vuosien jälkeen takaisin yhteenkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja happy end
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

happy end

Vieras
onko kukaan palannut vuosien eron jälkeen takaisin yhteen exänsä kanssa?
itse olen tilanteessa jossa mietin kuinka siinä mahtaisi käydä.
erostamme on seitsämän vuotta, mutta olemme pitäneet yhteyttä koko ajan välillä vähemmän välillä enemmän elämäntilanteista riippuen. rakastamme toisiamme vieläkin. toisaalta ajatus houkuttaa, toisaalta pelottaa. onko kellään kokemusta?

Nyt kannattaa unohtaa rakkaus ja ajatella järjellä. Mikä teidät silloin aikanaan erotti? Onko siitä mikään muuttunut? Mitä kun odotukset siitä että toinen olisi yhä se sama ihminen kuin silloin ennen eivät täyty. Molemmat ovat varmasti kasvaneet itsenäisemmiksi ja oppineet muilta suhteilta uutta, se ei aina miellytä.

Toisaalta vanha suola janottaa, sen ymmärrän. Hitaasti kannattaa edetä jos yritätte vielä.

hirveä on tämä paini oman sisimpänsä kanssa koska olen aika sata varma siitä että en tuu ikinä ketään toista niin paljon rakastamaan kun ex-miestäni. toisaalta hän tuntuu niin tutulta ja turvalliselta ja toisaalta vieraalta.
aikanaan erosimme koska olimme niin nuoria naimisiin mennessämme että en ollut siihen silloin vielä valmis. kyllä tää elämä on joskus niin vaikeeta!!!

Ehkä te sitten olette kuitenkin toisillenne luodut.
Rakkaudesta kannattaa yrittää, jos välillänne ei ollut mitään katastrofaalista syytä eroon, josta ette olisi selvinneet.

Go on!

Itse olen nykyään naimisissa miehen kanssa, josta erosin moneksi vuodeksi.

Kun törmäsimme vuosien eron jälkeen toisiimme, jotain klikkasi ja päädyttiin takaisin yhteen. Ne eroon johtaneet asiat puitiin läpi pohjia myöten ennen kuin tämä "uusi alku" pääsi kunnolla vauhtiin.

Voihan sitä aloittaa deittailua ja tunnustella varovasti, että missä mennään. Toisen tunteminen on hyvä pohja suhteelle. Toisaalta ihmisen nuoruus ja kokemattomuus eivät välttämättä ole ollenkaan sellaisia asioita, jotka automaattisesti saavat suhteen epäonnistumaan. Todennäköisesti sinulla on ollut joitakin epämääräisiä tuntemuksia, että tämä ei ehkä olekaan juuri sinua varten. Aika kultaa muistot, joten todennäköisesti iso osa ongelmista on unohtunut matkan varrella.

Jos suhde on kaatunut voimakkaaseen mustasukkaisuuteen, alkoholinkäyttöön tms, niin suhde voi onnistua uudella kierroksella vain siinä tapauksessa, että se itse ongelma (esim. alkoholismi) on saatu hoidettua pois.

Mielestäni suhde vaatii onnistuakseen rakkauden lisäksi myös luottamusta ja kunnioitusta. Kun siihen vielä lisää samantyyppiset elämänarvot ja halu saada elämältä samankaltaisia asioita (esim. hankitaanko lapsia, halutaanko asua maalla vai kaupungissa) sekä se, että millaiset ovat rahaan, seksiin ja kotitöihin liittyvät asenteet, niin jos ne osuvat yksiin, olette todennäköisesti vahvoilla suhteessanne.

Välttämättä siis pelkkä rakkaus ei riitä, että suhde onnistuu. Mikään ei estä, ettettekö voisi yrittää.

Onpa harvinaisen typerä mies. SINÄ et ollut valmis olemaan avioliitossa, SINÄ halusit eron. En ymmärrä millainen nyhvelö exäsi on jos sinut vielä kelpuuttaa takaisin. Ei muuta kuin kierrätykseen uudelleen. Pelkältä runkkarilta vaikuttaa exäsi jos sinut huolii,mutta oman päänsä lyö seinään.

Mitä menetät, jos yrität exmiehesi kanssa uudelleen. Eihän teidän tarvitse mennä heti uudelleen naimisiin, vaan alatte pikkuhiljaa vaan seukkailemaan ja katsotte, että mitä tuleman pitää. Mikäs siinä nyt niin pelottaa? Kerran täällä vaan eletään. Enemmän varmaan katuisit, ettet koskaan yrittänyt uudelleen. Jos homma menee perseelleen, niin ainakin voit sanoa, että koitettiin, mutta ei onnistunut. Eipä sitä asiaa sitten tarvitse enää myöhemmin pähkäillä, että 'jospas sittenkin'. Antaa palaa vaan.

joillain saattaa onnistua, joillain tuhoon tuomittu. Muista, että monesti aika kultaa muistot, eli älä unohda eron syitä. Tietysti ihmiset muuttuu tuossa ajassa.

Anna teille mahdollisuus, mutta tapailkaa ihan rauhassa ja tunnustelkaa miltä yhteinen elämä tuntuisi

Jos kummallakin on voimakkaita tunteita toisiaan kohtaan ja halua palata yhteen, niin miksi ihmeessä jarrutella? Tosin toimiva parisuhde exän kanssa vaatii varmasti vanhojen asioiden käsittelyä syvätasolla, jotta suhde voidaan perustaa terveelle ja puhtaalle pohjalle.

Avoin keskustelu ja ns.pelisääntöjen sopiminen ovat varmasti paikallaan ennen varsinaista suhdetta. Pelisäännöillä tarkoitan, että käykää esim. eroon aikoinaan johtaneet syyt tarkoin läpi, ettei niitä tarvitse sitten vaikkapa riidan tuoksinnassa heitellä toisen kasvoille ja toistaa samalla vanhoja virheitä.

Yhteistyössä