vuosiloman kertymisestä vielä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nirppurotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nirppurotta

Aktiivinen jäsen
12.09.2005
1 132
0
36
Eli valaiskaas nyt vielä tyhmää.....

Mulla alkais äitiysloma joulukuun puolivälissä ja työsoppari loppuu helmikuun vika päivä, eli äitiysloman aikana. Eli periaatteessahan mulle kertyis vuosilomaa tuonne helmikuun loppuun asti....? Eli melkein täysi vuosiloma. Eli kun aion pitää lomat etukäteen ennen mammaloman alkua, niin voin jäädä tuon liki 7 viikkoa aiemmin pois töistä, kun on vielä tästäkin vuosilomasta viikko pitämättä...? Meneekö se oikeesti näin....? Ja oonko oikeutettu sitten ihan normaaliin lomarahaan, vaikken lomalta palaa töihin vaan jään äitiyslomalle?

Kiits jos jaksoit lukea ja isompi kiits jos ymmärsit mitä tarkoitan ja osaat auttaa :saint:

mun mielestä et voi pitää äitiysloman aikana kertyviä lomia etukäteen, joten ne tulee automaattisesti rahana..

ja huomaathan, että vuosilomapäivistä kuluu yhtä kalenteriviikkoa kohden 6 vuosilomapäivää.

oon ollut puoltoista vuotta töissä, tänä vuonna eka täysimääräinen vuosiloma 36 päivää, josta siis maanantain jälkeen 6 päivää käyttämättä. Ja toinen mokomahan sitten ehtis periaatteessa kertyä....Niin ja miksi ei oikeutettu lomarahaan, sillä vuosilomalain (vai työaikalain) mukaan äitiysloma on työssäoloon verrattavaa aikaa? Eikös sitä paitsi lomaraha ole ennen maksettu kahdessa osassa, joista jälkimmäinen oli lomaltapaluuraha?

Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:
oon ollut puoltoista vuotta töissä, tänä vuonna eka täysimääräinen vuosiloma 36 päivää, josta siis maanantain jälkeen 6 päivää käyttämättä. Ja toinen mokomahan sitten ehtis periaatteessa kertyä....Niin ja miksi ei oikeutettu lomarahaan, sillä vuosilomalain (vai työaikalain) mukaan äitiysloma on työssäoloon verrattavaa aikaa? Eikös sitä paitsi lomaraha ole ennen maksettu kahdessa osassa, joista jälkimmäinen oli lomaltapaluuraha?

Sinä et palaa äitiysloman jälkeen työhösi. Ja katso että saat oikean määrän niitä päiviä, sulla on pankossa myös ensi talven talviloma ja tulevan talven talvilomaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:

Sinä et palaa äitiysloman jälkeen työhösi. Ja katso että saat oikean määrän niitä päiviä, sulla on pankossa myös ensi talven talviloma ja tulevan talven talvilomaakin.

Eli tuo pitää paikkansa, että voin oikeasti jäädä noin paljon aiemmin pois töistä? Tuntuu vaan niin uskomattomalta....

Yhteistyössä