Hae Anna.fi-sivustolta

Vuokra-asunto & lemmikki

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä Joliellen, 17.01.2008.

1. piruz Vierailija

Kuten aikaisemmin olen todennut,koiria on liikaa.Niitten määrää pitää saada alaspäin ns.luonnollisen poistuman kautta.Minäkään en salli vuokralaisteni pitää lemmikkejään .Noista luontokappaleista on muutenkin monenlaista harmia.Koiraveroa perittävä jokaisesta,samoin kissat verolle.[/quote]

Ehkä sinun mielestäsi, sohvis. Kaikkien ei ole pakko tykätä näistä ihanista luontokappaleista, jotka eivät petä luottamusta tai kohtele ketään väkivaltaisesti. Minusta jokaisen koiranomistajan on saatava asua jossain. Mutta toi mitä totesit, loukkasi minua! Jotkut ovat eläneet koirien kanssa koko elämänsä, ja niille koirat ovat elämä. Mutta joo, itsellänikin on sama pulma edessä tulevaisuudessa. Kohta täysi-ikäisenä opiskelijana pitäisi löytää vuokra-asunto, johon voin muuttaa koiran kanssa. Kun en voi jäädä vanhempienikaan nurkkiin asumaan, eikä ole rahaa omistusasuntoon.

2. sivhos Vierailija

Koiran pito,kuten kissojenkin,ei aina ole ongelmatonta.Siksi kannattaa miettiä tarkkaan hankkiako lemmikki.Jos on mahdollisia ongelmia odotettavissa,kannattaa jättää hankkimatta.Itsekin säästyy harmeilta.

3. outoa Vierailija

miksi sihvos on täällä lemmikki palstalla , jos ei siedä eläimiä.
    Luulis olevAn muuta tekemistä

4. sivhos Vierailija

Ei pidä paikkaansa.Pidän kaikenlaisista eläimistä.Orava,linnut,kalat,madot,perhoset,tiikeri,norsu,kalkkarokäärme,rokotintiili,valas,ahven,itikat,kissa,koira.Paitsi koirien aiheuttamaa meteliä en suvaitse.Lehmä,hevonen,jänis,kettu,näätä,sika,kana.Vieläkö väitätte etten pidä eläimistä?

5. jaha, vai niin Vierailija

että Sivhos/Sohvis onkin eläinten ystävä!
    Mm. rokotintiili kuuluu häneen ystäviinsä.

6. kalkkar Vierailija

Niinpä näkyy. Ja kalkkar ja okäärme myös! Aika eksoottisia elukoita! ;)

7. sivhos Vierailija

Huomaatteko,teitä on helppo höynäyttää.

8. v.. k.. Vierailija

Ja sulla ei leikkaa, sulla ei ole tietoakaan tilannekomiikasta! Tosikko! ;P

9. Osa-aikaduunari Vierailija

Itselläni on kissoja, joten en edes soittele sellaisten asuntoilmoitusten perään, joissa on lemmikkikielto. Mikäli vuokranantaja ei puhelimessa kysy lemmikeistä, en mainitse asiasta ennen henkilökohtaista tapaamista. Pyrin siis antamaan itsestäni mahdollisimman hyvän vaikutelman (niin kuin tekisin ilman lemmikkejäkin), ja sitten ikäänkuin vasta mainitsen kissoista. Esim. "Minulla on muuten kaksi kissaa, eiväthän ne ole este asunnon vuokraamiselle..? Vain yhden kerran on käynyt niin, että vuokranantaja on tässä vaiheessa sanonut ei. Ja aina on mennyt hyvin, eli mitään valituksia ei ole pois muuttaessani tullut.

10. Osa-aikaduunari Vierailija

Olipa hassu lause tuossa minun tekstissäni... Piti tietenkin sanomani, että "sitten vasta mainitsen kissoista". :)

11. sivhos Vierailija

Joku teistä on ahdasmielisyydessään leimannut minut tosikoksi.Totuus on aivan toinen.Haiskahtaa joskus ajatus,taitaa jotkut olla pahasti kateellisia meikäläiselle.Sori waan.

