Vuokranantaja kävi sitten kännissä mun oven takana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pistää vihaksi.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pistää vihaksi.

Vieras
Olisi halunnut tulla katsomaan asuntoa eli tarkistamaan asunnon kunnon. Mies oli selvästi kännissä! Sanoin, että ei käy. Lisäsin vielä, että tuollaisesta tarkistuksesta pitää ilmoittaa etukäteen.

Siis voi helvetti suoraan sanottuna! En todellakaan päästä kännistä miestä asuntoon missä on mun lapsetkin!

Onhan mulla parin kuun vuokrien omavastuut maksamatta, mutta niihin on vuokranantaja kanssa sovittu eräpäivä huomiseksi. Eli se asia pitäisi olla hoidossa, mutta en tajua miksi haluaisi asunnon tarkistaa!

Mulla oli kanssa joskus yksin asuessani sekopäinen vuokranantaja joka yht' äkkiä päätti ilman syytä potkaista mut ulos. Mies oli reilusti eläkeikäinen kärttyinen ukko, ja kolmeen kertaan hän pärähti mun luo omilla avaimilla n. klo. 23 umpihumalassa. Kerran sillä oli jopa kaveri mukana, ja mä olin jo nukkumassa. Kiva siinä sitten seistä alusvaatteillaan kännisen vuokranantajan ja sen kaverin edessä kun ei se vaivautunut edes ovikelloa soittamaan ennen kuin paukki sisään. Tein tutkintapyynnön kotirauhan rikkomisesta, jonka jälkeen olisinkin yllättäen saanut jatkaa asunnossa asumista. Enpä enää halunnut, sattuneista syistä.

Kännissä ei tietenkään ole asiallista tulla. Mutta miksi näitä samanlaisia juttuja tuntuu olevan vähän väliä palstalla. Aina ihmetellään, miksi vuokranantaja haluaa tulla tarkastamaan asunnon, kun on vuokria rästissä jne. Samoin näissä jutuissa tuntuu aina olevan tuo "kännissä oleminen" mukana. Luulenpa, että useammin ovat kännissä nämä vuokrarästejä keräävät vuokralaiset, jotka laittavat rahansa biletykseen ja bisseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kännissä ei tietenkään ole asiallista tulla. Mutta miksi näitä samanlaisia juttuja tuntuu olevan vähän väliä palstalla. Aina ihmetellään, miksi vuokranantaja haluaa tulla tarkastamaan asunnon, kun on vuokria rästissä jne. Samoin näissä jutuissa tuntuu aina olevan tuo "kännissä oleminen" mukana. Luulenpa, että useammin ovat kännissä nämä vuokrarästejä keräävät vuokralaiset, jotka laittavat rahansa biletykseen ja bisseen.

No olen kuule aivan vesiselvä ja kyllä mä näen koska toinen on kännissä! En olisi siitä miehestä tätä uskonut! :(

Alkuperäinen kirjoittaja IhaNainen:
Mulla oli kanssa joskus yksin asuessani sekopäinen vuokranantaja joka yht' äkkiä päätti ilman syytä potkaista mut ulos. Mies oli reilusti eläkeikäinen kärttyinen ukko, ja kolmeen kertaan hän pärähti mun luo omilla avaimilla n. klo. 23 umpihumalassa. Kerran sillä oli jopa kaveri mukana, ja mä olin jo nukkumassa. Kiva siinä sitten seistä alusvaatteillaan kännisen vuokranantajan ja sen kaverin edessä kun ei se vaivautunut edes ovikelloa soittamaan ennen kuin paukki sisään. Tein tutkintapyynnön kotirauhan rikkomisesta, jonka jälkeen olisinkin yllättäen saanut jatkaa asunnossa asumista. Enpä enää halunnut, sattuneista syistä.

Mitä oli seurauksena tutkintapyynöstä ? Ilmeisesti tuomio, vai kuinka.

Alkuperäinen kirjoittaja IhaNainen:

Mitä oli seurauksena tutkintapyynöstä ? Ilmeisesti tuomio, vai kuinka.

Juttu meni sovitteluun ja sovittiinkin, mutta lopulta jouduin tappelemaan oikeudessa asti mun takuuvuokrarahoista jotka äijä yritti omia valehtelemalla asunnon alkuperäisestä kunnosta. Pahaksi onnekseen mulla oli kuvat tyhjästä kämpästä ennen kuin kannoin kamat sisään. :P

Alkuperäinen kirjoittaja de:
vuokranantajallahan ei ole oikeutta tulla sopimatta asuntoon, vaikka olisi vesiselvä

Ei olekaan. Mä sanoin sille miehelle, että tuollaisesta käynnistä pitää ilmoittaa etukäteen. Meinasin lisätä, että tule seuraavalla kerralla selvinpäin, mutta sain pidettyä suuni kiinni.

Vuokranantaja soitti eilen selvipäin, kuulin äänestä että on selvinpäin. Ei anteeksipyydellyt, mutta sanoi ettei halua meidän välille mitään vaikeuksia. Oli kuullut, että mietin pois muuttoa ja sanoi, että saan muuttaa pois jos haluan mutta saan tässäkin asua jos haluan.

On kyllä helpottuneempi olo tuon puhelun jälkeen. Mä oikeasti aloin stressaamaan sitä, että jos mies käy täällä kun en ole kotona. Sen takia olin laittanut välioveen pienen teipin palan, että näkee jos on käyty.

Vaikutti tuo mies nyt kyllä siltä, että taisi itsekin pelästyä tekoaan. Oli sen verran nöyrää. Mietin, että jos haluaa tulla katsomaan asuntoa niin sanon, että tulee vaimonsa kanssa ja selvinpäi.

Onneksi minulla ei ole ikinä ollut tuollaista vuokranantajaa. Muutin 18-vuotiaana erään omakotitalon yläkertaan ja ikinä vuokraisäntä ei käynyt ovelle kolkuttamassa, asui itse perheineen alakerrassa. Sen sijaan viereisessä asunnossa asunut kiimainen aviomies kävi välillä yrittämässä vaikka mitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pistää vihaksi.:
Onhan mulla parin kuun vuokrien omavastuut maksamatta, mutta niihin on vuokranantaja kanssa sovittu eräpäivä huomiseksi. Eli se asia pitäisi olla hoidossa, mutta en tajua miksi haluaisi asunnon tarkistaa!

Onhan se toisaalta ymmärrettävää että jos maksujen kanssa on ollut ongelmia niin vuokranantajassa saattaa herätä huoli myös asunnon kunnosta, kun usein noi ongelmat liittyy toisiinsa. Mutta ei tietenkään sovi tulla kännissä ja ilmoittamatta, ilmeisesti känninen päähänpisto häneltä jos asia oli vaivannut mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pistää vihaksi.:

Onhan se toisaalta ymmärrettävää että jos maksujen kanssa on ollut ongelmia niin vuokranantajassa saattaa herätä huoli myös asunnon kunnosta, kun usein noi ongelmat liittyy toisiinsa. Mutta ei tietenkään sovi tulla kännissä ja ilmoittamatta, ilmeisesti känninen päähänpisto häneltä jos asia oli vaivannut mieltä.

Mutta näihin rästeihin oli sovittu hänen kanssaan eräpäivä! Maksoin perjantaina kaikki velat viimeistä senttiä myöten. Noista veloista hän sanoi eilen kun soitti, mutta sanoin, että olen ne maksanut jo. Ei ollut ilmeisesti sitten katsonut tilille, että onko rahat tulleet.