Vuokralla asuminen on niin perseestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhis

Vieras
Myytiin omistusasunto,kaksio,pois kun kohta meidän perheeseen syntyy kaksoset. Yksi lapsi ennestään. Muuta vaihtoehtoo ei ollu kun vuokra asuminen tähän tähän ja kyllä heti huomaa miten vuokran antaja säätelee elämistä!
Ihan on kaupungin vuoka-asunto ja jolku prkl eco-talo,valmistunu 1/2013.

Pattereita ei saa säädettyä haluaamaansa lämpötilaan,vain kylmemmäksi. Ja hanat on jotain ihme energian ja veden säästöhanoja. Hana täytyy kääntää kokonaan vasemmalle että saa lämmintä vettä,kun päästää irti,hana palautuu takaisin keskelle ja kylmäksi. Kun hanaa pitää siellä vasemmalla ja juoksuttaa vettä (miten tuo muka säästää veden käyttöä?) n. 1min,alkaa tulla kuumaa vettä ja kun päästää irti,tulee lämmintä vettä..Juu ei oo vaikeeta,mutta harvinaisen rasittavaa kakka-pyllyjä pestä ja kun vielä kaksin kappalein pieniä vauvoja tulee niin on tosi kiva ootella ja rampata hanaa edes takas saadakseen sopivaa vettä pepulle! :mad:
Ihan naurettavaa muka-säästämistä! Sisällä pitää olla koko ajan täysissä pukeissa ja hanasta et saa suoraan haluamasi lämpöistä vettä kun sitä pitää rampata ja käännellä jne.!!!! Se on varma,ettei isännöitsija ala hanaa säätämään! :( :headwall:

Ei mulla muuta.

no ei kai noi ongelmat liirty vuokralla asumiseen mitenkään

jos asuis omassa eko-osakkeessa niin olis tasan samat ongelmat, yritä saada kämppä normaalista talosat ja jätä ekoasunnot ituhipeille

Ei se mein vuokralla asuminen eronnu mitenkään tästä omistuskämpästä, paitsi että maksetaan nyt omaa vuokran sijaan. Ei se ap syyllinen oo vuokralaisuus vaan paska kämppä. Vanhukset asuu omistusrivarissa ja esim lämpösysteemi perseestä. Ei se auvoa ole aina muuallakaan.

No säästäähän tuo lämmityssysteemi energiaa. Ja aika reilusti.
Lämmitykseen kuluu Suomessa ihan hirvittävästi energiaa, joten parin asteen pudotus lämpötiloihin on ihan suotavaa.

Tää on muuten totta. 35-vuotisen elämäni aikana asunut 10 kerrostaloasunnossa, omissa ja vuokra-asunnoissa, eikä yhdessäkään ole ollut sopivan lämmin. Yhdesssä oli tosi kylmä, muissa liian kuuma. Patterit pois päältä ja silti saa tuulettaa välillä liikoja lämpöjä ulos.

Nykyisen, reilu vuosi sitten valmistuneen talon huoltofirma on tehnyt nyt 2 kertaa sen, että ovat käyneet ruuvaamassa kaikista asunnoista termostaatit irti, tuuletuskielto pari päivää ja kävivät aamuin illoin mittaamassa lämpötilat. Ei auttanut. Edelleen pohjakerroksissa, kuten meillä, lämpö n. 24 C ja ylimmissä pahimmillaan viisi astetta vähemmän.

Asun omakotitalossa vuokralla, aina olen säätänyt lämmityksen sopivaksi itselleni, itsehän maksan lämmityslaskutkin. Samoin vettä. sähköä olen käyttänyt oman mieleni mukaan.

Meidän vuokra-asunnossa on sopivan läämintä, paitsi hellekesinä aivan liian kuuma. Talvi-iltoina vaan patterit kiinni, että pystyy yöt nukkumaan ja päivällä auki, ettei sormia palele. Sisälämpötila vaihteee talviöitten 15 asteesta hellepäivien 35 asteeseen.

ja kyllä tasan on vuokran antajan tekosia nämä ettei pattereita voi säädellä miten haluaa,termostaatissa on rajotin,voi kääntää vain 3 termostaatin.
Kyllä kun omitusasunnossa asuttiin,sai ihan itse päättää kuin lämmin tai kylmä kämpässä on ja haluanko veden tulevan täysillä vai en. Saatana.
Miks te heti alatte jauhaa että "eiks sulla oo muita ongelmia,hommaa elämä" Kyllä on muitaki ongelmia,mutta tää kämppä nyt otti ihan vitusti kaaliin ja avauduin vaan huvikseni.
Ja ihan hyvä tää kämppä muuten on,laatat kylppärissä,2 vessaa,parkettilattiat jne. ns. laadukkaat jutut ja toki nuo eco-hommatkin ihan fiksuja,mutta mua vaan ärsyttää. Ei meille niistä mitään sanottu kun käytiin kattomassa kämppää tai kirjotettiin vuokrasopparia..Ja eipä kai se nyt oo mikään kertomisen arvonen asiakaan. Ja mieluummiin tämä kuin joku kämänen kämppä jostain baarin yläpuolelta narkkien ja juoppojen täyttämästä talosta :x
Ihan ollaa uudella asutus alueellakin. Mutta kyllä tästä omakotitaloon lähetään heti kun vaan joku kiva sattuu kohdalle tai päätetään ruveta rakentamaan itse,eiks oo kivaa teidänkin kaikkien mielestä....:kieh:

Ei mulla muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhis;29251279:
ja kyllä tasan on vuokran antajan tekosia nämä ettei pattereita voi säädellä miten haluaa,termostaatissa on rajotin,voi kääntää vain 3 termostaatin.
Kyllä kun omitusasunnossa asuttiin,sai ihan itse päättää kuin lämmin tai kylmä kämpässä on ja haluanko veden tulevan täysillä vai en. Saatana.
Miks te heti alatte jauhaa että "eiks sulla oo muita ongelmia,hommaa elämä" Kyllä on muitaki ongelmia,mutta tää kämppä nyt otti ihan vitusti kaaliin ja avauduin vaan huvikseni.
Ja ihan hyvä tää kämppä muuten on,laatat kylppärissä,2 vessaa,parkettilattiat jne. ns. laadukkaat jutut ja toki nuo eco-hommatkin ihan fiksuja,mutta mua vaan ärsyttää. Ei meille niistä mitään sanottu kun käytiin kattomassa kämppää tai kirjotettiin vuokrasopparia..Ja eipä kai se nyt oo mikään kertomisen arvonen asiakaan. Ja mieluummiin tämä kuin joku kämänen kämppä jostain baarin yläpuolelta narkkien ja juoppojen täyttämästä talosta :x
Ihan ollaa uudella asutus alueellakin. Mutta kyllä tästä omakotitaloon lähetään heti kun vaan joku kiva sattuu kohdalle tai päätetään ruveta rakentamaan itse,eiks oo kivaa teidänkin kaikkien mielestä....:kieh:

Ei mulla muuta.

Valitatko vain täällä vai oletteko olleet yhteydessä vuokranantajaan?

mitä tekemistä noilla sun valittamillasi asioilla on ap vuokralla asumisen kanssa?
Miksi täällä on muuten suurinpiirtein jokaisella tarve haukkua vuokralla-asujia? tuskimpa kaikilla täällä on omistusasunto tai ok-talo.. paskaa puhutte.

Yhteistyössä