vuoto loppuraskaudessa

  • Viestiketjun aloittaja pörrö
  • Ensimmäinen viesti
pörrö
hei, kuinka normaalia oikeasti on rusehtava/vaaleanpunainen (valko-)vuoto loppiraskaudessa? olen viikolla 34, ja pari päivää tullut. ei siteeseen asti (vielä!!!), mutta vessareissuilla paperiin.
soitin eilen äitipolille ja sanoivat olevan normaalia. mutta mutta raskausaikana väri vessapaperissa ei tunnu hyvältä!!! uskaltaako luottaa, että on normaalia?
tänään on aika lääkäriin. siis ei vuoto asian takia.
tämä on tosi ahdistavaa.
onko jollain kokemusta asiasta?
mulla ei ole mitään varsinaisia kipuja, välillä vihlaisuja alamahaan, emättimeen, supisteluja, kk-kipumaista jomotusta. mutta ei kovaa voimistuvaa kipa.
auttakaa siskot! tämä pelko vie järjen.
 
Saija
Minulla oli ensimmäisessä raskaudessa ihan loppumetreillä (rv 37) hieman punertavaa vuotoa. Lähinnä aamulla vähän väriä pikkuhousuissa. Ei siis mitenkään paljoa. Kävin äitipolilla ja sanoivat, että tavallaan synnytys on lähtenyt käyntiin, mutta voi kestää vielä pitkäänkin ennenkuin vauva todella syntyy. Mutta minullapa syntyi seuraavana päivänä.
Ei siis aiheuttanut mitään erityisiä toimenpiteitä. Minullakaan siihen ei liittynyt mitään kipuja tms.

Joten ei sinunkaan kai kovin suurta murhetta tarvitse kantaa. Mutta suosittelen, että käyt äitipolilla. Saat ainakin mielenrauhan. Tai kysyithän lääkäriltäsi tänään.
Olisi kiva kuulla mitä sinulle sanottiin.
Tsemppiä loppuraskauteen!
 
pörrö
noniin.
nyt kai voi taas rauhassa nukkua yönsä (seuraavaan säikähdykseen asti, hih).
eli kaikki kunnossa, äitipolilla kävin. paikat on tiukasti kiinni ja sanoivat, että on ihan normaalia, eikä tarvi olla ollenkaan huolissaan.
kiitos sinulle vastauksestasi:)
 

Yhteistyössä