vuoto

  • Viestiketjun aloittaja rv7
  • Ensimmäinen viesti
rv7
Nyt kaipaisin pikaisia vastauksia!!
Eli raskausviikkoja takana 7 ja eilen illalla + tänään aamulla on emättimestä tullut ruskeaa töhnää. Ei niinkään vuotoa vaan limaa. Tein raskaustestin uudelleen ja positiivista näytti. Eli onko muilla ollut alkuraskauden aikana vastaavanlaisia kokemuksia? Voiko töhnä olla jotain mistä pitäisi huolestua?
ps. Miehen kanssa sekstailtiin eilen, joten voiko asia liittyä siihenkin?! Ennen ei vastaavanlaista ole ollut, joten nyt pelottaa!!
 
Cool
Pientä töhnäystä voi tulla seksin jälkeen. Jos se on pientä, eikä jatku, niin tuskin huolenaihe. Voihan alkuraskauden aikana olla kuukautisetkin. Mutta jos huolestuttaa, käy polilla tai maanantaina soita neuvolaan.
 
tiputtelua
Tuhtu ja jopa verinen vuoto on ihan normaalia. Mulla on tullut kahdessa raskaudessa ekat kolme viikko tuhrua ja välillä ihan vertakin. Ei tietenkään kirkasta verta paljoa, mutta kummiskin. Kaikki on ollut ihan hyvin, vaikka olen ollut huolesta sekaisin. Kävin ultrissa molemmissa raskauksissa ja syytä ei vuotoon koskaan löydetty.

Se koettelee hermoja, kun alkaa tuhruttaa, tiedän :) Sanoisin, ettei sulla ole mitään syytä huoleen! Nauti vaan raskaudesta!
 
AA
Uskoisin, että normaalia on. Itselläni oli myös ruskehtavaa vuotoa ja menkkamaisia kipuja rv 7-9, mutta raskaana oltiin loppuun asti ja siitä ""jäi käteen"" ihana poikavauva!!
 
nyt 15.viikolla
Mulla on ollut isoja verenvuotoja rv 5 lähtien kerran viikossa. Kirkasta punaista verta on tullut solisten, enemmän kuin menkoissakaan yleensä. Silti kaikki on ollut sikiöllä hyvin. Isossakaan verenvuodossa ei siis ole aina kyse keskenmenosta vaan syy voi olla esim. hematooma. Oikea syy selviää vasta, kun ultralla tutkitaan.
 
rv7
Kiitos viesteistä. Kävin polilla ja ultrattiin. Nyt näyttäis siltä, että raskaus on päättynyt ennenkuin on kunnolla ehtinyt alkaakaan... Kyllä oon itkenyt tämän päivän silmät punaisina. Perjantaina on vielä uusi ultra, jonka jälkeen hyvin tod.näköisesti tehdään kaavinta, mikäli sikiö ei ole sitä ennen vuotanut pois. Valitettavasti näin kävi eka vauvalleni, jota on kyllä toivottu ja odotettu. Kyllä on paha mieli :(
 
Cool
Olen pahoillani, tiedän tunteen, itsellä myös km takana. Eihän se lohduta, mutta kyllähän nämä pettymykset ovat yleisempiä kuin moni tietääkään, niistä kun ei aina edes ystäville kerrota. Tulevaisuudenuskoa ja kaikea hyvää!
 
milla
älä vielä heitä kirvestä kaivoon.

minulle kävi niiin, että vuosin ihan verta ja pieniä palasia. ultrassa kävin ja sama tuomio tuli kuin siniulle, että luultavasti kesken on mennyt hyvin aikaisin koska kohdussa ei näy mitäään muuta kuin ruskuaispussi. minulla siis oli kanssa viikkoja se 7. menin viikonpäästä tarkistukseen ja elävä sikiö siellä olikin. raskaus oli saanut alkuunsa myöhemmin ja sen takia ultrassa ei ollut mitään näkynyt. oletettu 7vko olikin siis vajaa 5 viikkoa. tämmöinenkin on siis mahdollista...!

toki myös se toinen vaihtoehto eli keskenmeno on mahdollinen. minäkin sain keskenmenon viimevuonna ja siksi tämän ultran jälkeen olin jo aivan varma että kesken meni taas!

toivotaan parasta

 

Yhteistyössä