Vuoto alkuraskaudessa

  • Viestiketjun aloittaja Huolestuako?
  • Ensimmäinen viesti
Huolestuako?
Hei

Kysyisin kuinka yleistä/normaalia on verinen vuoto alkuraskaudessa? Itselläni tulee limaa jonka joukossa haaleaa vaaleanpunaista... 5 viikkoa olis kasassa, vatsakipuja ei juuri ole. Koska huolestun? Tätä on ollut nyt päivän.
 
...
Mulla alkoi samalla tavalla vuoto, joka päivän mittaan voimistu ja kivutkin tulivat. Meni kesken rv 7.
joskus vuoto voi olla normaalia tau johtua tulehduksesta. koeta levätä! tarrasukkia matkaan.
 
...
Hei. Mullakin oli veristä/rusehtavaa tiputteluvuotoa alkuraskaudesta. Ensimmäisen kerran kun menkkojen piti alkaa ja sitten vielä kun toisien menkkojen olisi pitänyt tulla kierron mukaan. Nyt kuitenkin onnellisesti raskaana viimeisilläni.

Tosin mulla on myös yksi keskenmeno takana, joka alkoi samanlaisella tiputtelulla, tuli kesken viikolla 6. Vuodoista ei siis voi olla varma ja tässä vaiheessa et juurikaan itse voi vaikuttaa lopputulokseen. Toivotaan parasta...
 
mehu
Hei,
minulla on ollut pientä vuotoa n. viikolta 5+3 koko ajan (nyt 8+1). Tietenkään ei voi olla varma, onko se vaaratonta vai ei, mutta koska vuoto ei ole lisääntynyt eikä kipuja ole, niin pakko on vain luottaa, että kaikki on edelleen ok. Kävin ultrassa viikolla 6+ 2 (muistaakseni) ja lääkäri sanoi että on vaaratonta vuotoa.

Eli täytyy vain pitää peukut pystyssä ja toivoa. Kannattaa käydä ultrassa kuitenkin, jos asia vaivaa, mutta ei ehkä ihan vielä - minulla ei tuolloin 6+2 näkynyt vielä syke, mutta ruskuaispussi ja alkio näkyivät kuitenkin.

Odottele siis vielä vähän aikaa rauhassa, jos vuoto ei lisäänny eikä tule kovia kipuja. Ja käy varmistamassa sitten ultrassa jos mahdollista.

Voimia ja hyvää vointia sulle!

 
Nanna -77
Hei,

mulla oli viikolle 12 asti satunnaisia vuotoja. Jos ei tule siteellistä enempää, eikä ole kipuja, niin ei syytä vielä paniikkiin. Istukka voi olla lähellä kohdunsuuta, valekuukautiset tms.
 
Belinda
Istukka ei vielä kysyjän viikoilla ole muodostunut niin suureksi, että vuotaisi. Alkuraskaudessa vuodot ovat suht normaaleja mutta ideaali on tietenkin se, ettei vuoda.

Lepää ja ota rauhallisesti!
 
jp
Heips,

Mulla myös muutamaan otteeseen hyvin pientä rusehtavaa ja välillä vaaleanpunertavaa vuotoa viikolla 6 ja 7. Tällä hetkellä 7+1, eikä vuotoa ole taas muutamaan päivään esiintynyt. Kipuja ei juurikaan ole ollut. Kävin lääkärissä 5+6 ja ultrassa kaikki hyvin, vaikka sydämenlyöntejä ei vielä selvästi näkynytkään, joten toivon mukaan kaikki hyvin. Lääkärin mukaan pieni vuoto aika tavallista, eikä siihen aina ole selvää syytä. Joten toivottavasti kummankin tapauksessa vaaratonta.
 
Rv 25+5
Hei,

Mulla oli ruskeaa vuotoa lähes päivittäin (joskus ei pariin päivään vuotanut) aina viikolle 13 saakka. Kahdesti kävin ultrassakin mutta mitään syytä ei löytynyt ja vauva potkii nyt kovasti masussa;)

Onnellista odotusta!
 
tyttö82
Mulla tuli sellasta vuotoa siis ihan super vähän ja tietysti sitä huolestu soitin neuvolaan ja täti kyseli vuodon määrästä ja sanoi jos ei sitä tule ruokalusikallista niin ei hätää ja sitten viel laskimme et se olis just menkkojen aika eli vuoto luultavasti johtu siitä et menkat olis olu silloin ja nyt keho totuttelee uuteen tilanteeseen vuotaen ihan super vähän. nyt meneillään rv 11+6 ja kaikki on hyvin kävin ultras ja vauvelil kaikki hyvin ja ens viikolla sit kättärille ultraan:)
 
nipsu
Hei mulla oli keskenmeno rv 12, sikiö oli kuitenkin kuollut jo 7 +. Eli kuollut sikö oli kohdussa 5 viikkoa ennen, kuin vuoto ja supistelut (kuin mennkakivut) alkoivat. Sitä ennen ei ollut minkäänlaisia oireita...

Nyt olen raskaana viikolla 10+4 ja olen kärsinyt hiivatulehduksesta ja viikoilla 9+3 laitoin canesten tabletin emättimeen. Vaaleanpunainen vuoto alkoi 9+5. Kävin yksityisellä uä:ssä jossa todettiin kaikki olevan hyvin. Lääkäri sanoi, että hiivatulehdus ja siihen liian vahvat lääkkeet voivat aiheuttaa vuotoa. Eli kannattaa käyttää hiivatulehdukseen miedompia lääkkeitä ja pidemmän aikaa...

Säikähdyksellä selvittiin, luojan kiitos!!!
 

Yhteistyössä