vuoto seksin jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja piippiip
  • Ensimmäinen viesti
piippiip
nykyisen poikaystäväni kanssa seksin jälkeen saatan vuotaa päivän/ kolmekin päivää ruskehtavaa, välillä kirkaampaakin veristä vuotoa. olen melkein kolmekymppinen, kummatkin ovat terveitä (juuri käytiin kummatkin testeissä), taudista ei siis voi olla kyse. limakalvot minulla ei ole kuivat, liukastusvoidetta en siis tarvitse. seksi ei ole mitenkään erityisen rajua, mistä siis voi olla kyse.
nautin yhteisistä hetkistämme muuten paljon, mutta tämä vuoto ei ole ollenkaan mukavaa. se ei ole erityisen runsasta, mutta inhottavaa kuitenkin. onko muilla vastaavia kokemuksia? voiko takana olla esim. endometrioosia tai jotain muuta vastaaavaa?
 
mirri
Moi,
minäkin olisin varsin halukas tietämään mitä tuo vuoto merkisee, sillä itselläni myös ilmenee toisinaan yhdynnän jälkeistä vuotoa. Joka kerralla sitä ei tule, mutta aika useasti kuitenkin. ??
 
mie
Kärsin joskus vuosia sitten samasta ongelmasta. Lääkärissäkin kävin ja mitään syytä ei sinänsä löytynyt. Lääkäri totesi vain papaa otettaessa, että kohdun napukka on vuotoherkkä, jonka saattoi aiheuttaa kierukan langat. Otatin kierukan pois ja pikku hiljaa vaiva hävisi.
 
epäilinkin
kierukan lankoja.. Kyselin nimittäin viikko, pari sitten tällä palstalla, voiko seksi laukaista kuukautiset, vaikken itsekään siihen voinut uskoa, mutta kun nyt on alkanut joka kerran käymään niin, että seksin jälkeen vuodan, yleensä ruskeaa mömmöä, välillä ihan vertakin.
Mutta mitä sitten, jos kierukan langat sen tekee? Mikä ehkäisyksi? Sterilisaatio? Olen ollut niin tyytyväinen, tähän mennessä, hormonikierukkaani, että ihan ahdistaa, jos sen nyt joutuu tämän takia pois otattamaan. On kuitenkin vähentänyt vuotoa ja vienyt kipuja pois, vaikka kipeä olen edelleenkin sekä kuukautisten aikana että ovulaation aikana, mikä on sikäli kummallista, että enhän voi edes ovuloida, kun on hormonikierukka.
Meni ohi aiheen, anteeksi!
 
mie
Oletko kokeillut koskaan Cerazette minipillereitä? Minulle sopii ne hyvin....kun kierukan langat teki vuotoherkäksi ja hormonikierukka teki kaikki mahdolliset muutkin oireet, kipuja, epäsäännöllisiä vuotoja ym. koko ajan. Kyseisillä pillereille jää usein kuukautiset tulematta.
Kannattaa kokeilla, vain sitten tietää sopiiko.
 
nimim. epäilinkin
En ole koskaan koittanut mien mainitsemia pillereitä, vain Marvelonia ja Harmonettia. Pillerit vain eivät enää sopineet lasten teon jälkeen, tekivät minut tosi kärttyiseksi, ja kuukautisten aikana hyvä etten kuiviin vuotanut. Nyt on alkanut myös supistelemaan, joten taidanpa varata ajan gynelle ja mainita noista Cerazette pillereistä. Jos niillä vuodoistakin voi eroon päästä, niin aina parempi.
 
Ektopia?
Veikkaisin ektopiaa. Siinä kohdunkaulan herkkää limakalvoa on myön jonkin verran kohdunsuulla. Yhdynnässä herkkä limakalvo voi hankautua ja vuotaa sitten verta. Vaiva on täysin harmiton ja voi paheta (itselläni myös sattuu joskus) tai parantua, täysin limakalvon kasvusta riippuen. Kannattaa vielä kysellä gynekologilta tai terveydenhoitajalta.
 

Yhteistyössä