12. Koirakuume Vierailija

te asuntojen vuokralle tarjoajat tiedätte varmaan tarkemmin, että jos vuokrasopimuksessa ei erikseen kielletä lemmikkejä niin saako sellaisen siinä tapauksessa ottaa?
    Meillä siis on sopimus jossa ei mainita erikseen mitään lemmikeistä tms. Mutta siinä kohtaa kun asuntoa haettiin (yrityksen kautta) tässä paperissa kysyttiin että onko meillä lemmikkejä. Silloin meillä ei mitään ollut ja vastasimme ei. nyt olisi koiran otto käsillä ja mietin tässä että pitääkö minun ilmoittaa vuokranantajalleni tästä vai otanko vaan, kun ei kerta ole erikseen kielletty. Suunnitteilla meillä on siis ihan pieni koira joka ei sinänsä mitään vahinkoa saa aikaan esim lattiaan... (muutenkin meillä on paljon mattoja yms.)

13. vuffe Vierailija

Minullekin pian koira tulossa ja sen takia kämpän hankinta on hankalaa. Uskoisin että kun vakuuttelee myyjän,niin se onnistuu. Eniten tietenkin mietityttää jos koiralla on esim. eroahdistusta,täytyy toivoa etteivät naapurit ole ahdasmielisiä :/

14. sivhos Vierailija

Vai ettei naapurit olisi ahdasmielisiä,niinkö?Toivottavasti kukaan ei vuokraa kämppää koiralliselle.Noita räkyttimiä kaikkialla häiriköimässä.Koiralliset,tehkää palvelus,muuttakaa lemmikkineen korpeen,siellä antakaa haukun raikaa.Mutta ihmisyhteisöissä,teidän haukkuvia häiriköitä emme kertakaikkiaan siedä.

15. ellit Vierailija

Asia onkin tietenkin näin yksinkertainen. Viedään samantien kaikki häiriköivä nuoriso mehtään ja käsketään perustaa oma yhteisö sinne, etteivät häiritse meitä täydellisiä ihmisiä. Laitetaan samalla laki, ettei työmiehet saa tehdä meidän talojemme lähellä isoäänisiä töitä, mehän vallan häiriinnymme niistä äänistä.
    Teljetään harakat häkkeihin, etteivät häiriköi meitä repimällä roskapusseja.

Eikös meidän pitäisi olla tasa-arvoista kansaa.. KYllä vaan jostain rääkyvästä vauvasta saattaa lähtä enemmän ääntä ja haittaa naapureille kuin jostain koirasta.

16. Ai. Vierailija

Tyypillistä koiraihmisen äärimmäisyyttä. Ihmiset on ihmisiä, koirat on koiria. Villejä luontokappaleita turha tuoda koirakeskusteluun. Koirien haukunta, se vaan ei ole mukavaa kuultavaa.
    Se on suorastaan häiritsevää monin tavoin.

17. Vuokraaja Vierailija

Minulla on kaksi sijoitusyksiötä. Toisessa asuu nuori tyttö kissan kanssa, ei tullut mieleenkään kieltää kissaa. Koiraa olisin miettinyt pidempään, koska asunnossa on uudehko parketti.

Toinen asunto on tällä hetkellä tyhjänä, mietin mitä sille teen. Se on vaatimattomassa kunnossa, lattia ihan hyvä, mutta ei parkettia, joten voisin aivan hyvin vuokrata sen koiralliselle.

Ehkä se on niin, että jos itse on eläinrakas ja omistaa lemmikkejä, ymmärtää toista lemmikinomistajaa paremmin.

18. Ai. Vierailija

On syytä ottaa huomioon naapuritkin asuntoa vuokralle annettaessa. Koirallinen vuokralainen voi saada aikaa eripuraa koiransa takia.

