Vuokranantaja sanoi, että jos vuokravelat ei ole maksettuna kun muutan pois niin tulee vaikka hakemaan ne rahat multa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi apua

Vieras
Kerroin kaverille tuosta ja kaveri sanoi, että tuohan on uhkaus.

Ymmärrän, että vuokranantajaa harmittaa kun vuokraa on rästissä, mutta ei se tuollaiseen oikeuta! Ja mistä tämä ihminen kuvitteli ne rahat ottavansa jos niitä ei olisi?! Tuollaiset asiat hoidetaan perintätoimiston ja ulosoton kautta eikä lähdetä itse rahoja kerääämään.

Saan velat maksettua kyllä ihan lähipäivinä ja ilmoitin sen vuokranantajalle. Vaati vain aikamoisia järjestelyjä saada rahat kasaan, mutta maksan velan viimeistä senttiä myöden.

Toinen ihana asia tässä on se, että vuokranantaja väittää etten ole maksanut takuuvuokraa. Aivan varmasti olen maksanut!

Voi apua, mitähän tästä vielä seuraa... Uusia vuokralaisehdokkaita on tänne turha tuoda ilman ennakkoilmoitusta. Mä olen kolmivuorotyötä tekevä ja saatan olla nukkumassa keskellä päivää. En myöskään halua tulla suihkusta pyyhe päällä/alasti ja vastassa onkin asunnon katsojia ja vuokranantaja. Kyllä pitää olla mulla tieto asiasta etukäteen, mutta alkoi nyt vähän mietityttää että onko vuokranantaja tietoinen siitä että mulle pitää asiasta ilmoittaa etukäteen!

Onneksi pääsen tästä asunnosta pois kun paljastuikin noin kamalaksi tyypiksi tuo vuokranantaja.

Vuokranantaja on sanoi myös, että jos en maksa velkoja niin joudun asunnosta hyvin äkkiä pihalle. No eihän mua tästä voi pihalle laittaa ihan noin vain. Kyllähän se irtisanomisilmoitus on myös silloin kun vuokranantaja irtisanoo sopimuksen ja kuukausi pitää olla silti aikaa.

Eräällä perheellä on ollut myös vähän ongelmia vuokranmaksun kanssa ja mulle vuokranantaja sanoi, että jos siellä ei hommat pian muutu niin perhe joutuu todella nopeasti pihalle asunnosta. Eihän noin voisi tehdä! Toki vuokrat pitää maksaa, mutta ei ihmisiä pihalle heitetä tuosta noin vain!

Vuokralaisella on Suomessa hyvät oikeudet, älä huoli. Tuolla lailla ei todellakaan vuokranantaja saa uhkailla, yksityisenä vuokranantajana häntä koskee samat lait mitä muitakin. Ja ehdottomasti hän ei saa omin luvin kysymättä sinulta tulla huoneistoosi esittelemään asuntoa, hänen pitää kysyä siihen sinulta lupa. Jos vielä tulee jtn hänen puoleltaan ongelmia niin ota yhteys lakimieheen.

[QUOTE="rrr";30364860]Onhan se vuokravakuus maksettu pankkiin eikä käteisellä? Kyllä sä siitä jonkun tositteen saat.[/QUOTE]

Pankkitilille olen maksanut ja se löytyy nettipankin kautta, katsoin eilen. Ikinä en maksaisi takuuvuokraa käteisellä.

Miten löysit niin vanhan jutun verkkopankista? Muistitko kuukauden ja vuoden koska olit sen maksanut? Vai haitko ihan kuukausi kerrallaan?

Mun pitäis yrittää kanssa etsiä yli vuosi sitten maksettu juttu, eikä mitään hajua että koska oon maksanut sen

Jos haluaisit, voisit asua siinä vielä noin 6kk. maksamatta yhtään mitään. Sen verran aikaan kuluu häätötuomioon. Ja ilman häätötuomiota kenelläkään ei ole oikeutta ajaa sinua pois asunnosta. Tarvittaessa poliisi turvaa koskemattomuuden.

ja jos olet jo muuttamassa, niin takuuvuokran voit varmasti vähentää veloista. Kuulostaa vähän siltä, ettei vuokranantaja ole sitä sinulle takaisin maksamassa.

[QUOTE="a p";30364862]Pankkitilille olen maksanut ja se löytyy nettipankin kautta, katsoin eilen. Ikinä en maksaisi takuuvuokraa käteisellä.[/QUOTE]

No niin, eli tuosta on turha huolehtia. (Tosin kannattaa kuvata asunto tosi hyvin poismuuton jälkeen)

Ehkä tässä tilanteessa lähettäisin sinuna vuokranantajalle asiallisen viestin, jossa mainitsisin että rästivuokrat ovat kyllä tulossa lähipäivinä ja että olen äärimmäisen pahoillani että olen aiheuttanut ongelmia. Kysyisin jotenkin niin että kyllähän hän on sitten ajoissa (mieti itse vaikka joku sopiva aika) yhteyksissä minuun jos pitää sopia näytöistä tulevien vuokralaisten kanssa, koska teen kolmivuorotyötä mikä aiheuttaa välillä erikoistakin vuorokausirytmiä. Loppuun mainitsisin että tarkistin vielä verkkopankista ja olen kyllä maksanut vuokravakuuden xx.xx.20xx, kiitos hei.

