Vuokra-asunto ja vakuustili

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos vuokrasuhteen alkaessa avaan vakuustilin johon talletan vakuusrahat, niinhän se ilmeisesti menee.

Niin pitääkö minun henkilökohtaisesti käteisenä tallettaa se summa siihen tilille? Kun meillä appivanhemmat avustaa näissä vakuuksissa ja alkoivat yhtäkkiä ehdottamaan että he siirtäisivät ne rahat siihen vakuustilille, eivät siis suostu siirtämään niitä meidän tilille jotta voitais itse viedä ne rahat pankkiin.

Kun nehän pitää tallettaa siinä samalla kun avaa sen vakuustilin ja sitten allekirjoitetaan se vakuuspaperi samalla, ei siinä aleta odottamaan että joku muu siirtää ne rahat sille tilille...anoppi ja appi ei tajua tätä.

Itse halusivat auttaa, jotta päästäis muuttamaan lähemmäs pojan koulua, muuten joutuisi kulkemaan pitkän taksimatkan....sitten tää menee tällaseks pelleilyksi.

Eiks heistä vois toinen ainaki tulla pankkiin mukaan, jolloin ei olis mitään pelleilyä? Tai sopia pankin kans tai edes kysyä pankista sopiiko tällanen et se tili avataan ja se raha tulee sinne sit hetken päästä ku oot ilmottanu sen tilinumeron appivanhemmille.

Mä kyl ymmärrän et he haluaa rahojen menevän suoraan sille tilille mihin niiden on tarkotuskin mennä.

No kun anoppi joutuu jonottamaan pankin tiskille, siirtääkseen rahat sille tilille....kun maksaa ne apen tilitä, eikä se omista pankkikorttia, niin että pystyis nopeesti automaatilla siirtämään.

Tuskin ne alkaa siellä pankissa odottelemaan että, vakuuden maksaja jonottaa toisessa pankissa vuoroaan että pääsee maksamaan sen summan...musta se menee hankalaksi.

Appivanhemmat asuvat siis itse Rovaniemellä ja me Porissa.

Ja tää oli heidän ehdotus, ottaisivat sitten edes pankkikortin sille tilille, että sais automaatilla siirrettyä, mut ei.

Mun ei tee yhtään mieli ottaa koko rahoja, kun eivät sen vertaa voi meihin luottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Eiks heistä vois toinen ainaki tulla pankkiin mukaan, jolloin ei olis mitään pelleilyä? Tai sopia pankin kans tai edes kysyä pankista sopiiko tällanen et se tili avataan ja se raha tulee sinne sit hetken päästä ku oot ilmottanu sen tilinumeron appivanhemmille.

Mä kyl ymmärrän et he haluaa rahojen menevän suoraan sille tilille mihin niiden on tarkotuskin mennä.

Osuuspankin sivuilla sanotaan näin: vuokralainen henkilökohtaisesti tallettaa rahan avaamalleen vakuustilille samantien. Musta toi on aika selkeesti sanottu vai ymmärränkö siitä jotain väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Osuuspankin sivuilla sanotaan näin: vuokralainen henkilökohtaisesti tallettaa rahan avaamalleen vakuustilille samantien. Musta toi on aika selkeesti sanottu vai ymmärränkö siitä jotain väärin.

kerro toi apelle ja anopille

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Vaikka sivuilla noin sanottaisiin voi asiasta varmasti tiedustella pankista ja kertoa tuon teidän tilanteen sinne.