19. Vuokraaja Vierailija

En todellakaan ota huomioon eläimiä vihaavien naapureiden mielipiteitä. Jos luottotiedot on kunnossa niin asia on ok. Tietenkään en vuokraa pientä asuntoa jättirotuisen koiran omistajalle, koska se ei sinne sovi. Mutta koska asunnon ympäristö on oivallinen koiran ulkoiluttamiseen, koira on tervetullut.

Olen aikoinani itse etsinyt vuokra-asuntoa koiran kanssa ja tiedän, kuinka epätoivoista se saattaa olla. Onneksi esim. Saton, säätiöiden, vakuutusyhtiöiden vuokra-asunnoissa ei ole eläintenpitokieltoa.

20. Voi voi Vierailija

Kirjoituksesta päätellen edellinen on nainen.

21. Elli-pelli Vierailija

Palstasta päätellen tänne kirjoittaa naiset (vrt. Ellit). Vai käykö täällä joku säälittävä mieskin kurkkimassa?

22. !! Vierailija

Itselläni on kaksi kissaa ja koira lemmikkinä. Asun vuokra-asunnossa, josta tuli ihan lähiaikoina ilmi, että on homeessa, eikä itse vuokraisäntä ole rehellisimmästä päästä. Todella vaikea löytää asuntoa, jossa saisi pitää lemmikkieläimiä. Tiedän, että kukaan asunnon vuokraaja ei uskoisi jos sanoisin, ettei meidän eläimet tuhoa paikkoja! Ja ymmärrän sen hyvin, mutta jokaiselle vuokraajalle olen sanonut, että jos eläimeni vahingoittavat asuntoa, niin olen täysin valmis kustantamaan aiheutuneet vahingot, mikäli sellaista tapahtuisi.
    Kissat alle vuoden ikäisiä ja koira reilun vuoden, eli kaikki siinä vilkkaimmassa iässä!

23. Kokemuksista Vierailija

Lemmikkikielto johtuu siitä, jotta kaikki eivät todellakaan pidä lemmikeistään riittävästi huolta eivätkä opeta niitä siisteiksi. Karvaista kokemuksista siis, kun asunto tuhotaan joskus lähes täysin ja jätetään vahingot korvaamatta.

Oma lainarahalla hankittu kotini, jonka vuokrasin pariksi vuodeksi ollessani itse muualla töissä, meni täysremonttiin, kun vuokralainen oli ottanut koiranpennun heti muutettuaan siihen. Parketit oli pilalla, nurkat ja pielet järsitty ja haju kamala. Kyllä siinä itkua lykkäsi, sillä kotini oli vasta remontoitu, kun sen vuokralaiselle luovutin. Vuokravakuus ei lähestulkoonkaan kattanut vahinkoja ja vuokralainen yritti kätkeä vahingot silmiltäni puhumattakaan, että korvasi muutoin, kuin että pidätin vuokravakuuden, senkin riidan kautta. Sitäpaitsi naapurit olivat vihaisia, koira oli häirinnyt pahasti ja emäntä oli kakittanut sitä pihalla.

Olen nähnyt myös yhden ainoan ihmisen 2 vuoden aikana pilaamat 3 asuntoa. Ne oli tuhottu ja pilattu materiaalit täysin. Hänellä oli 2 isoa rotukoiraa, joita hän kohteli kuin vauvoja eli ei osannut kouluttaa lainkaan. Ei hän viitsinyt viedä niitä edes joka päivä ulos eikä liikunnasta voinut puhua. Remmin päässä joskus kiireesti pissat ja takaisin sisälle, jonne ne useimmiten tekivätkin kaikki tarpeensa, joivat vessanpöntöstä, söivät säkistä ja riehuivat. Alle 100 metrin päässä olisi ollut koirapuisto. Eläinsuojeluunkin siitä soitin, mutta käydessään katsomassa olivat todenneet koirien voivan hyvin sillä hetkellä. Nainen kävi töissä usein 2 vuoroa perätysten ja tuli sitten kotiin nukkumaan samaan petiin koiriensa kanssa. En eläissäni ole nähnyt edes yhtä siivotonta koirankoppia, kuin olivat ne ihmisasunnoiksi tarkoitetut huoneistot. Emäntä haisi hajuvedelle ja hiuslakalle kotinsa ulkopuolella ja työ oli ruokaravintolassa!!! -Olisivatpa asiakkaat tienneet fröökynän siisteystason (?). Hän oli hyvä näyttelemään luotettavaa, joten vuokranantajat menivät ansaan. Häädöt hän sai aina koirien metelöinnin takia ja siinä vaiheessa vuokranantajille vasta selvisi totuus.