Jos tuohon ei tulisi mitään järkevää vastausta niin ilmoittaisin että valitettavasti koen joutuvani menemään poliisille tuon uhkauksen takia, ja että siellä voidaan vielä selvittää sitten ne vuokrarästit ja vuokravakuuskin.

Miten löysit niin vanhan jutun verkkopankista? Muistitko kuukauden ja vuoden koska olit sen maksanut? Vai haitko ihan kuukausi kerrallaan?

Mun pitäis yrittää kanssa etsiä yli vuosi sitten maksettu juttu, eikä mitään hajua että koska oon maksanut sen

Olen asunut tässä vähän yli vuoden ja muistin helposti kuukauden koska olen maksanut takuuvuokran. Kun avasin tilin ja se antaa sieltä ne tiedot mitä tilillä on tapahtunut niin en päässyt sitä kautta tarpeeksi pitkälle. Hain sitte verkkotiliotteen niin sieltä löytyy viime vuoden tammikuuhun asti tilitiedot.

Sun tapauksessa sun pitää vain mennä kuukausi kerrallaan läpi ne verkkotiliotteet. Ainakin mun pankissa on käytössä tuollainen kuin verkkotiliote, luulisi sen olevan nykyään kaikissa pankeissa.

sun velkasi, niin mites ajattelit saada seuraavan asunnon ilman luottotietoja?
Kyllä tarinan pahis olet sinä, millä oikeudella jätät maksamatta toiselle kuuluvia rahoja?

Jos haluaisit, voisit asua siinä vielä noin 6kk. maksamatta yhtään mitään. Sen verran aikaan kuluu häätötuomioon. Ja ilman häätötuomiota kenelläkään ei ole oikeutta ajaa sinua pois asunnosta. Tarvittaessa poliisi turvaa koskemattomuuden.

No tätä ei ole koskaan ollut aikomus tehdä vaan velat maksan ja niin on ollut tarkoitus koko ajan, mutta vei valitettavasti aikaa järjestellä asia. Vuokranantajalla on tiedossa, että rahat on tulossa pian kuten myös tietää sen että teen vuorotyötä. Vuokranantaja sanoi soittavansa huomenna kun tuossa äsken viestittelimme ja hänelle oli tullut yllättävää menoa eikä ole vielä asiaa ehtinyt tarkistaa. Sanon samalla tuosta, että mulle pitää ajoissa ilmoittaa kun joku on tulossa katsomaan asuntoa.

Kyllä tarinan pahis olet sinä, millä oikeudella jätät maksamatta toiselle kuuluvia rahoja?

Oletko lukihäiröinen kokkari? Ap sanoi maksavansa velat lähipäivinä. Luottotiedot eivät ole menossa. Vuokravakuus kannattaa vähentää veloista ennen maksua, koska vuokranantaja yrittää saada ne petoksella itselleen väittämällä että asuntoa on rikottu tai että se on jäänyt loppusiivoamatta. Jo nyt kannattaa tehdä poliisille tutkintapyyntö petoksen yrityksestä, koska vuokranantaja väitti ettei vuokravakuutta ole maksettu.

Ei näin. 6 kk irtisanomisaika ei sovelleta mikäli vuokralainen laiminlyö vuokranmaksun:

Vuokranantaja voi purkaa vuokrasopimuksen mikäli vuokralainen laiminlyö vuokranmaksun. Käytännössä vuokran tulee olla maksamatta useamman kuukauden ajalta, jotta purkamisen edellytys täyttyy. Vuokranantajan ei tarvitse antaa erillistä varoitusta, mikäli purkaa vuokrasopimuksen maksamattomien vuokrien vuoksi. Haasteen tiedoksianto käy purkuilmoituksesta, joten vuokranantajan kannalta on nopeinta haastaa vuokralainen oikeuteen vuokranmaksun laiminlyöntien johdosta.

http://www.kuluttajaliitto.fi/files/1547/VUOKRAOPAS_FI_2012.pdf

Mullahan on jo seuraava asunto koska olen muuttamassa pois. Mähän kirjoitin maksavani velat lähipäivinä ja vuokranantaja on nyt tietoinen tästä kun sain asiat järjestymään. En mä ole mitään jättämässä maksamatta eikä mitään vuokria ole menossa ulosottoon eli ihan turhaan siellä viisastelet.

Mikään ei oikeuta sanomaan tuolla tavalla mitä kirjoitin otsikossa. En ole mikään pahis.

[QUOTE="a p";30364935]Vajaan 1½kk vuokra.[/QUOTE]

Sittenhän vuokratakuu kattaa tämän eikä vuokranantajalla ole mitään hätää. Mistä päivämäärästä aiot irtisanota vuokrasopimuksen?

[QUOTE="a p";30364962]Olen jo irtisanonut vuokrasopimuksen ja muutto tapahtuu ensi viikolla.[/QUOTE]

No sittenhän sinulla ei ole mitään hätää, vuokranantaja ei voi viedä asian oikeuteen koska vuokrasopimus on irtisanottu ja vuokravakuus kattaa rästissä olevan vuokran. Turhaa aloitus tämäkin.

Yhteistyössä