteella ompelin paljonkin itselle esim. housuja, mutta nyt en kyllä enää jaksais. Jos vauvansänkyyn saan ommeltua vaikka patjansuojuksen, niin oon onnellinen! Ja uuteen asuntoon sitten verhoja sun muita tietty hirveitä määriä... Huoh. Stressaa jo etukäteen.

Juups, nuo krampit tulevat lievempinä edelleen, jos kävelee liian kovin. Tai jos hermostun jostain... Ja kaiken lisäksi mä oon ilmeisesti venäyttänyt jotain jalkapöydän sivun pieniä lihaksia tai loukannut jonkun jänteen, koska toinen jalka ei kestä kunnolla kävelyä! Olisko tää sitä raskaudenaikaista nivelsiteiden löystymistä, tiedä häntä, mutta ottaa pannuun kun en pääse mihinkään liikkeelle enää.

No tulipas vatvottua nyt omat kuulumiset. Lähden taas yhden kaverin synttäreille, ja aika kuiva ilta taitaa olla tiedossa. Nyt seuraavaan kiertoon se kauhea plussapuhuri päälle, että saadaan tää ketju lopullisesti kuolemaan pois! Ja Titak... Mä niiiin tiedän, mitä tuo työhomma on... En millään mäkään jaksais siellä olla. Mutta ei auta, koitetaan kestää.
 
tuiskuli:)
Voi Eemi kun kuulostat silti niin ihanan aktiiviselta käsitöinesi!!:) Mutta voi sun kramppien kanssa, toivottavasti helittää. Tule sit heti kertomaan rakenne ultran kuulumisia!!!

Onpa Mooniksella ollut kurja neuvolan täti. Kyllä ne äänet sieltä kuuluu ja kohta näette pikkuisenne. Odottavan aika vaan on pitkä...

Voihan täti jos löysi tiensä tiktakin luo!!

oon ollut ensin mahataudissa ja nyt jo monta päivää pienessä kuumeessa. Ei muita flunssan oireita paitsi lämpöä vähän alle 38. Ja huomenna pitäisi aloittaa uusi duuni, kivaa pienissä kuume houruissa mennä sinne. Mutta pakko on, kun ei ole työsopparia ei voi olla saikullakaan. Toivottavasti pian menisi ohi.

plussatuulia outikille ja tiktakille:)
 
titak
Kuule Eemi, kyl sinä minusta kuulostat kuitenkin aika käsityötaitoiselta ihmiseltä, ainakin kun minuun vertaa ;).

Kiva tuiskulistakin kuulla. Yöks, tuota mahatautia ja kuumetta. Toivottavasti huomiseen parannut ja tsemppiä kovasti uuteen työpaikkaan.

Minä olen nyt istunut koneen äärellä kouluhommia tehden seitsämän tuntia, huh. Kohta ajattelin kyllä lenkille karata, ellei tää kroppa ole täysin jäykistynyt istuma asentoon.
Täällä ei hanat ole vielä auenneet, mutta hetkenä minä tahansa... Menkkatuntemukset vain vahvistuvat ja veekäyrä sitä mukaan, pah :(((.
 
Eemi
Juuh, tosi käsityötaitoinen olen. ;) Tänään pitäisi palata töihin iltavuoroon, muuten ihan kiva kun täällä kotona vaan tylsistyy, mutta pientä flunssaa on täälläkin puskemassa päälle. Toivottavasti menee ohi yhtä nopeasti kuin alkoikin!

Rakenneultran tulosten myötä taidan mäkin siirtyä pysyvästi tuonne odotuspuolelle Sinin esimerkkiä seuraten. Kaikki elimet näkyivät oikeissa pakoissa, kokokin vastasi viikkoja, ja kyseessä on joko tyttö tai sitten pienipilinen poika. Eli tyttöä veikataan. :)

Paljon yritysonnea lopulle porukalle. Tämä taitaa nyt poistua takavasemmalle.

Eemi, joka todistettavasti odottaa vauvaa :D
 
outik
Onnittelut Eemille hyvistä ultrakuulumisista, jos nyt vielä täällä käyt lukemassa. Ja toivottavasti työhönpaluu sujuu kivuitta.

Yritähän Tuiskuli parantua siellä. Tsemppiä uuteen työhön :)

Mä vielä yritän karkottaa flunssanloppua pois. Ärsyttävää kun nenä on tukossa koko ajan ja yskäkin vielä vaivaa. Mutta mieluummin mä tämän flunssan otan kuin vatsataudin kuitenkin, joten ei parane valittaa ;)

No mutta, töiden pariin...
 
tuiskuli:)
No kuules outik, nyt pukkasi sitten flunssa vielä mahataudin perään ja uusi työ niin ei kehtaa olla poissa. Tosi jees!!!

Iik, inhaa kun Eemi ja SIni jättää meidät!! Mielellään käykää kuulumisia kertomassa jooko pliis!!!

Back to work sisters! Kivaa päivää:)
 
titak
Hei!

Eemille isot onnittelut hienoista ultranäkymistä ja tervemenoa toiselle puolelle =)).

Tuiskulille paranemisia!

Kun kerta tää ketju kuihtuu ja itse haluan ottaa näistä kirjoitteluista breikkia, niin toivottelen kaikille oikein mukavaa kevättä ja paljon hempeitä plussatuulia! Toivottavasti tässäkin päässä sellaisen plussan vielä saisi kokea, tällä kierrolla kun niin käynyt.

Heippa kaikille!!!
 
outik
Titak, harmi jos päätät nyt olla kirjottelematta. Vaikka ymmärrän kyllä, nää asiat ei pyöri mielessä ihan niin paljon, jos pitää vähän taukoa täältä. Ja pahoittelut siitä epätoivotusta tädistä taasen.

Käy nyt kuitenkin joskus vaikka tuolla HV-ketjussa, jos tätä ei enää ole olemassa, kertomassa kuulumisia ja varsinkin jos se plussa pärähtää :)

Hyvää kevään jatkoa sulle!
 
Moon Fairy
Vai meinaa se Eemikin jättäytyä takavasemmalle Sinin myötä. :p Noh, mullakin on kirjoittelut nyt vähentyneet... Käyn täällä teidän kuulumisia toki usein kurkkimassa, ja välillä heitän viestiä. Koitan jatkossakin skriivailla silloin tällöin, ellei tää ketju kokonaan kuihdu pois...?

Tsemppiä kaikille! :)

Ai niin... Kaikki oli hyvin keskiviikkona ultrassa. Siellä se Kirppu nukkui ja sitten heräsi tekemään volttia. <3 Tippahan siinä tuli silmäkulmaan väkisinkin. Nyt uskaltaakin uskoa tähän raskauteen, ja ollaankin kerrottu kavereille, mun vanhemmille jne. :) Np-ultraankaan ei ole pitkä aika, se olisi 5.5.

Moonis rv 10+6
 
Tinsula
Moikka
tosi pitkästä aikaa, en tiedä miten teillä täällä menee, mut mä sain nyt lähetteen lapsettomuus tutkimuksiin....
Saa nähdä mitä sitte tapahtuu. No meillä on koiravauva ollut jo 3viikkoa :) helpottaa ees vähän tätä vauvakuumetta.

Ihanaa kevättä kaikille :)
 
outik
Kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa Tinsula :) Voimia teille niihin tutkimuksiin ja mahd. hoitoihin. Jospa se vauva sieltä sitten vihdoin saadaan alulle.

Mä olen käytännössä siirtynyt tonne haaveissa vauva -ketjuun kirjottelemaan, kun tämä ketju tuntui kuihtuvan kokoon. Tuikulikin sinne hyppäsi mun perässä.

Mitäköhän muuten Jollylle kuuluu...?
 
ex-jolly
Heip kaikki vanhat kamut!

Totta tosiaan, jollykin on pitänyt ellit suljettuna ihan kokonaan sitten edellisen kirjoituksen. Oon vaan halunnu toistaiseksi unohtaa ihan kokonaan kaikki sikiämishaaveet, haluan vaan kuulostella nyt sitä, onko enää edes mahdollista olla ilman pillereitä. Täällä roikkuminen tuntui jotenkin vaan niin puukon pyörittelyltä vanhassa haavassa...

Hyvä että Tinsulalla on lähetelappu kourassa, olikos se kovan työn takana saada? Lämpöä meille kaikille !!!!
 