Joten, kyllä ymmärrän, että lemmikilleselle ei haluta vuokrata. Sanottakoon, että minullakin on ollut koiria ja kerrostalossa. Eivät ne ole sotkeneet saati pilanneet kotia, ei sitäkään, josta edellä kerroin. Se kun riippuu ihan siitä, miten niitä opetetaan ja miten niistä huolehditaan. Sitä ei vain näe päältäpäin etukäteen, millainen isäntä/emäntä tämä ihminen on ja miten hän vastaa lemmikkinsä aiheuttamista vahingoista.

24. !! Vierailija

Tuo meidän koira on haettu toiselta paikkakunnalta eräältä nuorehkolta mieheltä. Kun haimme koiran, hän kertoi että koira on jyrsinyt jalkalistoja ym. Mielessäni kävi pienoinen kauhukuva kuinka viikon jälkeen asuntomme on tuhottu, mutta en antanut sen lannistaa. Itse oon kuitenkin aika tarkka siitä miltä oma koti näyttää.
    Tiesin, että meillä koira saisi liikuntaa ja paljon erilaisia aktiviteetteja, ettei aika käy pitkäksi. Edellinen omistaja kertoi syyksi miksi antaa koiran pois, oli se ettei aika riittänyt.

Nyt koira on asunut meillä kolmisen kuukautta, eikä ole vielä tuhonnut yhtään mitään! Tosin, meillä on kissatkin seurana, ettei tunne oloaan ihan yksinäiseksi. Ja isoks koiraks saa liikuntaakin riittävästi. Kolmesti päivässä lenkki, yksi pidempi ja vielä vietetään ainakin tunti koirapuistossa päivittäin, jos vaan mahdollista. Sit on vielä kaikenmaailman aktivointileluja, ni johan on koiralla tekemistä. En uskois että tekemisenpuutteesta johtuen alkaa tuhota paikkoja.

Mutta joo, siis ymmärrän kyllä miks ihmiset ei haluais mielellään vuokrata asuntoa lemmikilliselle. Mutta, kuten jo sanoin olen itse jokaiselle vuokraajalle sanonut että jos tollasta tuhoamista tapahtuu ni korvaan kaiken ihan itse. Oon kuitenkin sillä kannalla, jos oma lemmikki tai itse jotain tuhoaa (vahingossa tai tahallaan) ni ilman muuta korvaa!
    Jos itse joskus laittaisin oman asunnon vuokralle, se olis se ehto, että lemmikkejä saa ottaa.

25. Koiraton Vierailija

Jos kirjoitukset pitää paikkansa, täytyy ihmetellä, kuinka paljon jotkut ihmiset uhraavat aikaa koiraansa. Työssäkäyvä ihminen, hänellä menee kaikki liikenevä aika koiran ulkoiluttamiseen.
    Mitään muuta ei sitten jouda, jaksa tehdä. Aamulla koira käytettävä tarpeillaan, sitten töihin.
    Jotkut jopa kesken työpäivän joutuvat huoltamaan koiraansa. Työpäivän päätyttyä on taas lähdettävä koiran tarpeita tyydyttämään. Etenkin yksineläjälle työläs juttu.
    Teille sanon, ketkä olette harkitsemassa koiran ottamista, jättäkää mieluummin ottamatta.
    Säästytte monelta harmilta.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri