vuohenjuusto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama-to-be
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama-to-be

Vieras
Ajattelin tänään syödä vuohenjuustoa salaatin kanssa, vaikka raskaana olenkin. Se on pehmeää ja ulkomaista, ei välttämättä pastöroituun maitoon tehtyä, mutta koska paistan sen hyvin ennen käyttöä, uskoisin listerian häviävän pienen riskin minimoituvan, koska listerianhan pitäisi tuhoutua 72 asteessa. Kysyin homejuustoista neuvolassa, että mitä jos sitä on vaikka paistettuna pizzan päällä, ja terkkarin mielestä siinä ei enää listeria-riskiä pitäisi olla.

Mitä mieltä olette, uskaltaisitteko itse syödä vuohenjuustoa?

Tiedoksi vaan vuohenjuuston ystäville, että vuohenjuustoa saa myös pastöroituun maitoon tehtynä. Ainakin stockalla myydään suoraan paketoituna Sainte Maure vuohenjuustoa, joka onkin ihan hyvää perusjuustoa. Tätä olen itse syönyt koko raskauden ajan ihan tuoreena, kun on vuohenjuustonhimo päässyt yllättämään. Mozzarellaa ja muitakin juustoja löytyy pastöroituna, joten jos on herkkusuu, niin etikettejä tutkimalla pääsee pitkälle.

Minä olen syönyt ihan kaikkia juustoja etikettejä tuijottelematta, kun ei niitä kuitenkaan tule niin usein syötyä. Tuttavani sai ruokamyrkytyksen ja sen seurauksena keskenmenon ja kyseessä oli ilmeisesti ihan tavallinen ravintolaruoka, joten en jaksa yhtä listeriaa pelätä, kun se ruokamyrkytys voi tulla ihan mistä vaan jos on tullakseen. Yleensä ihan kotikeittiöstä

Yhteistyössä