Sini-
Kiva Jolly kuulla sinusta! Olen kyllä käynyt kyttäilemässä mitä kaikille kuuluu ja useinkin miettinyt Jollya!

Tosiaan kaikille vallan miellyttävää kesää! Itselläni alkaa kesäloma maanantaista, joten enää reilu päivä töitä ennen lomaa, ihanaa!

Sini
 
outik
Heissan Jolly ja Sini! :)

Ootkos sä Jolly nyt sitten jo päässyt siihen pillerittömyyteen? Toivotaan nyt hyvää vointia sulle, jospa se vauvahaaveilu tulisi mahdolliseksi taas jossain vaiheessa.

Ja joko se Sini jää kokonaan pois töistä vai käytkö vaan kesäloman pitämässä tässä välissä pois? Mä oon jo ihan unohtanut milloin sulla olikaan la...

Mä täällä elän tämmöstä vuoristorataa. Välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia. Alkaa tuntua taas toivottomalta tuo raskautuminen, vaikka vasta kahdet menkat km:n jälkeen onkin ollut ja onhan se nyt jo todistettu että raskautumaan pystyn. Mutta mietityttää silti että jos se olikin joku superhyperihme, että tuli se plussa ja vastaavaa ihmettä ei enää toista kertaa tapahdu.
Mutta mä yritän nyt vaan nauttia lähestyvästä kesästä ja auringosta. Jospa se mieli ja elämä taas tästä piristyis :)
 
Sini-
Heissan vaan!

Nooh... periaatteessa mulla on nyt ensin 4 viikkoa kesälomaa, sitten pitäisi tulla töihin vielä kolmeksi viikkoa, mutta en taida viitsiä.. ihan rehellisiä kun tässä ollaan. Kävi meinaan juuri niin kuin uumoilinkin eli minua ei valittu esimieheksi vaan toiselta osastolta napattiin osastolle uusi esimies ja hän aloittikin hommansa sitten jo toukokuun alusta. Henk. koht. otti aika koville tuo valinta ja olin yhden viikon niin maassa, että meinasin hakea jo sairaslomaa ahdistukseen. Kuitenkin olen sinnitellyt tähän kesälomaan asti. Motivaatiota ei siis ole tippaakaan enää palata takaisin ja koska mahakin on kasvanut jo hurjasti ja kaikenlaisia raskausvaivojakin tässä on ollut, niin haen sairaslomaa viimeisiksi viikoiksi. Töissäkin olen jo aika suoraan sanonut, että mua on turha odottaa enää takaisin.. Katsotaan nyt sitten onko tämä lopullisesti viimeinen päiväni tässä firmassa vai keksinkö seuraavan vuoden aikana jotakin muuta puuhaa, aika näyttää. 10 vuotta tuli keväällä tässä talossa täyteen, joten eiköhän se sitten jo olisikin aika katsella jotakin muuta.. varsinkin kun noin paskan tempun tekivät minulle tuon esimiesaseman kanssa, ensin lupaa ja sitten ei kuitenkaan... harmittaa ja vit***taa moinen käytös.

Raskaus on siis edennyt ihan hyvin, asiaan kuuluvia selkäkolotuksia, närästystä, liitoskipuja, harjoitussuppareita jne. toki on, mutta ei häiritseväisyyteen asti.

Ihanaa kesää kaikille ja kyllä mä käyn pälyilemässä mitä kirjoittelette, enhän mä täällä millään osaa edes pysyä pois. :)

Sini
 
Eemi
Heipat kaikille, kiva kun ootte täälläkin käyneet päivittelemässä! Jollylle toivoisin kovasti kaikkea hyvää (ja sellaista toivottuakin), voi kun nyt olis se pikkukakkosen saaminenkin mahdollista.

Outikin ja muiden kuulumisia oonkin välillä kurkannut hv-ketjusta, kun en mä kokonaan osaa olla täältä poiskaan. ;) Ihanalta kuulostaa Sinillä, kun pääsee jo lähes kokonaan pois töistä - kun ei siellä töissä nyt niin kivaa sitten ole. Inhottavasti tehty kyllä sun pomolta, en voi vieläkään oikein käsittää.

Mulla sitten taas on ollut päinvastoin: vaikka pomolle kerroin raskaudesta juurikin jatkoa ajatellen, on mun sopimus kirjoitettu ensi helmikuulle asti. Mikä tarkoittaa, että saan äippäloman ekat 3 kk täyttä palkkaa, ja helmikuussa vielä 11 kk aikana kertyneet lomarahat kaupan päälle! Tosi hienoa, ottaen huomioon että aloitin tosiaan täällä samaan aikaan kun raskaus oli jo varmistunut. Vanhempainrahankin saa laskettua 6 kk tulojen mukaan, joten sekin on ihan loistavaa, kun v. 2007 olin vielä opiskelija.

Joten tulopuolella on helpottanut. Oma asuntokin löytyi, remontti ja muutto tapahtuu sitten heinäkuussa, ja elokuun alusta jään töistä pois. Että kaikenlaista tapahtuu hirmuisella vauhdilla, enkä oikein itsekään pysy menossa perässä! Vauva potkii kovin aina ajoittain, liikkua ei voi kovin vauhdikkaasti supistelujen takia, ja välillä vaivaa milloin selkä, milloin jalat. Kaiken kaikkiaan on kuitenkin tosi onnellinen olo kaikesta siitä hyvästä, mitä meille on suotu.

Kauheaa, nyt alkaa kuulostaa tosi omahyväiseltä. Toivottavasti ette ota sitä niin... Jotenkin vain tuntuu, kun ootte lueskelleet mun valitusvirsiä niin kauan, niin kerrankin mulla on näitä hyviä uutisia kovastikin.

Paljon yritys-, tutkimus- ja yrityksen uudelleen aloitteluonnea nyt koko porukalle!!!

Eemi, huomenna täynnä rv 24
 
outik
Tonne HV-ketjuun jo kirjottelinkin pitkät pätkät tämän päiväisestä ultrastani. Se kysta siis joudutaan nyt leikkaamaan ja tähystystä (se laparoskopia vai mikä se nyt onkaan) yritetään. Ajattelin vaan että kävisköhän se Jolly täällä lukemassa joskus tässä, koska eikös sulle ole vastaava leikkaus tehty? Olis kiva kuulla vähän jotain, että mitähän mulla on edessä. Oliko kivuliasta jälkeenpäin ja millanen toipumisaika oli?

Sinille harmittelut tuosta työpaikan "menetyksestä". Inhottavaa kun tehdään noin oharit. Nauti nyt kuitenkin lomasta ja mahd. sairaslomasta :) Sulla meneekin kesä hyvin tässä.

Ja Eemille sitten vastaavasti onnittelut työpaikan suhteen :) Siellä on ollut oikein reilu meininki. Tsemppiä remonttiin!
 
Eemi
Outik, kävinkin sun kuulumiset lukaisemassa tuolta toisesta ketjusta kun muistin, että sulla se ultra tänään oli tuon kystan takia. Oon tosi pahoillani, ettei se ollut mitään itsestään häviävää laatua vaan leikkaukseen joudutaan. Toivottavasti kumminkin hoituisi tähystyksessä, eikä tarvitsisi kestää avoleikkausta ja tosi pitkää saikkua.

Mun työkaverilla on sama tilanne, eli kysta on löytynyt ja (tähystys)leikkaus edessä. Ainakin hänellä munasarja säästyy eikä pitäisi vaikuttaa lapsisuunnitelmiin mitenkään. Paljon varmaan riippuu kystan sijainnista jne., mutta jotain lohtua ehkä... Ja tosiaan, ehkä ne siellä leikkaussalissa sitten näkevät, onko tuosta sun umpisuolitapahtumasta jäänyt mitään kiinnikkeitä, mitkä raskautumista mahdollisesti hankaloittaisivat. Rohkeasti vaan puhelimessa kyselet kaikki myös noihin vauvasuunnitelmiin liittyen, silloin se lääkäri osaa ne ottaa hyvin huomioon! Nyt vain tsemppiä tulevaan koitokseen.

Ehkä Jollylla tosiaan olisi enemmän vinkkiä/lohtua/järkipuhetta tarjottavana?
 

Yhteistyössä